FANDOM

Samuel Brett

Faj:

Ember

Nem:

Férfi

Nemzetiség:

Amerikai

Munkahely:

Weyland-Yutani

Foglalkozás:

Gépésztechnikus

Halála ideje:

2122 júniusa

Halála helye:

USCSS Nostromo

Samuel Elias Brett 2069 július 13-án született Houstonban (Texas). A Nicholson Public High School (Hawks, West Virginia) diplomáját nem tudja megszerezni, ezért az ICC Engineering Trade School hallgatója lesz, ahol kitanulja a mérnök szakmát. Mielőtt a USCSS Nostromora kerülne gépésztechnikusként, előtte a USCSS Hurd fedélzetén szolgál.

A Nostromon

2122 júniusában a Nostromo a Thedusról térne vissza a Földre. A hajó agya, MOTHER felébreszti a legénységet, akik az ebédlőben kezdenek hozzá a reggelihez, Brett és Dennis Parker (Brett barátja, szintén mérnök) arról beszél, hogy ők fizetésemelést érdemelnének. Bár Parker a rangidős, mégis Brett a képzettebb, okosabb, illetve fiatalabb is. A kívülálló számára ketten teljesen különböznek, valójában nagyon jó barátok, ami annak is köszönhető, hogy Brett nem gázol bele társa lelkivilágába. Parker elégé szószátyár alak, míg Brett egykedvű, hallgatag és komoly.

Később Arthur Dallas mindenkit az ebédlőbe hív, hogy elmondja mi is a helyzet: MOTHER előbb ébresztette őket fel, mert ismeretlen eredetű adást fogott az egyik bolygóról. Az adás 12 másodpercenként ismétlődik, de nem lehet érteni, nem kizárt, hogy idegen eredetű lehet. Természetesen Parker és Brett nem akarná kivizsgálni az adást, de Dallas és Ash tisztázzák előttük, hogy muszáj ezt tenniük, ez a szabályzat, máskülönben a Társaság nem fizet.

Potyautas

Samuel Brett1
A Nostromot leválasztják a vontatmányról és elkezdik a landolást a bolygón. A landolás ugyan lemegy, de a Nostromo komoly károkat szenved, amiknek maradéktalan kijavítására egy űrdokk kellene. Parker és Brett nem kicsit mérgelődik ezen, pláne mikor Ellen Ripley is lemegy hozzájuk segíteni, hiszen a két mérnök nem szeretné ha a magánbirodalmukba valaki behatolna. A bunkósságukkal sikerül Ripleyt arra késztetni, hogy távozzon, így a munkát továbbra is kettesben végezhetik.

Időközben Dallas, Gilbert Kane és Joan Lambert megnézik az ismeretlen hajót, ez végzetesnek bizonyul, mert Kane arcára egy arctámadó tapad az űrutas hajóban. Dallas és Ash a medikai részlegbe viszik az eszméletlen legénységi tagot. Az arctámadót nem lehet leszedni, még megfojtaná Kanet, Dallas vállalja a felelősséget, hogy levágják a lényt. Próbálják az egyik lábat levágni, a sebből sav fröccsen ki, ami három szinten átrágja magát mire semlegesítődik. A későbbiekben hagyják a lényt, nehogy Kane meghaljon, vagy a hajó kárt szenvedjen.

Idegen

A két mérnök értelmét jól tükrözi, hogy a súlyos károk ellenére sikerül felszállásra bírni a hajót, amit majd a legénység újra csatlakoztat a rakománnyal. A legénység az étkezőben gyűlik össze, Ash szól nekik, hogy jöjjenek, mert Kane állapota változott, ugyanis magához tért.

A legénység mielőtt a fagyasztóba feküdne, még közösen esznek egyet. Kane elkezd köhögni, a többiek azt hiszik, hogy csak félre nyelt, de nem, Kane komoly fájdalmakat érez, kénytelenek lefogni. A férfi mellkasából valami kirobban, a legénység rémülten lép hátra, miközben a mellkasrobbantó előbújik és elmenekül. Kane testét kilövik az űrbe, ezután a legénység próbál kieszelni egy tervet a lény elfogására. A terv szerint elektromos ösztökével (tartanak attól, hogy a lény savas vére átmarná a hajót, az ösztöke nem képes ekkora sérülést okozni, ezért is ezt választják, Brett ajánlja), mozgásérzékelővel és hálókkal indulnak a lény után két csapatra oszolva.

A Ripley-Parker-Brett hármas mozgást észlel, odamennek a szekrényhez, amiben vélhetőleg a lény van. A mellkasrobbantó helyett Ripley macskája van a szekrényben, aki elmenekül. Brett utána megy, ugyan megtalálja az állatot, de az hamarosan fújni kezd rá. Brett nem tudja ezt mire vélni (ahogy a korábban talált különös bőrdarabot sem), aztán hátranéz, pontosan a kifejlett alienre. A xeno gyorsan elfogja és a szellőzőbe húzza. Brett nem halt meg, a xeno tojássá kezdi alakítani, mire Ripley rá és Dallasra talál, addigra Brett már átalakult. A nő mindkettejüket elégeti a lángszórójával.

Felszerelés

  • Elektromos ösztöke

Galéria

Előfordulás