Advertisement

Az X1 Speciális Űrjáró Teherhajók a 2180-as években már jó ideje szolgálatban vannak. Külalakjuk vastag és masszív dobozszerű, van mozgatható szárnyuk, léguszonyok és stabilizálók (amik a landoláskor szükségesek). Vész esetén egyetlen ember is képes működtetni (de nem fenntartani) az ilyen hajókat, de csak rövid ideig.

Kialakítás

Az X1 teherhajók tágas és nyitott hangárkikötővel bírnak. Bármilyen szállítókonténer befér, hiszen erre tervezték őket. Az egész kialakítás haszonelvű, a hajó hossza majdnem arányos a magasságával. A mozgatható belső falak révén bármilyen rakomány befér a futballpálya nagyságú fedélzetre. Elég egy gombnyomás és a falak mozognak, helyet adva az új rakománynak. A rakodótér teljesen dísztelen, viszont az utastérben már van esztétika, bár ezt csak azok értékelik, akik szakértő szemmel néznek rá. Minden fekete, fehér, vagy szürke fémes színű, kivéve az emelőrudak élénk színeit (vörös, sárga, zöld és kék).

A hajtóműteremben találhatóak mágnesmezős propulziós egységek és a plazmareaktor kamrák. Ide csak a legénység léphet be. A tatba menet eme terem mellett kell elhaladni. A hajókon 6 „aranymag” van, ezek vezérlőpanelek telerakva érintőlapokkal. Fényes, csillogó sárga fémes anyagból vannak, innen a gúnynév. Aki érti a dolgát, az minden rendszerhez hozzáférhet, még a felszállást is intézheti a vezetéstől a landolásig.

Ismert hajók

Előfordulás

Advertisement