Advertisement

Az Oleta gyarmat katonai parancsnoka. Alezredesként szolgál, miután elvégzi a puccos katonai akadémiát, amit a családja pénzelt. Sajnos Simon éppen mondható jó katonának. Harcban sose vesz részt, amúgy sincs tehetsége a hadsereghez. A családja az Oletára küldi, mert az ottani bányákban van érdekeltségük. Csupán a 20-as évei közepén van, mikor egy új ezüstbánya megnyitása során emberek halnak meg és kitör a pánik. A riadt alezredes két nagy teherkocsira való katonával ér ki, hogy kezelje a szituációt. Szilárdan hiszi, hogy valamiféle gázt szívtak a bányászok és attól őrültek meg, majd estek egymásnak. Tőle telhetően próbál határozott maradni és szigorúnak tűnni, de lerí róla, hogy fogalma sincs mit kellene tenni.

Váratlan megmentő

Angella Hall ex tengerészgyalogos százados Warrick Tarleton rendőrfőnök társaságában tűnik fel. Mindketten tudják, hogy a mélyben alienek vannak, a felvételek is ezt igazolják. Simon nem hisz nekik, hiszen az idegeneket már kiirtották a világból. Tudósokat hozatna ki, hogy megmérjék mi van a levegőben, miközben két szakasz katona hatol a bányába (egy lépcsőn, egy meg a lifttel) gázmaszkkal az arcukon.

Az alezredes szükségállapotra hivatkozva letartóztatná a két embert, akik okoskodnak és beleszólnak a munkájába. Erre csak azért nem kerül sor, mert a leküldött katonák elpusztulnak, a kamerék alieneket mutatnak, amik felkoncolják a fegyvereseket. Simon egy újabb egységet küldene le, hiszen csak nem lehetnek idegenek ott, ahhoz gazdatestek kellenének, márpedig az nem volt a bolygón. Warrick elunja a tétovázást és behatol a bányába (ahol két unokája lehet).

A vonakodó katonák közül Joe Nicholson (az alezredes unokaöccse) kilép és megemlíti, hogy ott volt, mikor Simon apja arról beszélt, hogy túl könnyű volt a bányát megnyitni, mert valamik már kiásták az alagutakat, sanszosan kékhold százlábúak lehettek, amiket a cég a terraformálás során hozatott ide. Angella nem hisz a fülének: még a legmohóbb és legőrültebb személyek se lehetnek olyan ostobák, hogy alien tojásokat és kékhold százlábúakat ötvöz. Ezalatt a katonák bejutottak a bányába és az előző két szakasz sorsára jutnak. Ezúttal van némi fény, így látszódik egy százlábú alien és Tarleton rendőrfőnök, aki biztonságba löki az egyik gyereket, egy kislányt.

Angella számára ennyi elég, utasítja Simonst, hogy hagyja abba a katonák kis csoportokban való leküldését gázmaszkban. Egy nagy egységet küldjön le automata fegyverekkel, lángszórókkal, vessenek be minden nagyágyút, mert ezek igenis alienek. Az alezredes továbbra is értetlenkedik, ezért az ex százados saját kezébe veszi az irányítást: egy lángszórót vesz magához és egyedül indul kimenteni a gyerekeket. A katonák őt követik, még időben, mert a hirtelen beálló sötétség mellett a százlábú alienek előtörnek és a felszínen ütköznek meg az emberekkel. A szituációt sikerül kezelni, Simon ezalatt pánikrohamot kapott és az egyik teherautóval próbál elmenekülni, de nem tud.

A harc végén a túlélő tengerészgyalogosok éljenzik a századost. Hall végigtekint a terepen, sok katona esett el, de az alezredes sajnos nincs köztük. A rémült tisztet sikerül előkeríteni és esküdözik, hogy nem ő tette ezt az egészet. Az alezredes valóban nem tehet erről, Warrick maga jön rá, hogy az egész mészárszék megrendezett volt. A Nicholson család keze van a dologban, az apa idehozatta a kékhold százlábúakat járatokat ásni, ezek szépen itt maradtak. Joe meglátta a lehetőséget, alien tojásokkal megfertőzte őket, hogy kirobbantsa ezt a mészárlást, mert így keresztbe tehet az inkompetens Simonnak. Joe mindig is jobb katona volt, neki kellett volna tiszti akadémiát végeznie. A katonák előkerítik Joet, aki a harc elején megpróbált kereket oldani. A bűnöst majd a bíróság elé viszik, hogy a törvény ítélkezzen felette.

Előfordulás

Advertisement