FANDOM

A Type 337 Emergency Escape Vehicle (EEV) egy mentőkapszula, amit a Bodenwerke Gemeinschift gyárt. Standard mentőkapszula az USCM hajóin, így fellelhetőek a Conestoga-class, Valley Forge-class és a Bougainville-class típusú hajókon. A Type 337 EEV maximálisan 5 embert tud befogadni a kryo kapszulákkal együtt. Ha a baj akkor történik, mikor a legénység még alszik, a hajó számítógépes rendszere nem ébreszti fel őket (ezt a parancsot emberek is végre tudják hajtani), hanem kapszulástól együtt betölti őket egy szállítócsőbe és így kerülnek az EEV-be, mindez 45 másodperc alatt végbemegy.

Az EEV 13,2 méter hosszú és egy L betűt formáz. Bár a mentőegység képes belépni az atmoszférába és biztonságosan landolni, nem ritka, hogy csődöt mond a technika és becsapódik a talajba.

Története

Az ICC-nek köszönhető, hogy a Type 337 EEV megszülethetett (a 2150-es években kezdték kidolgozni a követelményeket). Az ICC dolgozza ki azokat az eljárásokat, amiket vész esetén be kell tartani, így a kapkodás és improvizáció miatt nem hal meg annyi űrhajón szolgáló ember. Azóta az EEV széles körben elterjedt, bár így is előfordulnak tragikus balesetek.

Áttekintés

Alien 3 BD-409 EEV Interior
Az EEV a kilövés pillanatáig a hajóhoz van csatlakozva, a kilövés után az EEV elkezdi a legközelebbi emberlakta bolygót megtalálni és arra menni (bár az anyahajó komputere már előre meghatározza, hogy hova tartson, ezt a döntést az EEV komputere felül tudja bírálni). Mindeközben folyamatosan sugározza az S.O.S. jeleket. Az EEV 1,4 parszek (45,6 fényév) gyorsasággal száguld az általa kiválasztott bolygó/űrállomás felé (illetve előfordul, hogy egy mentőhajó ér ki, ekkor az EEV üzeneteket kezd sugározni és felé tartani), ám mindig tartalékol elég üzemanyagot, hogy dokkoljon/landoljon és ha kell, belépjen egy bolygó atmoszférájába (az üzemanyag nem a repülésre megy el, hanem a zuhanás fékezésére, mert mikor belép az atmoszférába, zuhanni kezd). Ha az EEV nem észleli egy bolygón a landolózónát, akkor megpróbál minél közelebb landolni a kolóniához (figyelembe véve a terepadottságokat, tehát nem fog egy sziklás területen landolni). Az álomban lévő emberek csak akkor ébrednek fel, mikor már a célállomás közel van.

AvP DX11 2014-07-09 13-07-34-97

A Type 337 a későbbi mentőkapszulák mintájául szolgált.

Abban az esetben, ha az EEV egy ismeretlen bolygón érne talajt, a komputer dönthet úgy, hogy az embereket továbbra is álomban tartja, vagy felébresztheti őket. Utóbbi esetben a legénység az EEV-ben tárolt minimális túlélő és elsősegélycsomagokat felhasználhatják.

Az EEV fém, kerámia és szénötvözetekből épül fel, amik kibírják az atmoszférába való belépést (már ha jó szögben lépnek be). A repülési adatokat az anyahajó, illetve az EEV-ben levő NcMary OV-122 Flight Recorder is jegyzi. A Type 337 EEV a tűrőképességéről és megbízhatóságáról válik ismerté, bár ez nem jelenti azt, hogy mindig megmentené a legénységet, ugyanis balesetek mindig akadnak.

Kilövés

Minden EEV-t 30 másodperces készenlétben tartanak, így mikor megszületik a döntés, hogy el kell hagyni a hajót, a mentőegységek készen állnak. A távozás pillanatában (a mentőegység lerobbantja a kapcsolókat, amik összekötik a hajóval) az EEV számítógépes rendszere leválik az anyahajó "agyáról", bár az anyahajó így is nyomon tudja követni az EEV útját. A parancs kiadásától a kilövésig mindössze 45 másodperc telik el.

Előfordulás