FANDOM

Conestoga-class csapatszállító hajó az USCM használatában, amit a 2. Zászlóalj Bravo Csapata alkalmaz. Többször is kiérdemli a szerencsétlen becenevet, az sem használ különösebben, hogy ez volt a 36 megépült Conestoga közül a 13. és bár átesik egy modernizáláson, de ez csak plusz 5 évvel tolja ki az idejét. A tervezett szerint a többi Conestogaval együtt kivonják a csapatszolgálatból és kereskedelmi alkalmazásba adják. A Sulaco ezt nem éri meg, utolsó útja az LV-426 kódjelű planétára vezet, ahol megsemmisül.

Korai története

Részt vesz a Linna 349-en zajló harcokban, ahol két ASAT rakéta eltalálja. Az egyetlen hajó, amit orbitális pályán találtak el a harcok során. A Sulaco az első két rakétát kikerülte, de mint később kiderült, ezek csak csalik voltak, mert másik két rakéta eltalálja a hajót. A rakéták a rakomány hangárt találták el, az üzemanyag és rakomány berobbant. A tüzet eloltották (kinyitották a zsilipet, így a tűz elaludt, de a maradék rakomány kizuhant). Emiatt az eset miatt rossz fény vetült a hajóra és elnevezték szerencsétlennek. Ezután még történik egy balszerencsés eset, a Gateway állomásra való dokkolás közben valami rosszul sikerül és 5 ember hal meg.

Az LV-426 után

Az üresen sodródó Sulacot az O'Niell Station találja meg (2179 augusztus 12-én). A USS Sephora megy utána és Gamma Leporisnál találnak rá a hajóra. A bőrnyakúak átszállnak, de az UPP emberei már jártak itt, a Sephora legénysége megküzd az alienekkel és az UPP droidokkal. A Sulaco visszatér az LV-426-ra, ahol a Sephora emberei elpusztítanak egy UPP alien tenyésztő telepet. A Sulaco megérkezik a Mars egyik holdjához, a Phoboshoz. A Sephora emberei az ott levő W-Y kutatótelepen megölik az idegeneket.

A Sulacot ekkora már nagyjából megtisztítják az idegenektől, de a W-Y hajóban (ami még az LV-426 körül dokkolt) levő alieneket a katonák véletlenül eleresztik. A túlerő miatt a tengerészgyalogosok elhagyják a hajót. A Fire Team Fox a hajó aljában megküzd egy empress-sel. A harc után a hajó alját robbanások rázzák meg és egy lyuk keletkezik rajta és elkezd sodródni az űrben. A W-Y alkalmazott a Marsra akarta vinni a hajót, hogy ott átadja az alieneket, de a katonák megakadályozták ezt. Ez 2179 augusztus 18-án történt.

A Sulacot ismét megtalálják, újból az LV-426-nál. A W-Y elindul és két alien példányt szerez az űrutas roncsból (2179 szeptember 15-én).

Galéria

Előfordulása