FANDOM

Amerikai férfi, aki beáll a seregbe és megjárja Pakisztánt. Később a Blackwater emberei között van, majd belekezd szabadúszó karrierjébe. Bár külsőre úgy tűnik, hogy egy hidegvérű, precíz zsoldos, akinek mindegy, hogy a jót vagy a rosszat szolgálja, valójában ügyel arra, hogy ártatlanok ne pusztuljanak el. Saját magát nem tartja jónak, de szörnyetegnek sem.

Hideg szívű zsoldos

2006-ban a Fülöp-szigeteken tevékenykedik. A levegőbe repít egy épületet, tömve terroristával. Az épületben azonban egy általános iskolai is volt, amiről Royce nem tudott. Az eset után Royce keresett zsoldos lesz, akiről mindenki azt hiszi, hogy hideg szívű fegyveres, akit bárkit megöl, ha útjába kerül. Royce valójában sajnálja az iskolás gyerekeket, ha tudott volna róluk, nem robbantott volna.

Afrikai megbízás

2010-ben Afrikába utazik, mert egy helyi diktátor felbérelte. Royce elé egy Bapoto nevű férfi jön, aki dzsippel viszi a diktátorhoz (miközben Royce várt, végignézte, ahogy az ENSZ ételosztása közben egy nőt lelőnek, mert túl sok ételt akart elvinni). A diktátor felvázolja, hogy a célpont Ayotunde Kutti, aki harcosaival már az ország harmadát uralja. A zsoldos feladata likvidálni Kuttit és embereit.

Royce gyalog indul el a dzsungelbe, mert így feltűnésmentesen érkezhet meg. Társa Bapoto, akit az első napon (22 mérföld megtétele után) leüt és elvágja a torkát. Mindezt egyetlen okból: tudja, hogy a néger feladata kettős: segíteni őt, de a küldetés elvégzése után azonnal likvidálnia kell a fehér bőrű férfit (nehogy elfecsegje, hogy az ország milyen helyzetben van, illetve nem kell fizetni a sikeres küldetésért). Royce ennek ellenére folytatja útját, nem akar rossz reputációt magának és a pénz is kell.

Egy egész falu ellen

Royce2
Három nap gyaloglás után eléri Kutti faluját. Számos fegyveres és zsoldos van itt, köztük Royce egykori bajtársa, Travis. Mégsem ők, hanem a gyerekek és nők jelentik a gondot, akik áldozatul eshetnek a tűzharcban.

Az Auto Assault-12-re távcsövet tesz és távolról lelő egy fegyverest (Kuttit azért nem lőtte le, mert akkor az emberei szétszóródtak volna az országban). Szándékosan hagyva, hogy helyét felfedezzék, így a zsoldosok elindulnak a zöldfülű orvlövész felé, aki még nyomokat is hagyott maga után. Royce szándékosan csinálta ezeket, így elterelte a zsoldosokat, amíg ő megtámadja a falut. Célzott lövéseket ad le az itt maradt fegyveresekre, miközben felgyújtja a házakat és gránátokkal megsemmisíti a dzsipeket. A nők és gyerekek elmenekülnek, Royce pedig sörétesével és pisztolyával megtisztítja a lázadók utolsó épületét, ahol Kutti is van.

Kutti próbálja elmondani, hogy a diktátor a rossz és őt szolgálni bűn, Royce nem hallgatja meg, egyszerűen főbe lövi. Egy függöny mögül egy pisztoly csöve látszódik, Royce habozás nélkül szétlövi a támadót, döbbenetére egy csecsemőt tartó nő volt az.

A munka elvégezve

Royce3
A zsoldosok visszatérnek az égő faluba. Kutti holtteste és a haldokló nő körül tömörülnek, ideális célpontot kínálva Royce számár, aki távolról szedi le őket. A fegyveresek futásnak erednek, Travist leszámítva mind holtan végzik. Travis eléri a dzsipjét és már a sofőrrel elhúzna innen, de az a gond, hogy a fickó halott. Royce fegyvert emel egykori bajtársára, aki szintén próbálja elmondani, hogy a diktátor a gonosz, Royce őt sem hallgatja meg, őt is lelövi.

A küldetés elvégezve, Kutti, 10-10 zsoldosa és fegyverese meghalt, ráadásul egyetlen ártatlan sem halt meg a harc alatt (leszámítva azt a nőt, aki pisztolyt fogott a kezében). Már csak a pénzt kell felvenni a sikeres küldetésért, de ez soha nem történik meg, Tracker elfogja és egy másik bolygóra viszi.

Egy csapat élén

A zsoldos arra ébred, hogy egy erdő felé zuhan. A hátán levő ejtőernyőszerűség későn nyílik, így zuhanását nem tudja eléggé lassítani, szerencsére az ágak eléggé lelassítják, mielőtt a földnek ütközne. Talpra áll, ám hamar a közelében ér földet Cuchillo, aki rá szegezi a fegyverét. Royce próbálja nyugtatni, ám ezt a kísérletet félbe szakítja egy közéjük zuhanó ember teste, akinek nem nyílt ki az ernyője.

Egy Nikolai Fedorov nevű orosz katona nyit rájuk tüzet a golyószórójával. Royce sikeresen az orosz hátába kerül, ám nem lövi le, hanem csak leállítja őt, mondván, nem ők az ellenség. Rövid tanácskozás folyik le a három férfi között, egyikük sem tudja, hogy kik rabolták el őket. Royce a tekintetét a távolban levő Isabelle felé fordítja, hátha ő tudja a választ. A nő elmondása szerint még több ember van a körzetben, akik szintén ejtőernyőszerűséggel érkeztek.

Royce elindul, a többiek követik őt, mert más választásuk nincs (így lesz a zsoldosból egy szavazás nélkül is vezér). Mombasa és Walter Stans verekedését leállítják, illetve meglelik a fejjel lefelé, egy kis vízforrás fölött lógó Edwint. Royce nem vesztegeti az időt, egyszerűen csak szétlövi az ágat, így az orvos a vízbe zuhan.

A csapat tovább követi a zsoldost, Mombasa veszi észre, hogy Hanzo (titokban követte a csapatot) egy kőtotemet néz. Az emberek odamennek és ők is megláthatják a rengeteg koponyát a totem körül.

Ez nem a Föld

Royce találomra elindul valamerre, a többiek követik. Kiérnek egy vizes, sziklás tisztásra, ahol a zsoldos négyszemközt elmondja Isabelenek, hogy a nap állása semmit sem változott mióta itt vannak, illetve, hogy ők itt mind kiválasztottak. Tovább haladnak, az erdőben üres konténereket találnak, amikben vadállatok voltak.

A csapat belesétál Drake primitív facsapdáiba (Mombasa aktiválja), amik majdnem halálosnak bizonyulnak. Royce időben kihúzza a nőt a veremből, aminek alján kihegyezett fakarók vannak. Isabelle meglátja Drake hulláját, amihez a társaság odamegy. Royce megállapítja, hogy a csapdákat valaki, vagy valami másnak tervezte. Tovább haladnak és elérnek egy szakadékot, itt már tisztán látják, hogy az égen ismeretlen bolygók vannak, vagyis most nem a Földön vannak.

Tesztelés

Royce-predators-2010-movie-14721056-800-1200
Tovább mennek az erdőben, ahol pokolkutyák támadnak rájuk. A harcban Royce két bestiát lő le, többet nem tud, ugyanis egy sípszó hangzik el, amire a megmaradt pár pokolkutya reagálva otthagyja az embereket. Royce tudja, hogy ez egy teszt volt, az ismeretlen ellenfelek így figyelték meg mindenkinek a viselkedést harcban. Mindenki él, azaz majdnem, ugyanis Cuchillo eltűnt (erre Mombasa figyel fel). A mexikói bűnözőt meglelik, össze van rogyva egy magas fűvel benőtt területen és folyamatosan ismétli a segítség szót.

A zsoldos tudja, hogy csapdák vannak a fűben, nem is bajlódik, hogy megmentse Cuchillot. Isabelle utoljára marad itt, lead egy kegyelemlövést a bűnözőre, aki még így is ismétli a segítség szót.

Az ellenség tábora

Royce követni kezdi a pokolkutyák nyomait, hogy így eljusson az ellenség táborába. Ez a terv beválik, az ellenség táborhelye a szemük elé tárul, ahol az ott levő rengeteg koponya és gerincoszlop is. Az egyik totemhez egy idegen humanoid van láncolva, ami még él. A tábor megelevenedik, ahogy a Super Predator Clan három tagja (Falconer, Berserker és Tracker) támadásba lép. Mombasát lándzsák szúrják át, Nikolai minigunját pedig egy váll-löveg teszi tönkre. Az emberek belevetik magukat az alant levő folyóba, így menekülve meg a láthatatlan támadóktól.

Csapdakészítés

A túlélők partra úsznak, mindenki a zsoldost okolja Mombasa haláláért. Royce vállalja, hogy ő a bűnös, ám elmondja, hogy nem volt hiábavaló az egész, mert némi infót legalább megtudtak az ellenségről. Kérdőrevonja Isabellet, hogy ő mit tud a predatorokról, a nő pedig elmond mindent (ismeri a '87-es incidenst Val Verde dzsungelében), illetve, hogy a yautják hogyan látnak (hőlátás).

Royce csapdakészítésen töri a fejét, amit megvalósít az erdőben. Némi beszélgetés és pihenés után mozgást észlelnek, csaliként Edwint küldik ki. Az orvos élő csaliként remekül beválik, a river ghost utána fut, egészen bele Isabelle lövedékébe. A csapat közelről megnézi a tetemet, Isabelle elmondja, hogy az ő lövedéke mellé ment, vagyis valaki vagy valami van még itt. Royce háta mögül emberi beszéd jön, az eddig álcázott alak fegyvert fogva jelenik meg. Sisakját levéve felfedi arcát, ő Ronald Noland, aki nem ellenség.

Menekülés

Predators adrienbrody-550x235
Noland elviszi őket a búvóhelyére, ami egy idegen fúrógépet jelent. Noland felvilágosítja az embereket, hogy mi is folyik a bolygón (van két predator klán, ami harcol egymással, illetve az ide hurcolt élőlényeket sportból levadásszák). Royce arra kíváncsi, hogy van-e űrhajó, amivel el lehetne a bolygóról szökni. Ronald válasza megnyugtató: van egy űrhajó, álcázva a yautja táborban. A veterán túlélő aludni tér, ezért távozik egy másik terembe.

Royce elmondja Isabellének a tervét, ami abból áll, hogy a totemhez láncolt yautját kiszabadítja és ráveszi, hogy a Földre vigye. Füst jön be, Noland meg akarja őket fullasztani, mert nem tudná őket eltartani. Az emberek csapdába estek, Royce lövéseket ad le, ezzel szándékosan idecsalva a predatorokat. Terve beválik, az egyik yautja eléggé behorpasztja a kijáratot, hogy azon majd az emberek (előtte Royce megbizonyosodik, hogy tiszta a terep) kijuthat. Az útvesztőnek is beillő fúrógépben Edwin eltéved, bár később találkoznak vele, de a rácsok miatt nem tud hozzájuk csatlakozni. Royce kénytelen hátrahagyni őt, inkább haljon meg egy ember, mint mindenki.

A csapat ép időben mászik át a fúrógép fúrócsavarján, mert Nikolai felrobbantotta magát, elpusztítva Trackert. Az orosz ugyanis visszament Edwinért, aki szintén kijutott. Felmászva a felszínre (már este van), Berserker hátba lövi Stanst, illetve beméri Royce fejét. A zsoldos várja a lövést, ám az nem következik be, mert Stans a yautja hátára veti magát és elkezdi késelni (egy pajzs volt a ruhája alatt, ezért nem halt meg).

A megfogyatkozott csapat futásnak ered (Stans később meghal), ám a nyomukban van Falconer. Hanzo önként vállalja, hogy marad és feltartóztatja a vadászt. Bár a japán meghal, a túlvilágra küldi Falconert.

Végső leszámolás

ROYCEpredators
Futás közben Edwin belelép egy csapdába, amitől lesántul. Royce a sorsára hagyná, mert csak lassítaná őket. Isabelle azonban nem akarja itt hagyni az orvost, ezért vele marad. Royce egyedül éri el a yautja tábort, ahol kiszabadítja a predatort. Egy feszült pillanat után a predator teljesíti az alku rá eső részét és felfedi a hajót, ami kész elindulni a Földre.

Megérkezik Berserker, magával hozva a két fogoly embert, akiket egy verembe vet. Párbajban megmérkőzik és megöli a fogoly yautját, illetve aktiválja a már felszállt hajó önmegsemmisítőjét, ami felrobban.

Royce azonban nem volt a hajón, helyette a veremnél van, ahol kisegíti Edwint és Isabellét, aki méreg hatása alatt van. A doki készülne hátba szúrni a zsoldost, ám Royce számított erre, nem ostoba, tudja, hogy Edwin mérgezte meg a nőt. Nem öli meg Edwint, helyette súlyos sérülést okoz neki és a testére gránátokat aggat. Amíg Berserker még odébb van, addig Royce előkészíti a tábort, hogy majd felgyújtsa, illetve bekeni a testét sárral.

Az utolsó yautja előjön, felfordítja Edwin testét, aktiválva a gránátokat. A robbanás nem öli meg a vadászt, ám Royce számított is erre. A zsoldos a fáklyával hatalmas tüzet okoz, így a predator számára láthatatlannak tűnik. Royce többször is rácsapást indít a vakul tüzelő yautjára egy baltával. Egy lövedék túl közel csapódik be a zsoldoshoz, akit Berserker elfog és már készülne a halálos csapás beviteléhez, ám Isabelle lövedéke ezt megakadályozza.

Amíg a yautja a nővel van elfoglalva, addig Royce talpra áll és a baltával levágja az ellenfele karját és a fejét, az utolsó predator végre halott. Isabelle és Royce a reggeledő égbolton 10 ejtőernyővel érkező embert pillant meg, egy új vadászidény vette kezdetét.

Új kihívó

Két hónap telik el, a yautják újabb és újabb lényeket dobnak le, hogy formában tartsák az elkövetkező összecsapásra (eddig meglévő fegyverei kiürülnek, ezért a halottak fegyvereit veszi el, legyen az emberi vagy yautja). A legutolsó lénnyel vívott harcban komolyan megsérül, ezért felkeresi az egyedül élő Isabellét, akinél elájul. A nő három napig ápolja, majd az éjszaka lefekszenek egymással, ám az aktus után egy yautja lepi meg őket, aki bár könnyen végezhetne a két meztelen emberrel, nem ezt teszi, az ő feladata Royce számára hátrahagyni az új felszerelését.

A felszerelés egy sisakból, páncélból, energiafegyverből, csuklópengőből elsősegélycsomagból és egy blazerből áll (emberméretűre szabva), ez a felszerelés kell is, ugyanis egy igazi kolosszussal kell megmérkőznie, egy yautjával, aki nem csak irtózatosan magas, de még négy keze is van és brutális ereje.

Vészhelyzetben

Royce kidolgozza a tervet, hogyan is végezhetnének a gigásszal, ám Isabelle leáll vele vitatkozni (miért is akarna visszatérni a Földre, amikor itt kiélheti vadságát). Ez időt ad a yautja számára, hogy lerohanja őket. Isabelle elájul, Royce arcát pedig egy csuklópenge szántja fel, rosszabbul is járhattak volna, hiszen a vadász az ökleivel fákat és sziklákat zúz össze. Royce felveszi Isabellét és elmenekül, kénytelen a mélybe ugrani, ám a páncélnak köszönhetően nem töri lábát, ráadásul gyorsabban tud futni.

Egy mocsaras helyen, egy fa törzsében húzzák meg magukat, legalábbis amíg a yautja rájuk nem talál és Royce újabb sérülést nem szerez (ezúttal a jobb karjára). Royce a blazerrel több fát is felgyújt, hogy fedezze menekülésüket egy vízesés mögötti barlangba, ahol Isabelle kezeli a sérülését és végre elfogadja a férfi tervét.

Ketten egy ellen

Isabelle a vízesés egyik szikláján vesz fel pozíciót (nála van a blazer, aminek optikájával pontosabb célzást adhat le), míg Royce csak a csuklópengéjét és az energiafegyverét tudhatja magánál. A terv az, hogy a négykezű predator megtámadja Royceot, így tiszta célpontot tud nyújtani Isabelle számára, aki egy megfelelő pillanatban egyetlen lövéssel halálos találatot visz be.

A terv ott siklik ki, hogy Royce feldühíti ellenfelét (bal lábába mélyeszti pengéjét), aminek következtében egy hatalmas ütéstől métereket repül hátra és hiába is próbálna futni (végig érzi, hogy meg fog halni, mert nem bír ellenfelével), a gigász elkapja. Isabelle eddig nem mert lőni (a yautja nem állt egy helyben), ám túl korán teszi, mert a lény nem nyújt tiszta célpontot és csak a felső testét sebzi meg. A predator hátrahagyja a férfit és Isabelle felé kezd rohanni, ignorálva a felé kilőtt két lövedéket, majd egy hatalmas ugrással próbál a sziklán teremni, ez hiba volt. A levegőben két lövedék is a testébe csapódik, az egyiket Royce (nyakba), a másikat Isabelle (szívbe) adja le, a gigász élettelen teste a vízbe hull.

Felszerelés

  • Balta
  • Bozótvágó
  • Gépfegyver
  • Kard
  • Energiafegyver

Galéria

Előfordulás