FANDOM

Olasz származású professzor. Erős, jó kiállású férfi. Világosbarna arcán látható az anyától kapott kedvesség és az apától örökölt patríciusi zordság. Velencei származású apja a 2. világháború alatt a Regia Aeronautica kötelékében szolgál (olasz légierő). A háború után kemény munkával sikeres üzletemberré válik, makacsságát és határozottságát Sebastian örökli. Szicíliai származású anyjától (aki szépnek számított) türelmet és megértést örökölt.

Őrültnek titulálva

Egyetemista korában a Kongresszusi Könyvtárban vizsgálja a portolánokat (14-15. századi hajózási térképek). Figyelmét Oronteus Finaeus 1530-as térképe kelti fel, ezen az Antarktisz olyan részletességgel van rajzolva, amit csak műholddal lehetne megcsinálni. Sebastian kutakodik és rájön, hogy eme térkép egy ókori egyiptomi térkép másolata. Az egyetemista elveti az űrlényekről szóló elméleteket, szerinte egy mára elfelejtett civilizáció élt az Antarktisz környékén. Sebastiant a társai kiröhögik, bolondnak tartják.

Doktori disszertációjában kijelenti, hogy nem Kheopsz építette a róla elnevezett piramist. Az egyiptológusok természetesen bizonyítékot akarnak erre a vad teóriára. Sebastian megjelenteti a másik tanulmányát, ahol az általa lefordított, 1850-ben Ízisz templomában feltárt feliratot mutatja be. Ebből világosan kiderül, hogy a Szfinx és a piramis már rég ott állt a fáraó születése előtt. Ennél is tovább megy: elmélete szerint eme két építményt egy elfeledett civilizáció építette.

A média rosszul értelmezi elméleteit. Egy bostoni újságban megjelenik tanulmánya, erősen elferdítve, ebben az olvasható, hogy a professzor szerint az atlantisziak az építők. Később a többi újság tovább ferdít, már űrlényekről esik szó bennük. Sebastian próbálja tisztázni magát, sikertelenül. Az archeológusok többsége megveti az olasz férfit, csak nagyon kevesen csodálják.

Az elmélet

Két évet áldoz rá, hogy rájöjjön mi köze lehet az Egyiptomban és Amerikában levő piramisoknak egymáshoz. Elmélete egy dolgon áll: az 1960-as években véletlenül Teotihuacannál felfedezett titkos kamrán. Egy paraszt lelt rá, elmondása szerint egy rakás általa beazonosíthatatlan dolog hevert ott. A leletek a fekete piacra kerülnek, csak egy kis érme maradt meg. Az érmén korai egyiptomi hieroglifák vannak, kora 5000 év (Kr.e 3000).

A tudósok nem tudnak rájönni hogyan került az érme Egyiptomból Mexikóba, ahol még civilizációnak sem kellett volna lennie. Az ügyet annyiban hagyják, hogy hamisítványnak tudják be. Sebastian ellenben ezt nem hagyja annyiban, az Universidad de Mexico páncélszekrénye mélyén őrzött tárgyat vizsgálni kezdi. Arra a következtetésre jön, hogy ez 100%-ban valódi és ez bizonyíték az ő elméleteire. Ahhoz, hogy elméletét elfogadják, egy újabb érmét kell találnia ugyanott. A mexikói kormány éppen építkezést végezne, ezért Sebastian levelet ír az elnöknek, aki 2003-ban engedélyezi a három hónapos feltárást.

Mr. Weyland

A hónapok telnek, eredmény pedig semmi. Egyre több és több időt kap a kormánytól, eljön 2004 október 3-a (ekkor már 18 hónapja hiába ásnak), Olga Arenas érkezik ki limuzinnal, hogy közölje: nincs több ideje. Sebastian dühös a nő láttán, de ezt jól titkolja, némileg még meg is könnyebbül, hogy nincs itt Juan Ramirez. A nőt próbálja lerázni, de Olga végig követi, végignézik ahogy a szonáris műszer generátora beindul és bedöglik. Ez rosszabb helyzetben már nem is történhetett volna meg, Olga hajlíthatatlan, Sebastianéknak csak a hétvégéig van idejük.

Ekkor tudja meg egykori tanítványától, Thomas Parks komputeres szakértőtől, hogy valamit találtak. Sebastian izgatottan lát munkához és feltárja az érme alakú tárgyat. Öröme elpárolog, hisz egy Pepsis kupakot fedezett fel (ezt kabalaként megtartja). Ami még rosszabb: Ramirez is itt van és kijelenti: ennyi volt, egy új csapat veszi át a munkálatot. A professzor tudott róla, hogy ez bekövetkezik, hisz az egyik riválisa áll emögött, aki telebeszélte Ramirez fejét.

Sebastian nem adja fel, Thomast bízza meg azzal, hogy a csapatot tartsa még egyben (már csak a felét, a másik fele távozott, Sebastian ettől lesújtva érzi magát), amíg ő visszatér a kormányfővel tartott beszélgetés után. A sátrukban Maxwell Stafford várja őket, egy borítékkal, pontosabban egy csekkel a Weyland Industries nevében. Thomas és Sebastian hajlandók elmenni meghallgatni mit is akar Charles Bishop Weyland.

Nagy lehetőség

A Piper Maru fedélzetére viszik őket, Sebastian itt összeismerkedik Graeme Millerrel és egy Alexa Woods nevű nővel. Az eligazítás alatt Thomas elmondja a professzornak, hogy Weyland csekkje igazi. Már csak az eligazítást kell végigülniük és illedelmesen távozni, utána visszamennek Mexikóba és folytatják a munkálatokat.

Ez lett volna a terv, de Sebastian az egész eligazítás alatt nagyon izgatott, hiszen kiderül: a Bouvet sziget mélyén egy piramis van. Ez a nagy lehetőség, amire életében várt, végre egy nagyon is kézzelfogható leletet talált, igazolást nyer az ősi civilizáció elmélete.

A hajón

Mint mindenki, Sebastian is luxuskabint kap, ez megdöbbenti a professzort, aki nem számított erre. A vacsora alatt ő, Thomas, Miller és Lex összebarátkoznak, a nő kihívja őket, hogy megmutassa a Déli Fényt. Itt sikerül Sebastiannak az utolsó pillanatban maradásra bírnia a nőt (Lex nem akart a csapattal menni, mert nincs elég ideje felkészíteni őket a terepre).

Másnap, október 10-én elérik a szigetet. A 100 éve elhagyatott bálnavadásztelephez mennek, mert ez alatt kell lennie a piramisnak. Sebastian lel rá egy nagyon is szabályos lyukra, ami levezet. Szól a többieknek, akik szintén nem értik hogyan került ez ide egyetlen nap leforgása alatt.

A piramis

Lemennek, a piramis valóban ott áll. A bejáratnál Thomas lefordítja a szöveget (inka, egyiptomi és azték keverék) de hibásan, Sebastian javítja ki. Bent az áldozati kamránál nemcsak kifelé forduló mellkasú csontvázakat, de gerincoszloppal kitépett koponyákat is találnak. A leérkezett csapat fele itt marad, a többiek továbbmennek lefelé a piramisba. Egy szarkofágra lelnek, amit Sebastian nyit ki. Meglepő módon csúcstechnológiás fegyverek vannak benne, amit elvesznek. Sebastian hiába ellenkezik, Maxwell az utolsót így is kiveszi. Ezzel elindul a beavatási ceremónia, az áldozati kamrában levőket megfertőzik az arctámadók, a kiáltások lehallatszódnak a többiekhez, akik hiába próbálják a kommunikátorokkal elérni őket, nincs válasz (Sebastian is hiába hívja őket).

Támadások alatt

A piramis falai megváltoznak, Lex vezetésével próbál a csapat a felszínre jutni. Az egyik teremben a predatorok rájuk támadnak, Stone és Bass meghalnak, a többieket csak a megint változó falak mentik meg. Weyland, Stafford, Lex és Sebastian együtt tudnak maradni, kivárják az újabb 10 percet (Sebastian jön rá, hogy 10 percenként változik a piramis) és újra nekiindulnak.

A predatorok megint rájuk támadnak, Staffordot egy hálóvetővel ártalmatlanítják, Weylandet arrébb ütik a nővel együtt. Celtic felemeli Sebastiant, kivégzi Maxwellt, de a tudóst nem öli meg, eldobja és rátámad Gridre, ami most ölte meg Choppert.

Weyland, Lex és Sebastian tovább menekülnek, de Weyland lelassítja őket. A milliárdos önként feláldozza magát, hogy időt nyerjen a duónak. Ez a kis idő éppen jól jön, máskülönben Scar beérte volna őket. A piramis megint változik, a felemelkedő fal áll köztük és a szabadulás között. Sebastian felsegíti Lexet, utána ő is elkezd mászni, pedig a fal már majdnem összenyomja a férfit. Ráadásul Scar is eldobja az egyik shurikenjét, amit Sebastian épp hogy el tud kerülni, a férfi a lefelé zuhanás következtében beveri a fejét, de nem lesz baja.

Szövetségkötés

Egy kis nyíláson a páros végignézi, ahogy Scar megöl egy arctámadót és egy dronet, utána beavatja magát. Sebastian lefordítja az itt levő írásokat, amiből kiderül, hogy a predatorok régen tanították az embereket, cserébe az emberek önként vállalták a keltető szerepét. Lex terve, hogy a váll-löveget átadja Scarnak, mert az igazi ellenség az alienek. Sebastian némileg ellenzi ezt (hiszen nemrég még őket is majdnem megölték a predatorok), de végül is a nővel tart megkeresni Scart.

A párost az alienek elkezdik üldözni. Egy szakadék feletti, kettészakadt hídon kell átugraniuk, ezt a férfi végre is hajtja, de Lex már nem. Sebastian megfogja a nőt, nehogy leessen, ám emiatt nem tud koncentrálni a felbukkanó xenora. Sebastiant elragadják és a fészekbe viszik, ahol megfertőzik. Lex később rátalál, a férfi kérésére főbe lövi egy pisztollyal, a férfiból kitörő mellkasrobbantót Scar intézi el.

Galéria

Előfordulása