FANDOM

Russ és felesége, Anne Ridley Jorden az LV-426-on talajkutatókként dolgoznak, feladatuk a W-Y-t esetleg érdeklő objektumok felkutatása (meteorkráterek, ásványi anyagok, stb). Mindketten keményen hajtanak, hogy minél több bónuszt begyűjtsenek, a tudósok ezért szokták őket előszeretettel egy-egy misszióval megbízni, hiszen ők mindenképpen elvállalják.

Űrpionír család

Első gyerekük, Tim még a Földön születik, nemsokkal később a pár az Acheronra költözik (hiszen a Földön nem tudtak munkát szerezni). 2173 március 15-én megszületik második gyerekük, Rebecca Jorden, aki egyben az első kolónián született gyerek. A házaspár nagyon szereti egymást, bár néha előfordulnak veszekedések. A viták után hamar kibékülnek és ráébrednek mennyire szeretik egymást, Russ a feleségénél már csak a gyerekeiket szereti jobban, akiket a rövidebb talajkutató munkák alatt magukkal visznek. Ez ugyan veszélyes és a szabályzat tiltja, de nem a Jorden család az egyetlen, ami megszegi ezt.

Féltékenység

2179 június 10-én a kolónia egy új tengerészgyalogos parancsnokot kap Demian Brackett százados képében. A tiszt megjelenése felkavarja a Jorden család életét, ugyanis Brackett és Anne anno szerették egymást, csak a katonai szolgálat miatt szétváltak. Russ rendkívül féltékeny lesz, fél attól, hogy Anne elhagyja őt, még ha a felesége és Demian is kijelentik, hogy ettől nem kell tartania.

A házaspár akkor találkozik az új parancsnokkal, amikor az Al Simpsont akarta megkeresni. Mindhárman erőltetett mosolyt húznak az arcukra és némi beszélgetés után percekig kínos csöndben méregetik egymást. A helyzetet a felbukkanó Simpson oldja fel, a párnak behazudja, hogy felesleges aggódniuk a Finch testvérekért (akik helyzetéről Russ és Anne tudni akartak), majd a századost magával viszi. Miután kettesben maradtak, Russból kitör a féltékenység, kis ideig veszekednek, majd kibékülnek és boldogan nézik a mellettük elfutó gyerekeket.

A nap későbbi szakaszában Russ megtudja, hogy a Finch testvérek egyáltalán nincsenek jól, ugyanis Otto és Curtis meghaltak. Russ ezt elmondja feleségének a szállásukon, a gyász veszekedésbe torkollik. A pár későn veszi észre, hogy ezt az ajtóban álló Newt is hallotta, aki sírva fut el, Russ pedig rövidre rá elviharzik.

Kincs és hírnév

A család később kibékül, sőt, június 19-ének estéjén Russ remek hangulatban megy haza. A bárban ugyanis felkereste őt Simpson és felkérte, hogy egy előre meghatározott koordinátára menjenek ki. A meghatározott koordináták azt jelentik, hogy valami biztos van odakint és bármi is legyen az, azt a Jorden család fogja felfedezni. Az öröm és izgatottság az egész családra átragad, a gyerekekkel nem lehet bírni, őket is viszik.

Június 21-ének reggelén érik el a koordinátákat, Russ még egyszer megkérdezi a kolóniától, hogy bármit is leljenek, az az övéké lesz-e. Az újabb igenlő válasz után 11:00 körül meglátják az objektumot. A gyerekek éppen veszekedtek, Anne pedig őket csitította, de felfigyelnek arra, hogy megálltak. Mindenki döbbenten és csodálattal nézi az eléjük táruló látványt: az idegen űrhajót.

Russ magát már a nagy felfedezők panteonjában látja feleségével. A pár magára veszi a személyes felszerelését és elindulnak felfedezni a hajót. Anne előbb értesítené a telepet, de Russ lebeszéli róla (nem akarja, hogy Simpsonék megtiltsák nekik a felfedezést és másokat is kiküldjenek), de abban benne van, hogy félóra múlva szóljanak.

Veszélyes felfedezés

Bent harcra utaló nyomokat találnak: sav és plazma ütötte lyukakat, illetve karmolásnyomokat némi fészeknyálkával. Anna fél, ahogy Russ is, de tovább mennek, hogy fotókat készítsenek. Egy spirál alakú lépcsőn mennek le, ahol egy halott xenot találnak. Russ egyszerűen csodálatosnak látja, hiszen ez egy új faj, amit ők fedeztek fel, magyarán gazdagok lesznek. További 24 tetemet lelnek és egy halott mérnököt, amit lefilmeznek. Visszamennek a lépcsőre, de nem ki, hanem mélyebbre mennek, itt újabb felfedezés éri őket: egy-egy halott mérnök és egy királynő. A hajó vélt közepén pedig megtalálják a halott pilótát, ami körül tojások vannak. Russ elrántja az egyik tojás elől feleségét, így az arctámadó a férfit kapja el. Russ előtt minden elsötétül.

Első áldozat

Russ június 23-án tér magához a kolónia medikai termében (a tengerészgyalogosok mentek ki érte és családjáért). A teremben Anne, Simpson, dr. Reese és dr. Theodora Komiskey van (a szellőzőből pedig Tim, Newt és Aaron figyel). Russ jól érzi magát és viccelődik a helyzeten, bár annak nem örül, hogy mások kimentek a hajóhoz, hiszen jog szerint ez az övé. Míg beszélnek, három ember lép be egy hordággyal, az ágyon egy ember van arctámadóval a fején. Mint kiderül, több ember járt így. Russ köhögésbe kezd, teste rángatózik és mindenki döbbenetére megszületik belőle az első mellkasrobbantó.

Előfordulás