Advertisement

Bracken's World városi tanácstagja a 23. század első harmadában. Egy reggeli nap a USS Melville legénysége érkezik a fővárosba. 09:00-kor lemegy egy városi gyűlés, ahol Turo hangot ad annak, amit mindenki gondol: a katonák idehozták az Alphatech Hardware három emberét mindenféle bejelentés nélkül, valamiféle mutáns, vallási őrült foglyot, ráadásul elvben alien infesztáció is van ezen az istenháta mögötti sárgolyón.

Joseph Henry hadnagy nem engedi beosztottjának, Nyland őrmesternek, hogy elmondja az igazat: ennél sokkal rosszabb a helyzet: a Cerberus szektor tengerészgyalogos parancsnoksága néma, az alienek máshol is feltűntek már, a Melville emberei se tudják mi történik jelenleg. Helyette a hadnagy beadja a minden rendben van dumát, miszerint a parancsnokság hamarosan küld erősítést és eloszlat minden kételyt.

A hadnagy szíve szerint elhagyta volna a bolygót, de a kormányzó négyszemközt rábeszéli, hogy legalább holnapig maradjanak és védjék meg a várost. A másnap bekövetkező ostromnál bár a katonák veszteség nélkül felszámolják a tenger felől támadó alien hordát, de erre rámegy a város moszatmezeje, ezzel több évnyi munka veszett kárba. A forrongó lakosság a katonák megoldását várja, elvégre ők okozták a bajt, oldják is meg, ám Henry távozik a gyűlésről (és majd a bolygóról is), de előtte megjegyzi: ha a kormányzó nem beszéli rá, most itt mindenki halott lenne, inkább örüljenek az életüknek és ne sírjanak a termés miatt.

Előfordulás

Advertisement