Advertisement

Fifield a Weyland Corp szolgálatában lévő geológus férfi, aki csatlakozik a USCSS Prometheus legénységéhez. A misszió feladata vagy célállomása nem ismert, az majd csak az út végén derül ki.

A küldetés

Az út két évig tart, a legénység hiperálomban fekszik és csupán a szintetikus David van talpon. 2093 december 23-án a hajó eléri célállomását, a LV-223 kódjelű holdat. A legénység az étkezőbe megy az ébredést követően, Rafe Millburn biológus próbál barátokra szert tenni, de Fifield enyhén szólva nincs jó hangulatban és nem barátokat akar keresni, hanem pénzt. Az eligazítóteremben gyűlik össze később a csoport, ahol a küldetés parancsnoka, Meredith Vickers fogadja őket. Ő bekapcsol egy holografikus üzenetet, ami magától Peter Weyland-től van. Az idős milliárdos közli, hogy ha ezt látják, akkor a hajó célba ért, ő pedig már halott.

Belekezd a küldetés ismertetésébe, őt mindig is érdekelte az emberiség eredete, Elizabeth Shaw és Charlie Holloway (akik felállnak a hologram kérésére) pedig lehetővé tették, hogy végre megfejtsék az ősi kérdést: kik alkották az embereket és miért. A Prometheus név se véletlen, a mitológiai alak az istenek szintjére akarta felhozni az emberiséget, de tettei miatt száműzték, ám most a küldetés képében visszatér. Peter átadja a szót a két régésznek, ezzel a hologram kikapcsolódik. Holloway veszi elő a saját moduláris komputerét és vetít ki anyagokat. Eme képek leleteket ábrázolnak, mindegyik ősi civilizációkból való, időben és térben is messze vannak egymástól, de egy közös dolog összeköti őket. Az emberek óriási humanoidokat istenítenek, akik az ég felé, néhány pontra mutatnak. Eme pontokat egy csillagtérképre helyezve döbbenetes felfedezés történt: egy létező helyet mutat, vagyis régen a Tervezők faja azt akarta, hogy az ember meglátogassa őket, a leletek egy meghívó. A hely pedig ebben a rendszerben van, csupán egyetlen égitest megfelelő arra, hogy az élet ott kialakuljon és ez az LV-223.

A Tervezők ott vannak és a jelen lévő 17 ember fogja felvenni velük a kapcsolatot. Fifield elég szkeptikus, elvégre néhány rajz miatt vannak itt, Millburn pedig fel is nevet, hiszen ez képtelenség. Ha az emberiséget megalkották, akkor az egész Darwinizmust lehet a kukába dobni és a biológiát újra gondolni. Bizonyítékok egyelőre nincsenek, de hát éppen ezért vannak itt, hogy a tézist bebizonyítsák.

Felderítés

Seanharrisfifield

A Prometheus egy völgyben landol, mert itt mesterséges objektumot találtak: egy fallal körbevett óriási halmot. A levegő erősen mérgező, az ember két percig se bírná kint, ezért a kutatócsapat szkafandereket vesz fel. Ugyan 6 óra múlva sötétedik és jobb lenne holnap reggel nekivágni a munkának, de Holloway nem tud várni, amúgy is karácsony van, az objektum pedig maga az ajándék. Két ATV NR6 és egy RT osztályú csapatszállító indul el a gigászi objektum felé. Csak 6 fő hatol be az építménybe, köztük Millburn. Fifield elkezdi feltérképezni a helyet, így útnak indítja a spektográfokat. Fifield vezetésével egy terembe érnek, ahol eső folyik be, Holloway pedig örömmel konstatálja, hogy itt bent a levegő megfelelő, annak ellenére, hogy kint mérgező. Ez nagyon is jó jel, mert ez terraformálásra utal, azt pedig fejlett nép tehette. A csapat ellenkezése ellenére a régész leveszi sisakját, aki nem fullad meg, ezzel bizonyítva állítását. Őt követik a többiek, akik nem értik, hogy bent -12 fok van, de a víz nem fagyott meg. Áttörő felfedezést okoz az, hogy sikerül férgeket találni, az emberiség eddig csak baktériumokat talált, mint földönkívüli élet. Rafe boldogan fog megy egyet és teszi el későbbi tanulmányozásra.

Fifield3

David (aki megtanulta az ősi nyelveket, így feltehetően tudna kommunikálni a Tervezőkkel) írásjeleket talál, amiket nyomkodni kezd. Ezzel aktivál egy hologramot, ami a felfedezőkre hozza a szívbajt. Óriási, szemcsés humanoidok rohannak el, öltözetük valamiféle páncél vagy szkafander elefántra hasonlító fejjel. A felfedezők utánuk futnak, hogy megnézzék merre mentek, de egy lezárt ajtóra lelnek, ami régen lenyakazta az egyik Tervezőt. Immár fizikai bizonyíték van rá, hogy a Tervezők léteztek, Fifield annyira lesokkol, hogy azonnal visszamenne a hajóra, Millburn pedig vele tartana, hiszen őt is megrázta a dolog, a tudása alapjaiban kérdőjeleződött most meg.

Idris Janek kapitány a hajóról figyelmezteti a csapatot, hogy egy elektromos vihar közeledik, 15 percük van visszajönni, máskülönben az objektumban maradnak, már ha nem akarják, hogy élve megégesse őket a vihar. A csapat visszatér, de csak ott veszik észre, hogy Rafe és Fifield hiányoznak.

Élet a romok között

A két férfi ugyanis eltévedt, Janek közli velük, hogy most már maradjanak is ott egészen reggelig. Jobb ha felveszik a sisakot, mert a hőmérséklet csökkenése várható. A két ember mivel jobb dolguk nincs, az ősi épületet járják, ekkor találnak rá egy nagy halom Tervező holttestére, a félelmetes látványt tovább erősíti Janek híre, miszerint az egyik kutasz jelez, valami élőlényt talált, ideje megnézni azt. A két férfi alaposan megrémült, mert a hullák láttán arra a következtetésre jutottak, hogy bármi is végzett ezekkel, az bizonyára már nem él, most pedig potenciálisan a gyilkost kell megnézniük, ami az évezredek alatt valahogy életben maradt. A kutasz abbahagyja a jel küldését, szóval nem élőlényre lelt, csak annak a maradványára, vagy csak hibás volt.

Fifield és Millburn elégé felvan zaklatva, gondolni se lehet az alvásra, inkább keletre mennek, hogy még véletlenül se találkozzanak az élőlénnyel nyugati irányban. Végül kikötnek ott, ahol korábban a lenyakazott hullát találták, ám az ajtó nyitva (ezt még David nyitotta ki). Bent faliképek, óriási emberi szoborfej és több tucat furcsa tárolóedény van. Fifield a sisakja alatt füvet szív, amit társa szóvá is tesz, hogy hogy gondolhatott erre. A geológus hirtelen megrémül, mert a fekete folyadékban mozgást lát, egy kígyószerű lény az, aminek Millburn megörül. A biológus jelenti ezt a hídnak, de ott senki sincs. Millburn öröme még nagyobb lesz, mikor még egy kígyószerűség tűnik fel, Fifield pedig tovább parázik.

Millburn próbálja szórakozott állapotban megsimogatni az előtte lévő lényt, de az elkezd sziszegni. Mint várható, a lény megkapja a férfi kezét, sőt, rátekeredik olyan erővel, hogy az kibírhatatlan. Sikerül a rettegő Fifieldet rávenni, hogy végre érjen hozzá a döghöz, de már túl késő, a biolgóus karja eltörik. Millburn azt akarja, hogy vágja le róla a lényt, Fifield levágja a fejét, de annak savas vére a geológus sisakjára kerül, majd az arcára. A haldokló férfi a fekete folyadékba zuhan, mialatt Millburn döbbenten látja, hogy a kígyó feje egyszerűen regenerálódik. Az élőlény bemászik a szkafander alá, felkúszik a sisakig és bele a rémült biológus szájába.

A két holttestre másnap reggel találnak, az élőlény pedig előcsúszik a halott Millburn szájából, alaposan megijesztve az embereket.

Anatéma

Fifield01

Janek később észreveszi, hogy Fifield kamerája bekapcsolt, sőt, a hajó előtt van. Az anomáliát kivizsgálandó S. Barnes lenyitja a zsilipet, így egy gépész kimegy és megnézi a holttestet. Szól J. Wallace-nak, hogy jöjjön ide ő is, ám ekkor Fifield teste megelevenedik. A geológus a fekete folyadéktól mutálódott, anatéma lett, abból is a III-as típus. Ő már nem ember, hanem állati szinten lévő agresszív mutáns torz testben. Csupán egyetlen célja van, mégpedig hogy gyilkoljon. Sean emberi mivoltából csupán annyi maradt meg, hogy emlékezett a hajó helyére.

Az anatéma egyetlen ütéssel végez a gépésszel és lerohanja a másik kettőt. Wallacet kihajítja a hajóról, majd egyetlen ugrással a gyomrára ugrik és egy ütéssel bezúzza a koponyáját. Barnes sem kerüli el a halált, időközben négy zsoldos érkezik meg fegyverrel, L. Taplow lángszóróval próbálja kinyírni a mutánst, de sikertelenül. Az anatéma az RT csapatszállítóra mászik, onnan pedig leveti magát a lángszórósra és végez vele. R. Sheppard és V. Furdik pisztolyokkal lövik, de Fifield meg se érzi a találatokat. Sheppard azonnal meghal, mikor a mutáns a csapatszállítóhoz vágja, Furdik pedig nem sokkal később követi őt a túlvilágra, mert Fifield egy fejszét állít a hátába, miközben a zsoldos próbált elmenekülni és beszállni a járműbe.

A biztonságiak feje, B. Jackson ezalatt a sofőrülésbe mászik és beindítja a csapatszállítót, amivel elgázolja a mutánst. Az éppen megérkező Janek kapitány lángszóróval, míg Emun Chance pilóta egy sörétessel végez a mészárossal.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás

Advertisement