FANDOM

Fekete, rövidre nyírt hajú nő. Zöld szeméből ki lehet nézni a bérgyilkoskiképzést. Valójában FSZB ügynök, akit 2008-ban szerelmével és társával, Nyikolaj Bazkuhovval küldik ki Rath Preap szigetére.

Korai évei

Szibériában nő fel egy számkivetett disszidens és sértődött, zárkózott felesége lányaként. 11 évesen barátaival egy közeli befagyott folyó jegére mennek. A jég beszakad és Marikova majdnem meghal. A mentők 30 perccel később sikeresen újratudják indítani a testét. Ekkor jön rá, hogy ő már halott volt már akkor is, mikor megszületett, mert szülei már papíron nem is léteznek. Mikor felnő, bekerül az FSZB-be és kitűnő ügynök lesz.

Csecsenföldre kerül mint beépített ember a felkelők közé. Egy kocsmában ismerkedik meg későbbi szerelmével, Nyikolajjal aki szintén beépített ember (Nyikolajt ő választotta leendő partnernek). Nyikolaj előtt volt már egy társa, Vlagyimir, de őt gyomron lőtték Bukarest utcáin és Marikova kezei között vérzett el.

A vadászok szigete

2008 márciusában ő és Nyikolaj azért jön a szigetre, hogy John Gustatból minél több információt szedjenek ki a predatorokról. Marikova kihasználja a vadászati lehetőséget, hangtalanul becserkész egy tapírt és közelről lelövi. Az első napon már szerez a szigetről egy térképet.

Március 21-én, a déli időszakban Horia Ursu, Gustat, Jimmy Tau és Nathan Colquhoun robban be a villába, ahol kifakadnak (Gustat kivételével), mert a szemük láttára robbant szét egy rinocérosz két plazma lövedéktől. Marikova nevetni kezd ezen, ingerelve Taut, aki nekimenne, de Horia lefogja. Rath bemeséli, hogy az ő emberei gyakorlatoztak.

Az esti ivászat után Marikova a tengerpartot nézi. Látja, ahogy valami sorra süllyeszti el a hajókat. Marikova arcára mosoly ül ki.

A helyzet rosszabodik

Másnap Gustat elindul az X Bázis felé. Bár nem szeretné, Maxim Barnes és a két orosz is vele tart. Maxim vezeti őket (utálja a két oroszt, mert lenézik őt), rátalál egy különös nyomra, amiről csak Gustat tudja, hogy a predatoré. Valamivel odébb pedig Maxim felordít, mindenki azt hiszi, hogy valami nagy baj van. Odamennek a zenészhez és látják amit ő: egy völgyet tele halott állatok csontjaival és rothadó tetemével.

Marikova az egészet csodásnak tartja, könnyedén lépked a pusztulás völgyében. Az X Bázis a közelben van, de Rath katonái őrzik. Feszült pillanat következik, Nyikolaj és Marikova megkockáztatta volna a harcot, de letesznek róla és inkább távoznak. Délutánra érnek vissza a villába, ahogy Horiáék is. Beszámolnak egymásnak mit is láttak (Horiáékat a predator megtámadta és megölte Benjamin Peaket). Rathot kezdik faggatni, mit tud az egészről, de nem szednek ki belőle semmit, csak azt, hogy a külvilággal már nincs kapcsolatuk.

Közel a predatorhoz

Egy nagy robbanás hallatszódig. Ary jön be, aki közli főnökével, hogy a depónak annyi. Rath beszáll a dzsipbe, de velük tart Gustat és a két orosz is (Rath már hiába akarja őket elküldeni, nem megy). Az út során a yautja rájuk támad. A dzsip felborul, de senki sem sérül meg komolyabban, ráadásul a predator is eltűnik. Nyikolaj arcát ellenben a vadász felkarcolta, de nem tűnik súlyosnak, Marikova mégis aggódik érte.

A depónál csak pár hullát és egy rakásba hordott fegyvert találnak, köztük egy muskétát. A villába visszatérve Gustat felé terelődik a szó, a férfi pisztollyal fenyegeti Marikovát, hogy kussoljon. Horia rátámad Gustatra és birkózni kezdenek, az ajtón bejövő Nyikolaj állítja le őket (kést dob el). Gustat elmondja miket tud a predatorokról. Rath az embereit a villához rendeli, a predator így is akkor jön és megy, amikor akar.

Nincs menekvés

A nő az este behatol Gustat szobájába, ahol megtalál egy különös fekete kockát (ez hívta ide a yautját), illetve egy különös ruházatot (ez meg a yautja elől teszi láthatatlanná a viselőt). Visszatér Nyikolajhoz, akivel lefekszik (a férfi aggódik amiatt, hogy megfertőzi Marikovát a yautjától kapott vírussal, de Marikova megnyugtatja, hogy ennek a veszélye nem áll fent).

Húsvét reggelén díszítés fogadja a vendégeket. Csak Horia, Nyikolaj és Marikova mutat érdeklődést az ünnep iránt és kérdezik Rathot, hogy mit tud az ünnepről. Az ex ezredes elmondja amit tud, de úgy érzi, mintha magáról adna ki titkokat. Sorshúzás következik, ki az a két alak, aki elmehet a két nap múlva érkező repülővel. Gustat az elején leszögezi, hogy ő és Rath mindenképp marad, illetve Maxim biztos megy. A szerencse Taunak kedvez, aki ennek nagyon örül.

A két nap alatt több katona is eltűnik vagy holtan kerül elő, de a yautja nem indított nyílt támadást. A landolni készülő Cessna megsemmisül a predator által (kitépi a kormánylapátot), ezzel oda az egyetlen menekvési útnak.

Az első sebesülés

Másnap Tau és Nate hívná Marikovát is, hogy a mocsárban levő yautja hajót megkeressék. A nő nemet mond és berendezkedik egy fa tetején. Nyikolaj valamivel felette fekszik, eszméletlenül. A nőnek jó rálátása van a villára, semmi nem kerülheti el a figyelmét.

Ki is szúrja a yautját, ahogy bemegy a villába (ekkor csak Maxim van ott). Marikova bedrogoz egy majmot, aminek kezébe ragaszt egy mozgásérzékelős pisztolyt, illetve a földet ott telerakja aknákkal. A predator kijön, vállba találja a lövedék, de nem sebzi meg. A predator a váll-lövegével telibe találja a lövészt, de nem vizsgálja meg. Marikova nagyon örül, amiért ennyire kifogott az űrlényen, illetve, hogy tönkretette annak álcáját a váll tájékán.

Marikova búcsúzik egy időre Nyikolajtól, akit benyugtatóz. A yautja nyomába ered, mivel tudja, hogy mit keressen, ezért nincs is annyira nehéz dolga (ráadásul a yautja álcája a váll tájékon sérült). Bár megtehetné, mégsem lő rá, hiszen tudja jól: valószínűleg nem tudna bevinni egy halálos lövést.

A mocsárnál felvesz egy új lövészpozíciót. Látja a yautja hajóját, ahonnan Horiáékat a predator éppen elüldözi. Gustatot is itt van (orvlövész pozícióban), Marikova csodálkozik a férfi szerkezetén, ami távolról nyitja az űrhajó bejáratát. A nő végignézi ahogy Gustat bemegy a gépbe, amíg ő bent van, addig Marikova a haldokló Nate fejére egy tökéletes lövést ad le kegyelemből. Gustat kijön, nem tűnik úgy mintha valamit letett vagy elvitt volna. A predator visszajön, ekkor Gustat lövéseket ad le Marikova felé és lebukik a víz alá. Marikova viszonozza a lövést de mellé lő, ekkor érti csak meg mire ment ki az egész: a predator így tud róla.

Egy smart-disc repül felé és levágja az orosz hüvelykujját (ezen később a nő nevet). Marikova a földre ér, próbálná lelőni a yautját, de mellé lő. A predator nem öli meg, inkább bemegy a hajójába és kidobja Gustat bombáit. A vadász beindít egy védelmi szerkezetet, a hajójából kijövő fény letarol mindent ami elé kerül, Marikova átvészeli az egészet.

Újra találkozik Gustattal, akinek kezében egy vadásztőr van. Marikova megtehetné, hogy végez a férfival, de nem teszi meg, hiszen a küldetése értelmét vesztette. Kérdezni kezdik egymást (Gustat Nyikolaj hogylétéről és a küldetésükről, Marikova pedig Gustat titkos kapcsolatáról kérdezősködik, de Gustat nem árulja el annak kilétét, hisz még ő sem tudja). Marikova megkérdezi még, hogy miért nem lőtte le a predatort, pedig megtehette volna. Gustat válasza egyszerű: fel kellett volna robbannia, mikor az anyahajójára dokkol. Ezen a nő megdöbben, nem számított több yautjára. Elválnak, Gustat az X Bázishoz, míg Marikova a villához megy

Megcsonkolva

Nyikolaj nincs a fán, csak egy búcsúlevelet talál, amiben a férfi leírja, hogy a templombunkerhez ment. Marikova összetörve érzi magát, eldobná a levelet, de nem képes rá, inkább elteszi. Az üres villában megtisztálkodik, vizet és kekszet vesz magához és elindul a templombunker felé.

Ott látja, ahogy Nyikolaj párbajozik a yautjával (aki álcázva van). Marikova nem kockáztat meg egy lövést, helyette Rath emberei ellen fordul, akik fellövetnék a helyet. Sikerül 5 katonát (köztük Samphyt) lelőnie, de szerelmét így sem mentheti meg. A yautja lefejezi a kissé átalakult orosz férfit. Marikova dühében elkezdi lőni a predatot, de többnyire mellé lő. A vadász a váll-lövegével egyszerűen célba találja a nőt. Marikova nem hal meg, csupán megpörkölődik az oldala és elveszti a bal karját (amiről anno levágta a hüvelykujjat).

Revans

Az este ő is behatol a templomba, ahol javában megy a harc. Marikova ugyan párszor elveszti a yautját, de mindig rátalál. Nem ad le lövéseket, a megfelelő pillanatra vár. Az útjába kerülő megrémült katonákat megöli.

Hajnalodik, a harc véget ért, a yautja felszámolta a védelmet. A központi toronyból lép ki, mikor egy kalóz nő meglövi őt (a speciális lőszer átüti a lény vállát). Marikova hátulról szétlövi a váll-löveget, utána egy másik lövéssel belelő a predatorba, a robbanóhegyű lövedék több fontos szervet is ér. A predator elmenekül, a kalózok vezére azt szeretné, ha Marikova elvezetné őket a mocsárba, az űrlényhez (előtte feszült pillanat van, de végül leveszik egymásról a fegyvert). Marikova marad, a kalózok nélküle is meglelik a mocsarat (egy dezertőr segítségével). Marikova minden erejét felhasználta, hogy úgy mutassa magát, mintha nincs semmi baja.

Elteszi a váll-löveg maradványait és Nyikolaj keresésére indul. Mikor meglátja szerelmét teljesen átalakulva, rádöbben, hogy ennyi volt a kapcsolatuk. Rálel Maximra, aki nemrég ért ide, a férfi teljesen kimerült szellemileg és testileg is. Az orosz nő vizet ad neki és egy pisztolyt. Döntés elé állítja: öngyilkosok lesznek, vagy megvárják az orosz kormány embereit, akik egy hét múlva jönnek ki. Maxim a várás mellett dönt. A yautjáról tudják, hogy bizonyára az égben történt robbanásban pusztult el.

Felszerelés

  • Ismeretlen mesterlövész puska

Előfordulása