FANDOM

Büntetés

Two-Stripes, megszegte a szabályokat, büntetése a halál.

A predatorok eme szabályok alapján élnek. Szigorú szabályok, amiket minden nap be kell tartaniuk, még vadászat közben is. A szabályok megszegése súlyos büntetéssel jár: halál, kitagadás a klánból/fajból, száműzés.

Kr.e 2000 idején Nightstorm hatalmas skizmát okoz azzal a kijelentésével, miszerint a szabályok megkötik a vadász kezeit és nagy előnyt adnak a prédának. Ergo a vadásznak sutba kell dobni a tisztességet, nem szabad előnyt adni. A követői a későbbi szuper predatorok, az ekkora datálható gyilkolásért, háborúzásért élő Killers klán eretneksége miatt kitör egy sor konfliktus. A normál yautják szúműzik a Killers klánt és szétverik a szupereket.

A szabályok

  • Csak azokra vadászhatnak, akik megtudják magukat védeni és veszélyt jelenthetnek a ragadozóra. Pl.: kisgyereket, terhes nőt becstelen megölni. Néha a yautja úgy egyenlíti ki az esélyeket, hogy nem álcázza magát és nem használja a váll-löveget.
  • Ha vadászat közben a yautja megbukik, akkor általában meg kell ölnie magát. Ha nem teszi, akkor örök szégyenben kell élnie.
  • Más vadász zsákmányát elvenni tilos. Pl.: két beavatatlan első vadászatán megtámad egy alient, aki megölte az alient és súlyosan megsérül, de a társa otthagyja és elveszi a xeno koponyáját és magáénak mondja. Ha kiderül az igazság, akkor az elkövető yautját súlyosan megbüntetik (halál).
  • Más yautja megölése tilos, kivéve ha az önvédelemből volt, vagy rossz vérről van szó.
  • Álcázva való vadászat közben az így szerzett préda nem nagyon dicső (a prédának esélye sincs ilyenkor). Ha egy yautja túl sokszor vadászik mindig álcázva, akkor kidobják a klánból. Ezt a szabályt szinte alig tartja be néhány klán.
  • Ártatlanokat megtámadni tilos. Pl.: néhány ember belekeveredik egy vadászatba, ahol xenok vannak. Az emberek ez esetben ártatlanok (amennyiben van fegyverük, akkor támadhatóak).
  • Ha a yautja élelem miatt gyilkol, akkor a leggyengébb élőlényt ölheti meg.
  • Más predatorral szerzett préda közösnek bizonyul, pl.: az egyik yautja megsebesíti a prédát, de a társa öli csak meg.
  • Más vadászatába csatlakozni tilos. Az így szerzett zsákmány azé, aki előbb vadászott ott.
  • Ha a préda legyőzi a ragadozót, de sajnálatot érez iránta, a predatornak vagy meg kell ölnie magát és a prédát, vagy elűzni.
  • A szabályokat megszegő predatorokat meg kell ölni.
  • Nem szabad hagyni, hogy a technológia más faj kezébe kerüljön.
  • A haldokló predatornak meg kell semmisítenie magát, hogy ne hagyjon nyomokat.
  • Alienek vadászata közben minden xenot le kell vadászni, hogy ne legyen fertőzés a területen.