FANDOM

Az amerikai hadsereg egyik kitűnő katonája, ezért is kerül be az OWLF elit katonákat tömörítő szárnyába, hogy majd ha kell, a yautják ellen vessék őket be. A kiképzést Lynch százados vezeti, a program nem sokkal a New York-i incidens után indul, 6 hónapon át megy a kiképzés (amibe beletartozik némi nyelvtanulás, egyes katonák különböző nyelveket sajátítanak el, mégpedig olyan nyelveket, ahol a predatorok vadászhatnak, Wilcox spanyolul tanul meg), de a predatorok nem mutatkoznak. A katonákat terrorelhárításra kezdik oktatni, aztán 1990 márciusában valami történik. Egy predator hajó zuhan le Szibériában.

Egy kellemetlen nyomozó

A kormány természetesen magának akarná megszerezni a hajót, de ha nem megy, akkor a ruszkikat meggátolni ugyanebben. Homer Phillips tábornok, Lynch százados, Wilcox, Galan, Gennaro, Dobbs és Lassen alkotják azt az alakulatot, ami Szibériába kerül átdobásra. A tábornok külön utasítására kerül a csapatba Schaefer nyomozó, aki akarata ellenére van itt (elrabolták).

A nyomozó akkor érkezik a csapathoz, amikor a közlegények lőgyakorlatot tartanak élethű yautja célokon. Schaefernek nem tetszik a katonák viselkedése, túlságosan sokat képzelnek magukról és lebecsülik az ellenséget. Főleg az nem tettszik neki, amit Wilcox produkál, a férfi ugyanis a célban nem okozott halálos sebet, de nagyképűsködik a bajtársai előtt. Schaefer meglengeti a célpontot, ami így a kezével megüti a katonát, aki mérgében hátulról támad a nyomozóra, de ő erre számított és állon öklözi a férfit, Wilcox félig eszméletlenül terül el.

Szibéria

Wilcox2
Az ellenszenv tovább tart, miután az éj leple alatt deszantolják őket egy B-2-ből Aszjima környékére. Mindenki épségben ér földet, kivéve Wilcoxot, mert ő a fején ér talajt. Schaefer itt megjegyzi, hogy ezek szerint a katona egyetlen fontos része sem sérült. Lassen ezt hallva nekimenne a nyomozónak, de a százados leállítja.

Az akció a későbbiekben felborul, ugyan elérnek egy szivattyúállomást, de a predatorok már elintézték az itt lévő munkásokat. Ez még nem is lenne gond, de egy frissen kiért orosz szakasz elfogja őket. Az amerikaiak kiszabadulnak a fogságból és rövid tűzharcba keverednek az őröket megsegítő többi orosszal, majd a felszerelésük csütörtököt mond a hidegben. Újabb fogság jön, de megint kiszabadulnak, ezúttal véglegesen és Schaefer (illetve a vele lévő Ligacseva hadnagy) nyomába erednek, hogy megállítsák a predatorok megölésében, hiszen akkor a hajó itt maradna az oroszoknak, akik már háborúval fenyegetőznek ha az amerikaiak szerzik meg a hajót.

Időben érnek a hajóhoz, Schaefer már C4-esekkel készül azt felrobbantani, csupán egy predator él már, de az nem lép fel támadólag. Wilcox egy figyelmeztető lövést ad le, ami nem messze a nyomozó lábától csapódik a földbe. Ez nem elég, Schaefer a bombákkal teli táskához vetődik, de Wilcox (nem kis örömmel) rá lő és combon találja, újra céloz, ezúttal a nyomozó fejére, de mielőtt meghúzná az elsütőszerkezetet, hátulról valaki vállon lövi a közlegényt, aki elejti a fegyvert. A lövész Rasche volt, aki mellett jó 20-30 orosz katona van.

Nem jön újabb orosz fogság, hiszen ez már a végjáték. A hajó felemelkedik, de Ligacseva már berúgta a bombákkal teli táskát, ami az égben darabokra robbantja a gépet az oroszok nem kis csalódására és haragjára. Az ügyet Grigorij Komarinecs simítja el, az egész eset titokban marad (nehogy kiderüljön a nyilvánosság előtt, hogy a két szuperhatalom majdnem háborút indított egy olyan hajóért, aminek tulajdonosai emberekre vadásznak), az amerikaiak visszatérhetnek az államokba, mintha mi sem történt volna.

Felszerelés

Előfordulás