FANDOM

Hibrid szilikon karbon sejtkonstrukciójú lények. Hosszuk és súlyuk nagyobb, mint egy átlag arctámadónak. Mikor a tojás gazdatestet érez maga körül, az arctámadó ösztönei életbe lépnek, a gazdatestbe a leendő királynő embriót juttatja, ráadásul ekkor még nem pusztul el, ugyanis még van elég ereje, hogy egy másik gazdatestet is megfertőzzön, bár ekkor nem királynő, hanem egy átlag alien embrió kerül a testbe (hogy majd a királynőnek legyen védelme).

A gazdatest elkapása

A fejet véve célba veti rá magát a szerencsétlenül járt lényre. Az arctámadó ereje hatalmas, akár képes a farkával eltörni egy ember kezét is, ezt a farkat használja arra, hogy az áldozat nyaka köré tekerje magát, ezt a szorítást az esetek többségében nem lehet fellazítani, kivéve, ha több ember erejét nekifeszítve próbálják leszedni, de elég egy izomkolosszus is ha le kell szedni az arctámadót. Az áldozat a szorítás miatt levegőért kezd el kapkodni, az arctámadó a szívónyílását ekkor kezdi el lenyomni az áldozat torkán (ha mondjuk sisak van az útjában, azt az arctámadó némi kiválasztott savval átmarja), miközben a nyolc, csontos pókkéznek kinéző ujjával átkarolja a fejet.

Megtermékenyítés

Az áldozat kómás állapotba kerül, az arctámadó az oldalain levő úgymond légzsákjaiból pumpálja a levegőt az áldozatnak, nehogy megfulladjon (akár olyan helyeken is, ahol az áldozat amúgy megfulladna), ugyanezzel a levegővel juttatja a mellüregbe az embriót. A megtermékenyítés közben folyamatosan bénító anyagot fecskendez az áldozatba, így az nem tud magához térni, csak amikor az arctámadó már bevégezte a célját. Ha valakik megpróbálnák eltávolítani az arctámadót, akkor a lény még erősebben kezdi el szorítani farkával az áldozat nyakát (akár nyaktörést is előidézve), levágni sem lehet az ujjakat, mert a sav megölheti a gazdatestet, ráadásul előfordulhat, hogy halálos dózisú bénító kerül a gazdatest szervezetébe. Ha a lény egyszer már megfertőzött valakit, onnantól az egyén már halottnak számít, a mellkasrobbantó mindenképpen meg fog születni, bár nagyon ritkán vannak kivételek. Az arcölelő a megtermékenyítéshez exadrenalint használ, a procedúra ideje változó, egy teljes naptól akár röpke órákig is eltarthat mire a megtermékenyítés végbe megy, utána az arctámadó szorítása eltűnik, mert a lény leválik és nekikezd egy újabb gazdatestet keresni, hogy ezúttal egy normál alien embriót ültessen be. A megfertőzött egyén ekkor tér magához, először nem is tudva, hogy mi növekszik benne, csupán torokfájást észlel.

Külső és belső tulajdonságok

Ahogy minden alien, az arctámadók vére is savas, ami a dupla bőr között található és nagy nyomás alatt áramlik. A külső burok poliszacharid fehérjéből áll, a belső bőrszövet szövetjei folyamatosan elhalnak, ezek helyére polarizált, szerves szilikátok (a szilikát páratlan szilárd molekuláris felépítéssel bír, nagyon kemény szerves anyag) kerülnek. A szilikátos sejtek fémes kötésűek, ezért képes az arctámadó nagy mértékben ellenállni a kedvezőtlen környezeti hatásoknak, mint ahogy a többi alien is. Bár nem látszódik a szájszerv, de mégis szoktak sivító és sziszegő hangokat kiadni.

A királynő arctámadók az átlagosnál valamivel nagyobb arctámadók, lábaik között hártya található, illetve a farkuk pengés, testük jobban páncélozott, egyes esetekben a hátán tüskék meredeznek.

Galéria