FANDOM

"Moving human capital beyond tomorrow."

- A cég mottója

Egy Japán cég, ami a 21. században már létezik. Ms. Yutani, a cég vezetője 2004-ben megszerzi a plazma ágyút, ami az egykori predator, Wolfé volt. A yautja ezt a fegyvert 2004-ben vesztette el Gunnisonban, miközben egy alien fertőzést próbált megfékezni.

A Yutani Corp. jó kapcsolatokat épít ki a yautja technológiából élő neonopolisi a Borgiákkal. A Borgia Industires majd 2030-ban beolvad a Weyland Industries kötelékébe.

2029-ben a Yutani Corp. szabálysértést követ el a Weyland Corporationnel szemben, az ügyet utóbbi nyeri meg, náluk maradnak a szabadalmi jogok a David szériát illetően. 2030 és a 2040-es évek között létrejön a Weyland-Yutani, ekkor a Yutani Corp. és Weyland Industries egyesül. Csakhogy 2007-ben, Irakban a W-Y már feltűnt, hogy az alienek és predatorok okozta harcmezőn (egy iraki kis faluban) begyűjtsenek amit csak lehet, ekkor kerül a cég birtokába egy fényképezőgép, ami megörökítette a két fél harcát. Feltehetően a Weyland-Yutani már ekkor létezett (bár lehetséges, hogy csak egy ad hoc alkalom erejéig), csak a hivatalos egyesülés váratott magára).

2099-ben a Yutani Corporation és a Weyland Corporation egyesül, létrehozva a Weyland-Yutanit. Ez ugyan ellentmond a fenti adatoknak, de lehetséges, hogy 2099 előtt a Wey-Yu szétesett, vagy felvette a Yutani nevet, így lehetségessé válik az ellentmondás feloldása.

Megjegyzés

Ridley Scott kijelentette, hogy a Weyland Corp. és Industries nem ugyanaz a cég, ez azt jelenti, hogy egy időben két Weyland cég létezik, a W-Y Társaságnak pedig a Prometheus idejére már létező cégnek kellene lennie. A fentebb leírt megoldás tűnhet a legjobb eshetőségnek, de ez csak feltételezés, mert hivatalos művekben nincs róla még említés se.

Előfordulás