FANDOM

314px-Pilóta diplmomata
Egy ősi faj, ami a galaxis egyik legfejlettebb technológiáját birtokolja. Eredetük ismeretlen, a galaxisban több helyen is meglelhető technológiájuk, nem is csoda, hiszen 3,2 milliárd évvel ezelőtt hatalmas birodalmuk volt, bolygók százait birtokolták, köztük a Földet is. Méretük sokkal nagyobb mint egy átlag ember vagy predator, nagy testű intelligens lények, fejük olyan mintha egy elefánt és egy ember keveréke lenne, illetve hátul farkuk rövid és csökevényes. Pupilláik kereszt alakúak, inkább szélesek mint magasak, a szemük olyan, mintha egy halotté lenne. Telepatikusan kommunikálnak, így tudják magukat megértetni az emberekkel is.

Hajójukon nem találhatók irányítógombok, karok. A pilóta az egész hajót az elméjével irányítja, a legismertebb hajótípus a patkó alakú, amit mint a többi hajójukat, növesztik és nem építik. Az emberek használnak mélyálom kapszulákat, hogy a hosszú utakon ne öregedjenek, a space jockey faj szintén birtokol hasonló elven működő szerkezetet, de ezzel évmilliárdok is átaludhatóak, de az örökkévalóságig ez sem tartja életben azt, aki használja. A pilóták fizikai ereje is hatalmas, képesek négy szintetikust pár ütéssel elpusztítani (egy ütéssel akár a fejét is képes összezúzni).

Használnak szkafandert is, legalábbis ez az emberi megfelelője. A sisak mindkét oldalán egy-egy kisebb csáp vonaglik. A csizmákban fúvókák vannak, amik lehetővé teszik a lebegést a föld felett pár centivel.

Xenomorph

A pilóták és alienek története régre nyúlik vissza, az egyik elmélet szerint az idegeneket azért fejlesztették ki, hogy fegyverként vessék be. Sikeresnek bizonyult, de nem tudták kordában tartani őket és elszabadultak. A másik elmélet, amit Keitel állított fel, azt mondja ki, hogy az űrutasok véletlenül akadtak össze az alienekkel, sőt! nincs kizárva, hogy egy másik faj uszította a xenokat rájuk, hogy a világűr egyensúlyát helyrehozzák. Akármelyik is legyen az igazság, a pilóták saját maguk is felhasználták háborús célokra, ennek eredménye az alienek elterjedése a világűrben. Cirka 1,6 milliárd évvel ezelőtt a xenok alaposan kipucolták az egykor erős űrutasok birodalmát, ettől kezdve mintha a pilóták eltűntek volna a világűrből, létszámuk nagyon lecsökkent. Ezt még nehezíti az a tény is, hogy a faj két részre szakadt: vannak akik tovább folytatják a xenok hadi alkalmazását, a másik fél éppen hogy az idegeneket próbálja kiiktatni.

Azon kevés emberek, akik kapcsolatba léptek az űrutasokkal, azok érezték a xenok iránti mérhetetlen dühöt és a félelmet, illetve egy olyan érzést, aminek emberei megfelelője nincs.

Előfordulásuk

  • 1000 körül béketárgyalásra érkezik néhány űrutas az Unbreakable Womb fedélzetére. Az egész csak álca volt, mert idegen tojásokat hoztak. A giffek több százan pusztulnak el emiatt és csak egyetlen egy fő éli túl az esetet. Ezután a pilóták teljesen kipusztítják a giffeket (kivéve egyetlen egy főt, aki a Japetusz gerincén van hibernálva, ő csak 2058-ban fog meghalni).
  • 1730-ban, mikor a ragadozók megtalálják az LV-1201 bolygót, ott a fészeknél megtalálják a pilóták létesítményét. Ami fontosabb: ott van az ereklye is. Mikor a Weyland-Yutani felfedezi a helyet, ott már predator építmények is vannak. Egy pilóta tetem is előfordul, mikor Andrew Harrison megküzd egy királynővel. Maga a bolygó a legfontosabb űrutas hagyaték lelőhelyek közé sorolható.
  • 2004-ben Wolf trófeafalán ott látható egy pilóta feje. Ez bizonyítja azt, hogy a predatorok és pilóták ismerik egymást.
  • Az LV-426 felszínén lezuhan egy hajójuk (Ridley Scott szerint egy bombázó), az LV-1201 bolygóról indult ismeretlen célja felé. A space jockey a halála előtt még figyelmeztető adásokat kezd sugározni. A Derelict Ship több ezer hibernált tojást vitt, amit később a Nostromo legénysége fedez fel. A hajó fedélzetén mérnökök is utaztak, akik hiába próbálták a xenokat likvidálni. Legalább 24 xeno és egy királynő elpusztul, ahogy két mérnök is. 2179-ben ugyanúgy mint a Rimen, itt is a telepesek lelik meg a tojásokat és bekövetkezik a fertőzés. A Fire Team Fox később véletlenül a hajónak ütközik az APC-vel és felébresztenek egy jockey-xenomorphot és legyőzik. 2189-ben az USCM és Weyland-Yutani közösen egy kutatótelepet épít a hajó köré, de egy újabb xeno fertőzés miatt a hold elnéptelenedik egy időre.
  • A Shambleau rendszer egyik bolygója körül kering egy kihalt hajójuk, 2137-ben fedezi fel Dr. Lucien Keitel, aki később egy kutatócsapattal tér vissza. A hajón rengeteg alien tojást és űrutas tetemet találnak. Idővel megfejtenek egy csillagtérképet, ami elvezeti a kutatókat az emberiség által fel nem fedezett területre, ahol az egyik bolygón egy teljes űrutas városra lelnek. A város lakói már rég meghaltak, néhány tetem viszont jó állapotban maradt meg, a legnagyobb meglepetést az okozta, hogy egy mélyálomban levő space jockeyre találnak rá. 2142-ben egy csapatot küldenek ki Keitel után, a mentőegység eljut a városig, ahol az alienek miatt menekülniük kell, az utolsó űrutasból megszületik az idegen, ami lerombolja a várost.
  • 2179-ben a Rimen néhány telepes megtalálja a lezuhant hajót a Vasujjak Völgyében, itt is több tucat tojást találnak, ami a helyi kolónia pusztulásához vezet. A hajón van még egy pilóta tetem is.
  • Xenomorph Prime, a space jockey faj ismeri ezt a helyet és már vittek el innen tojásokat, ami a Rimen lezuhant az is innen hozta a halál magvait. 2193-ban, mikor a Benedict legénysége itt jár, akkor egyetlen space jockey menti meg a túlélőket. Pillanatok alatt 50 idegent öl meg. Billie az, aki kapcsolatba lép vele és megüzeni a lénynek, hogy menjen el, mert a helyet bombázni fogják. A lény megérti ezt és elmegy. Mikor a Benedict visszatér a Földre, a túlélők megpillantják a patkó alakú hajót, ami idáig követte őket. Billie mikor már a USS American fedélzetén menekül a Földről a többiekkel, akkor újra érzi a space jockey gondolatait: kárörvendő nevetését érez, a tervét a bolygó elfoglalására, miután az felszabadul a xenok alól. Billie az élményeiről naplót ír, ami később fontos lesz.
  • 2196 szeptemberében egy pilóta (akivel Billiék találkoztak) elkezdi terraformálni a Földet, hogy új otthonává tegye. Csak a mérsékelt égöv 40 Celsius fokot hűl le. Megoldotta az Ellen Ripley csapata által okozott bajt is: Dr. Wadidslaw Orona bombái évekre lakhatatlanná tették volna a Földet, de mivel a space jockey számosat hatástalanított, így ez meg lett oldva, habár így a várt hatás is kisebb lett, de így is sok xenomorph pusztul el. Az USA elnöke és négy szintetikus átmegy a hajóra, hogy tárgyaljanak a lénnyel, de a fejlett idegen egy érintéssel megtudja, hogy ez valójában gyilkosság lesz ellene. Rakétákkal szétlövik a hajóját, ezzel a Föld megszabadul egy zsarnoktól. Itt használták fel Billie naplóját is.
  • Tirgu-Mires egyik barlangrendszerében is van egy space jockey tetem, emiatt érkezik ki a bolygóra néhány katona (W-Y). Mellékesen megölik a barlang környékén levő tiniket és az őket megtámadó albino xenomorphot is.
  • 2257. A B54C bolygót egy Planet Destroyer pusztítja el, hogy az ott levő xenokat elintézzék. Az ott levő USS Sheridan legénységéből egy fő képes kommunikálni a lényekkel, így időben eltudnak menekülni a robbanás elől. Dr. Paul Church kutatásai a szintetikus alien seregről elvesznek, ezzel a pilóták megakadályozták, hogy a Földet egy őrült tábornok bevegye.

Kapcsolatuk más fajjal

  • Ember: vannak pilóták, akik őket is elakarják pusztítani, hogy megszerezzék a Földet, de vannak olyanok is, akik nem ártanak nekik.
  • Yautja: Wolf trófeafalán előfordul egy space jockey fej. Innen ered az az elmélet, hogy a két faj között dúlt valaha háború vagy harc.
  • Xenomorph: Egyes elméletek szerint az űrutasok hozták őket létre, mint egy fegyvert. A másik elmélet szerint a pilóták csak úgy belefutottak a fajba. Akármelyik is az igazság, a lényeg, hogy a xenokat felhasználták mint biológiai fegyvert.
  • Giff: 1000 körül kipusztították a giffeket, az utolsó életben maradt giff 2058-ban fog elpusztulni.
  • Engineer: Mivel mindkét faj technológiája és felszerelései ugyan az, továbbá az LV-426-on lévő hajón mérnökök is utaztak, így bizonyos, hogy a két faj között nagyon erős kapcsolat van. Bizonyára a mérnökök az űrutas fajt szolgálják, akik rendkívül hűségesek.

Járművek

  • Derelict Ship: patkó alakú hajó, ami az LV-426 felszínén zuhant le.
  • Planet Destroyer: bolygók pusztítására képes hajó.
  • Space Jockey Ship (The Alien): ezzel akarta az egyik pilóta terraformálni a Földet. Feltehetően erre szokták használni, patkó alakú de lényegesen karcsúbb.
  • Space Jockey Ship (Destroying Angels): Különbözik az eddig megszokott patkó alakú hajóktól, ezt a többi űrutas hajótól eltérően nem egy bolygó felszínén találták meg az emberek, hanem az űrben.

Galéria

Megjegyzés

Aliens: Idegenek a Földön képregény változata szerepel az Aliens: The Alienben. A The Alienben a hajó karcsúbbnak van rajzolva, viszont a két pilóta ábrázolás teljesen eltérő (ez betudható a különböző rajzolóknak).

Előfordulás