FANDOM

Az UA 571-C egy ember által hordozható automata területvédő fegyverrendszer, ami úgy az USCM mint a US Army soraiban megtalálható. Súlya 19,6 kg, felállítása 150 másodperc alatt lebonyolítható. Fő részei a szétnyitható háromlábú állvány, az akkumulátor, a závárzat, a cső, a szenzoregység és az 500 lőszer kapacitású rakasz. A komponenseket bélelt ládában tárolják. A mikrohullámú adatlink összeköti a fegyvert a távirányító konzollal. Amint felállítják, a Sentry Gun 360 fokos körben képes lefedni az adott területet (bár ez függ hol állítják fel). A doktrína szerint egyszerre több Sentry Gunt szoktak kihelyezni megfelelő helyre.

Az UA 571-C alapja egy impulzus-működtetésű géppuska, mely M250 10 mm x28 HEAP lőszert használ. Elméleti tűzgyorsasága 1100 lövés/perc, de léghűtéses rendszere azonnal beszünteti a tüzelést túlhevülés esetén. A csőre szerelt szenzor (ami a cső körül 60 fokban érzékel) infravörös, optikai, lidar és ultraszonikus mozgásérzékelővel rendelkezik. Ha ismert a célpontok hő vagy vizuális képei, akkor beállítható a Sentry, hogy csak ezekre az adatokra koncentráljon (vagyis ekkor csak az optikai és infravörös érzékelő dolgozik), bár alapjáraton a kezelők az összes érzékelőt hagyják működni, hogy teljes képet kapjanak a célpontokról.

A fegyver automata állásban minden érzékelt objektumra tüzet nyit, kivéve a Tengerészgyalogság Barát-Ellenség Azonosító (IFF - Identification Friend Foe) adót viselő tagjait és járműveit (ez alap minden katonánál és járműnél, ami a kommunikáció felszerelésben található). Annyira érzékeny, hogy meg tudja különböztetni az ártalmatlan természetes jelenséget (például egy lehulló vízcseppet) az ellenségre utaló mozgástól. Kézi vezérléses vagy félautomata állásban a fegyver a távirányító konzolról működtethető. A tüzelő fegyvert automata szervó tartja célon, a felhasználandó lövedékek és sorozatok számát a célpont profilja határozza meg.

Változatok

  • UA 571-D: Egy 20 mW HF lézer van a fegyveren elhelyezve.
  • UA 571-F: 40 mm-es gránátkilövővel van felszerelve.

Fejlesztés a predatorok ellen

Az UA 571-C bár remek fegyver, némi módosításon esik át, hiszen a katonákra nem csak alienek, de predatorok is támadhatnak. Bár az automata löveg alapból képes észlelni az álcázott yautjákat (és ezt továbbítani is tudja a közelben levő katonák kivetítőjére) az USCM a korai tapasztalatok hatására gyorsan megfelelő ellenlépést tesz a predator lövészek megölésére. Ez a Hunterbuster Sentry Gun, ami visszaköveti a predator lövész által kilőtt lövedékek vonalát, még akkor is, ha a lövedékek nem a löveget, hanem egy közelben levő katonát találnak el. Egy beépített szenzor segítségével pedig 100%-osan tisztán látja a távolban levő yautjákat (így a katonák is), amikre folyamatosan tud golyózáport zúdítani.

Automatic Gun Turret

A 2200-as évek elején ez az emberi haderő legjobb technológiájú telepített fegyvere. Arra használják, hogy folyosókat, átjárókat és egyéb helyeket védjenek az idegenekkel szemben. Teljesen önaktiválódóak és bármilyen élőlényre tüzet nyitnak, ami a szerkezet előtt elhalad, így előfordulhat, hogy saját katonát öl meg a rendszer.

Galéria

Előfordulása