FANDOM

"BUILDING A BETTER FUTURE.

―A cég szlogenje

A Weyland Industries egy brit cég, amit 1973-ban alapít Charles Bishop Weyland. A cég több mint 300 milliárd $-t ér 2000 előtt. Arra számítanak, hogy 2040-re egy bázist építenek a Holdra.

Terjeszkedés

A 21 éves Charles idején a későbbi Weyland Industries ekkor még csak egy jelentéktelen műholdas térképészettel foglalkozó cég, amit az apjától örökölt. Két év múlva Weyland megvásárol egy kisebb kábeltévés hálózatot, utána Nevadában vásárol egy telekommunikációs céget.

10 év múlva a Weyland Industries a világ egyik legjelentősebb műholdrendszerekkel foglalkozó cége lesz, melynek értéke több mint 300 milliád $. Weyland a nyilvánosság előtt tipikus pénzszóró milliárdosnak tűnik, a valóságban Charles tovább bővíti birodalmát. A San Franciscóban levő szállodája (Weyland West Hotel) megnyitóján a cége titokban megszerzi a Szilikon-völgy egyik nanotechnológiájával foglalkozó cégét. A londoni színház bemutató alatt a Weyland Industries a Pittsburgh közelében levő robottechnológiával foglalkozó üzemek egyikét veszi meg. Míg Charles egy párizsi divatbemutatón van, a cége erőszakosan felvásárolja Seattle egyik gyógyszergyárát, illetve ezen a napon megszerez egy kiotói génkutatóközpontot. Charles mikor 40 éves lesz, ő biztosítja a legtöbb pénzt a tudományos kutatásokhoz. A Weyland Industries továbbá jó kapcsolatokat épít ki a Borgia Industriesszel.

Expedíció

Normal avpbluray018

Silver Leef szatellit központ.

2004-ben a Weyland Industries kutatócsapatot küld a Bouvet szigetre, hogy feltárjanak egy földalatti piramist. Az expedíció egy kivételével odavész a predatorok és alienek harcában. Charles Bishop Weyland is a meghaltak között van.

Újabb terjeszkedés

2030-ra egy Mr. Weyland nevű ember vezeti a céget és felvásárolja a Borgia Industriest, aminek a vezetőit egy predator megölte (a Weyland Industries egyik emberét is). A cég megszerzi a MOTHER nevű programot és tudomást szerez más idegen létformákról.

Egyesülés

A Yutani Corporationnel később egyesül a Weyland Industries és megszületik a Weyland-Yutani. Ebbe 2099-ben csatlakozik a Weyland Corporation is. Csakhogy 2007-ben, Irakban a W-Y már feltűnt, hogy az alienek és predatorok okozta harcmezőn (egy iraki kis faluban) begyűjtsenek amit csak lehet, ekkor kerül a cég birtokába egy fényképezőgép, ami megörökítette a két fél harcát. Feltehetően a Weyland-Yutani már ekkor létezett (bár lehetséges, hogy csak egy ad hoc alkalom erejéig, csak a hivatalos egyesülés váratott magára).

Ridley Scott bejelentése (miszerint 2099-ig nincs W-Y) ugyan ellentmond a fenti adatoknak, de lehetséges, hogy 2099 előtt a Wey-Yu szétesett, vagy felvette a Yutani nevet, így lehetségessé válik az ellentmondás feloldása.

Érdekesség

Ridley Scott kijelentette, hogy a Weyland Industriesnek és a Weyland Corp.-nak nincs semmi köze egymással. Ez azt jelenti, hogy egy időben két Weyland cég létezik egymástól külön-külön, a W-Y Társaságnak pedig a Prometheus idejére már létező cégnek kellene lennie. A fentebb leírt megoldás tűnhet a legjobb eshetőségnek, de ez csak feltételezés, mert hivatalos művekben nincs róla még említés se.

Előfordulás