FANDOM

Uaflagsml
2104-ben jön létre Észak-, Közép- és Dél-Amerika egyesülésével. Nagyrészt a Three World Empire (ami ekkor az űrutazás és gyarmatosítás úttörője) miatt születik meg az UA és kezd növekedni. Az amerikai országok megmaradnak, hiszen az Egyesült Amerika paktum egy szövetségnek felelne meg, mintsem valós egyesülésnek. Az USA a paktum összes olyan tagországának, aminek van gyarmata, oda egy kisebb tengerészgyalogos alakulatot telepít védelmi célokra.

Megjegyzés

Az Aliens c. filmben tűnik fel az UA. Itt lett lefektetve, hogy az UA egy mega állam, illetve mindenki lapján United Americas szerepel, míg Gilbert Kane lapján fel van tüntetve az EU és brit állampolgársága. A későbbi művekben rendre USA szerepel, holott elvben ilyen országnak nem kellene léteznie, mert beolvadt egy mega államba. A Techinal Manual a második mű, amiben UA szerepel, ugyanakkor az USA is, a könyv pedig nem tér ki, hogy ez miért lehetséges. Végül a Fájdalom Folyója könyv megoldja a helyzetet, és kimondja azt, hogy az UA nem egy óriás állam, hanem egy szövetségi rendszer (gazdasági és katonai egyben).

Előfordul