Advertisement

A Z-110 Savközömbösítő Harci Viselet a Neo-Pharm terméke, pontosabban dr. Zato érdeme. Az emberiség ugyan ismeri az alienek testét, azok DNS-ét és hiába tudják, hogy a lényeknek van olyan kémiai összetétele, ami miatt a savas vérük nem marja szét őket, de ezt nem lehet páncélba ültetni. A kémiai összetétel ember számára mérgező, ötvözni se lehet ezt mással. Ugyan vannak anyagok, amik teljesen savállóak, de ezek súlya túlságosan jelentős ahhoz, hogy egy katona viselje, legfeljebb csak alacsony gravitációval rendelkező helyeken. A Z-110 direkt a 2213-as Xenomorph Primera igyekvő USS Razzia katonáinak készült. A sorozatgyártás otthon már megindult, még gyorsan sikerült az expedíciós személyeknek legyártatni a megfelelő darabot. Ugyan frissen készültek el, de hosszú évek tesztjei állnak mögöttük, így tökéletesek a célra.

Könnyű, de effektív páncél, amit átbocsátóképes hártya borít be (ezt a páncél hátulján lévő mechanizmus vezérli), nem leküzdi a savas vért, hanem közömbösíti azt. Egy önmagában külön rendszert alkotó ozmotikus fél atmoszferikus ruha, ami nem áll ellen a külső hatásoknak, hanem átalakítja azokat, védi az embert és még könnyű is. Mikor sav kerül rá, a védőréteg elpusztul, semlegesítve a folyadékot, majd másodperceken belül regenerálódik a védőréteg. Ugyan állja a savat, de így se javallott, hogy valaki savfürdőt vegyen benne.

Kinézet

Áramvonalas, ezüstkék (a képregényben fehér színű) páncélzat, ami egy bogár és teknősbéka kereszteződéseként néz ki. A sisak egy szűk látótérrel van fedve. Tarkó magasságban egy antenna van a páncélzaton, hátul pedig a raktáregység található.

Alkalmazás

2213-ban a Xenomorph Primera kiküldött 36 tengerészgyalogos ezt a páncélt használja és be is válik: senki sem hal, vagy sebesül meg a sav miatt.

Galéria

Előfordulás

Advertisement