FANDOM

Egy ismeretlen nevű rendszerben található bolygó. A rendszer mindössze egy jókora vörös napból, két kisebbfajta bolygóból és cirka 30 holdból áll. A Weyland-Yutani gyarmatizálja, egy ismert kolóniát építenek ki (ez tartalmaz egy központi épületet, pár raktárat és 12-13 egyéb épületet, amikben egy-két család tud élni). A kolóniát termelés alá vont földek veszik körül, ezen túl pár külső állomás épül, illetve a telepesek néhány háza. Az időjárás esős, illetve néha erős szelek jönnek létre. A helyi élővilág nem jelent emberre veszélyt, magasabb rendű fajok nincsenek.

Vesztegzár

Az Alien-Föld háború után itt is feltűnnek az alienek, bár csak kis számban. Anders Kramm idegen szakértő (és egyben helyi lakos) a vállalat elveit követve nem a tengerészgyalogságot riasztja amint lehet, hanem kezelhetőnek ítélve a helyzetet maga küzd meg a xenokkal (ezt a döntését később megbánja, mert így megmenthette volna a családját). A tengerészgyalogság evakuálja a telepeseket és karantén alá vonja a bolygót.

Tenyésztelep

Csak pár év telik el és a W-Y visszatér, a kolónia köré egy hatalmas burkot építenek, illetve belül változtatásokat eszközölnek, hogy a helyből alien tenyésztelepet csináljanak. A telep teljesen automatizált, egyetlen dolgozó sincs itt, a tojások betakarítását pedig egy robot végzi. 5 évvel a vesztegzár kiadása után már landol is egy Hume nevű űrhajó, fedélzetén halálra szánt emberekkel, akik keltetőként végzik (20 évre rá meg a Climacus nevű közepes hatótávú cirkáló landol itt). A vesztegzár kiadását követő 30 évben belül összesen 167 ember pusztul itt el, legalábbis a kamerák ennyit rögzítenek. A legközelebbi holdon ugyanis egy megfigyelőtelep működik, ahol 5-10 tudós vizsgálja az emberek és xenok viselkedését. Ekkorra a bolygó felszíne már teljesen megváltozott, homokos, poros és szeles lett, ahol a levegő ritkás (mivel a terraformálást leállították).

A 23. század második felében Anders Kramm és társai is idekerülnek, ám ők átharcolják magukat a telepen (csak hárman maradnak életben, négyen meghalnak) és szereznek egy hajót, amivel a holdon levő megfigyelőállomásra mennek, túszul ejtve a tudósokat, legalábbis, amíg a fegyveresek ki nem érnek. A tenyésztelep nem szenvedett károkat, leszámítva a több tucat megölt xenot, ám a királynő életben maradt, vagyis a termelés tovább folyhat (a bolygó még mindig vesztegzár alatt van, vagyis senki sem landolhat rajta, így az emberiség elől titok marad az itt folyó ördögi munka).

Előfordulás