FANDOM

Ua571

Modell:

UA-571-C

Típus:

Automatikus védelmi gépágyú

Rakasz mérete:

500 lövésre elegendő

Lőszer:

10×28mm Caseless

Tűzgyorsaság:

1100 lövés/perc

Éra:

2170-es évektől a 2230-as évekig

Felhasználja:

A USCM automata területvédő fegyverrendszere, melynek súlya 19,6 kg. Bélelt fémládában tartják, melyből 150 másodperc alatt összeállítható. Fő részei a szétnyitható háromlábú állvány, az akkumulátor, az egybeszerelt cső és závárzat, a szenzoregység és az 500 lőszer befogadására alkalmas rakasz. Az őrfegyvert mikrohullámú adatlink köti össze a távirányító konzollal. A felállított rendszer 360 fokos körben képes kifejteni hatását. Az UA 571-C alapja egy impulzus-működtetésű géppuska, mely M250 10 mmx28 HEAP lőszert használ. Elméleti tűzgyorsasága 1100 lövedék/perc, de léghűtéses rendszere azonnal beszünteti a tüzelést túlhevülés esetén. A csőre szerelt szenzor infravörös, optikai, lidar és ultraszonikus mozgásérzékelővel rendelkezik. A fegyver automata állásban minden érzékelt objektumra tüzet nyit, kivéve a Tengerészgyalogság Barát-Ellenség Azonosító (IFF - Identification Friend Foe) adót viselő tagjait és járműveit. Annyira érzékeny, hogy meg tudja különböztetni az ártalmatlan természetes jelenséget - például egy lehulló vízcseppet - az ellenségre utaló mozgástól. Kézi vezérléses vagy félautomata állásban a fegyver a távirányító konzolról működtethető. A tüzelő fegyvert automata szervó tartja célon, a felhasználandó lövedékek és sorozatok számát a célpont profilja határozza meg. Az 571-D variáns 20 mW-os HF lézerrel, az 571-F 40 mm-es gránátvetővel működik.

Forrás: Itt (az Aliens: Colonial Marines Technical Manual alapján)

Változatok

  • UA 571-D: Egy 20 mW HF lézer van a fegyveren elhelyezve.
  • UA 571-F: 40 mm-es gránátkilővővel van felszerelve.

Fejlesztés a predatorok ellen

Az UA 571-C bár remek fegyver, némi módosíton esik át, hiszen a katonákra nem csak alienek, de predatorok is támadhatnak. Bár az automata löveg alapból képes észlelni az álcázott yautjákat (és ezt továbbítani is tudja a közelben levő katonák kivetítőjére) az USCM a korai tapasztalatok hatására gyorsan megfelelő ellenlépést tesz a predator lövészek megölésére. Ez a Hunterbuster Sentry Gun, ami visszaköveti a predator lövész által kilőtt lövedékek vonalát, még akkor is, ha a lövedékek nem a löveget, hanem egy közelben levő katonát találnak el. Egy beépített szenzor segítségével pedig 100%-osan tisztán látja a távolban levő yautjákat (így a katonák is), amikre folyamatosan tud golyózáport zúdítani.

Automatic Gun Turret

A 2200-as évek elején ez az emberi hadsereg legjobb technológiájú telepített fegyvere. Arra használják, hogy folyosókat, átjárókat és egyéb helyeket védjenek az idegenekkel szemben. Teljesen önaktiválódóak és BÁRMILYEN élőlényre tüzet nyitnak, ami a szerkezet előt elhalad, így előfordulhat, hogy saját katonát öl meg a rendszer.

Galéria

Előfordulása