FANDOM

Az USA-ban felnövő Trace számára korán keménnyé válik az élet. Alkoholista anyja és golyós apja miatt nevelőotthonokban nő fel. Sikerül elég pénzt összedobnia egy kurzusidőszakra egy tisztességes főiskolán, azonban innen kidobják, mert egy diákkocsmában majdnem félholtra vert valakit. A művelt és különös humorú Berdella soha nem nyúl a drogokhoz, de az erőszakhoz annál inkább. A 20-as évei elején megismerkedik egy drogdílerrel, Nicky Yazzel, illetve munkatársával, Ray Turnerrel (ekkor mindketten a 20-as éveik elején járnak). Rövidesen Nicky vezetőségi rétegébe kerülnek, ők végzik a határátlépéseket, szenzorok kiiktatását, illetve a különböző hatósági szervek rendszereibe történő behatolást. Berdella intézi a dolgok technikai hátterét, míg Turner az embereket mozgatja, hogy mikor hova szállítsanak.

Msomi szervezetében

Ugyan ő és Ray nem lesznek barátok, de jól kijönnek egymással. Trace összejön egy nővel, Samarával (ekkor letesz a sztriptízklubok látogatásáról), majd miután Nicky Yaz megöleti magát (és bűnbirodalma szétesik) átpártol Adrian Msomihoz. Jó 3 év után Trace és Ray összefutnak, elmerengenek a múlton, majd szóba kerül jelenlegi helyzetük. Trace beszél arról, hogy Msomi szervezetében elég gyorsan nagy rangra lépett (ő igazgatja a csendes-óceáni körzetet) és tud munkát ajánlani Raynek, aki próbált saját vállalkozásba fogni kevés sikerrel. Fél év után Ray elárulja Msomit és saját vállalkozásba fog, ami sikeresnek bizonyul.

Trace csillaga továbbra is emelkedik, eljut a Fantasy nevű bolygóra, ahol egy titkos drogtelep üzemel már egy éve Big Mike vezetése alatt. Berdella számára rosszul alakul barátnőjével a viszonya (a nő elhagyja), ráadásul ráun a csendes-óceáni körzet vezetésére, továbbá ekkor kezdi Ray elárulni eddigi gazdáját. Trace kikapcsolódásként jön a bolygóra, illetve munkát végezni: Msomi tud arról, hogy Mike félretesz az itt készült termékekből, ideje lemondatni a telep éléről. Berdella számára azonnal megtetszik a hely, izgatja a fantáziáját, hogy itt kiépíthet magának egy saját kis királyságot. Üzen Msominak, hogy egy ideig még itt lesz, majd cirka egy héttel az érkezése után részt vesz a "bogárfutamon".

Saját kis királyság

A bogárfutam nem más, mint hogy egy kopott tankelhárítóval kimenni a biztonságos telepről, egyenesen a felszínre, ahol alaphangon 1000 alien él, amik házőrző szerepet látnak el. A cél elérni a közelben lévő tehenek karámját, ami szintén egy barlangrendszerben van, miközben az alienek próbálják megölni a tankelhárító személyzetét (mindezt pedig a számos kihelyezett kamera élőben közvetíti a vezérlőteremben lévőknek). Trace számára egyszerre izgalmas és rémisztő ez, de épségben eléri a karámot a társával, Big Mikekal. Itt "véletlenül" a tehenek helyett Mikeot dobja le az alienek közé. A "tragikus baleset" után Trace lesz az új vezér.

A következő érkező emberek között aztán Trace végleg úgy dönt, hogy a Fantasyn marad. Ugyanis az új emberek között van Deirdre Allison Weber (röviden Didi), aki lenyűgözi a férfit, aki kihasználja a szépséges nő MX7 függőségét. Trace tudja jól, hogyha visszatérne a Földre, Didi azonnal elhagyná, de itt ezen a bolygón ki van neki szolgáltatva (a nő nem viszonozza Berdella nagy szerelmét). Ugyan a telep Msomi birtokában van, de Trace itt az úr: ő igazgatja az emberek életét, biztonságát, boldogságát, ő felel az alien populáció szinten tartásáért, illetve hogy a droggyártás továbbra is üzemeljen (aki pedig szórakozni próbál vele, az hamar xeno keltetőként, vagy kajaként végzi). Berdella mivel igazgató, ezért neki jár az egyedüli luxuslakosztály (a szobái a telep legdélebbi részén vannak). A lakosztályban van magán fürdő, bútorai is előkelők, van karosszék, dohányzóasztal és egy dívány is. A fürdő és nappali mellett van egy olyan hálószobája is, ahol a bolygón lévő legnagyobb ágy van, hogy egyszerre több nővel is együtt legyen.

Trace tökéletesen látja el feladatai, megszokottá válik, hogy TR-ampullákkal tartja magát ébren és ritkán megy aludni, mert nem szereti, ha nem tudja mi történik körülötte. Amikor pár órára elvonul aludni, akkor Mac Simpson veszi át a vezetést, vagy ott van Lee is, akit ugyan nem kedvel, de megbízható.

Egy alkalommal egy fazon kitalálja, hogy ő marhahúst akar enni, ezért jelentkezik egy "futamra" lapáttal agyonver egy tehenet, kivág belőle némi húst, majd a telepre visszaérve megsütné. Ekkor szólnak neki, hogy a hús ehetetlen a sok nyugtatószertől. Trace visszaküldi a férfit feltakarítani.