Advertisement

A Földtől 17 hónapra (a Vinza számára) lévő, mindentől távol eső bolygó. A Rosamond 6 megfelelő távra van a zöldessárga napjától, zöldes holdja pedig közelebb van, mint a Föld esetében a Luna. A bolygó egy jó része sziklás, félsivatagos, az év nagy részében viszonylag száraz, forró, még árnyékban is 40 fokos a hőmérséklet reggel. Némi növényzet persze található itt. A planétán van két óceán és ami igazán fontossá teszi, az a ember számára belélegezhető levegő (ami rendkívül ritka dolog, 8 millió planétából 1 rendelkezik ilyennel), terraformálásra nincs szükség, csupán 10 évnyi levegő modifikációra, ami után jöhetnek az emberek betelepítése (bár igazából azonnal be is lehetne lakni a bolygót). A levegő nem mozdul, meleg, száraz, és érett banánszaga van.

Szintén előny, hogy az őshonos fajok békések, így azzal se kell vesződni, hogy ezeket kiirtsák/megtizedeljék. Gyarmatizálás tekintetében a Rosamond 6 elég jó befektetés, termékeny a földje, lehet bányászati jogokat árulni, továbbá a flóra és fauna esetleg a medikában is felhasználható lesz, az oceonagráfiai előnyök pedig még több pénzt hozhatnak. Nem is csoda, hogy a PlanCom formál jogot a bolygóra, aminek specialitása a sivatagos, gleccseres, vagy homokkal teli völgyes bolygók, holdak gyarmatizálása. A feladatért a cég Nebula Habitációs Divíziója kezd felelni.

Felszín

Ahol az emberek megtelepednek, ott a hely szinte urbános, egy csomó vörös, magas oszlop emelkedik ott ki, amik olyan érzést adnak, mintha az ember városban lenne, ahol a felhőkarcolók közel vannak egymáshoz. Az oszlopok annyira sűrűek, hogy a nap se hatol át rajtuk, csupán pár sugár. Az oszlopok között fehér fátyolszerű növényfoszlányok lebegnek, többnyire az oszlopok tetején. Ezek esőerdő hangulatot keltenek és örök árnyékot adnak lent. A növények pedig olyan hatást keltenek, mintha valaki letakarta volna a helyet, majd szétrohadt volna a fátyol.

A táj sarkok, átjárók, mélyedések, vízmosások, barlangok végtelen sora. Vörös világ, ami vörösebb a Grand kanyonnál, de a szín mégsem vérvörös, mintha egy totál új szín lenne. Az oszlopok, amelyek torony vagy ceruzavastagságúak is lehetnek vörösen fénylenek és magukba szívják a hőt. Eme oszlopok nem kőből vannak, legalábbis nem olyan kőből, amit ember ismer. A legvastagabbak kivételével minden átlehet látni, anyaguk hasonlít a rubinhoz vagy vörösre festett üveghez, az oszlopok használhatóak akár tükörnek is.

Szögletek, sarkok nincsenek, minden ívelt, vagy lekerekített. Az embernek olyan érzése van, mintha egy ceruzatartó alján lenne. Egy oszlop van akár 50 láb magas is. A vastagabb oszlopok alatt lyukak vannak, mintha barlangok lennének, de ezek egymásra nyílnak, továbbá az oszlopokon is lyukak láthatóak, mintha egymásba érintkező vízi csúszda lett volna ott. Ezt a víz okozta, 12 millió éve a rengeteg víz alakította ezt így, mára pedig alig maradt víz, az is a földalatti folyamokban van. A vízhez fúrógépekkel lehet hozzáférni, komoly csővezetékkel, majd ezt követi a megtisztítás az emberi fogyasztásra (a munkálatokra Clark Sparren kapitány egyik unokatestvérének cége lenne kijelölve). A talaj pedig több millió apró halott lény összepréselt csontváza alkotja, amik szivacs és faszerűek.

Élővilág

A fehér növényfoszlányok mellett vannak vörös-zöld páfrányok, illetve olyan képződmények, amik lombkorona nélküli fákra hasonlítanak. Máshol lilás indák tekergőznek a földön. Itt-ott húsos cseresznyeszerű bogyók nőnek rajtuk, ezek mindegyikéből pici fekete páfrányszerű levél mered ki. Vannak még aranyszín és kék erdők, melyeknek ösvényen zöld páfrányszerűségek vannak, annyira zöldek, hogy a földi növények irigykedhetnek rájuk.

Állatok terén a bolygón létezik alga, rovarok, strucchoz hasonló röpképtelen madarak csak rövid nyakkal és tollkoronával, illetve vannak tarajos vagy sörtés hátú, sövényevő állatkák, amik csordában legelésznek. Kisebb lények terén megtalálhatóak fekete, apró férgek, amiknek feje és farka van. A szikkadt jószágok bebábozzák a táplálékukat, amit aztán idővel elfogyasztanak. A fehér hálón mikrobák és peték találhatóak, amiből majd az új férgek születnek. Alapjáraton az oszlopok tetején szaporodnak, amint ez leesik, védelmező burokká válik a fátyol. A férgek azt esznek, amit lelnek és nem válogatnak semmiben. Nagyobb lényekből ott a bölényméretű faj, vagy a feltételezett emlősök, amik csak 28 font súllyal bírnak

Sajnos az emberiség keveset tud meg a helyi fajokról, mert az alienek prioritást élveznek, illetve a kutatók idejük zömében az álcázást javították. A xenok miatt irdatlan mészárlás alakul ki, ami komolyan veszélyezteti a bolygó élővilágát. A Kék-völgy nevű festői táj jó példa erre. A hely egy hihetetlenül nagy kék pávatollra hajaz, benne sötét kerek folttal, amiből fémes kék és zöld sávok sugároznak. Eme sávokat platina és aranyszínű gyűrűk választják el egymástól. Itt burjánzik az élet, de csak azért, mert ez nem is egy völgy, hanem egy kiemelkedő sziklasziget, amit az alienek még nem tudtak megmászni. Rögtön a Kék-völgy körül irdatlan nagy temető van, a leölt állatok csonthalmai fehérlenek mindenütt. Az idegenek szimplán azért ölték le őket, mert megtehették, elvétve néhányat gazdatestnek használtak. A Rosamond 6 egy halálzónává vált, nappal veszélyes kint járkálni, az este ami relatív biztonságos, mert az alienek a földalatti, meleg vackaikba bújnak be.

Történelem

8 évvel a sterilizálás előtt (ami a 2180-as évek végén, vagy a 2190-es évek elején történik) felderítő androidok fedezik fel a bolygót. 5 év múlva pedig a PlanCom megkezdi a planéta birtokbavételét, ám váratlan esemény történik: valahogy xenomorfok kerültek ide. A katasztrófa során 62 telepes és felderítő veszti életét, mire sikerül beazonosítani, hogy az alienekről van szó, pontosan olyanokról, amik már egy bányatelepet is kiirtottak valahol máshol. Ekkor tűnik fel Jocasta Malvaux, a híres biológus és kutató, aki expedíciót indít a bolygóra, hogy tanulmányozhassa a lényeket. A PlanCom eleve nem szerezhette meg a bolygó jogait Jocasta segítsége nélkül, így engedélyezik nekik a kutatást egy ideig.

A Cég időközben úgy dönt, hogy sterilizálja a bolygót. Elvben az Idegen Fajok Törvénye tiltaná az alienek kiirtását (mert intelligensek), de a lények speciális eset, mikor a Törvény megszületett, akkor még ők nem voltak tényezők. A PlanCom 90 konténer (mindben 500-500) gyilokrobotot küldet ki, amik mindent kiirtanak, ami nem őshonos a bolygón. Mivel az emberek is veszélybe kerülnének, ezért a Vinza legénységének feladata kettős: leszállítani a gépeket, illetve kimenteni Jocasta csapatát. Erre minden joguk megvan, még hatósági végzés is rendelkezésükre áll, illetve a törvény képviselője, Rory Theodor Malvaux nyomozó. Kíséretnek egy tengerészgyalogos osztag is velük tart MacCormac ezredes vezetése alatt.

Rory jól számított arra, hogy anyja, Jocasta ellenkezni fog. A nő egyszerűen beleszeretett az alienekbe és nem hajlandó észrevenni, hogy ez egy halálos kórság: a lények mindent kiirtanak, nem csak a gyengébb fajokat. Eleve az 52 fős expedíció vészesen megfogyatkozott, mint kiderül csak egy részük halt meg balesetben, a többiek pedig Jocasta üzelmei miatt, hiszen a "főnökasszony" megkérdőjelezhetetlen, ő nem tűr ellentmondást. Továbbá eleve megtiltotta a lőfegyverek használatát, sőt, azon embereket, akiket egy arctámadó megfertőzött, azokat elzárták és ügyeltek rá, nehogy öngyilkosok legyenek, hiszen a leendő mellkasrobbantók élete többet ér, mint az emberek, akik emiatt szenvedve múlnak ki. Malvaux miatt majdnem a Vinza legénysége is "tragikus balesetben" múlik ki, ám sikerül véget vetni ámokfutásának. A Vinza némileg megfogyatkozva kimenti a megmaradt 11 kutatót és aktiválják a robotokat, amik remélhetőleg megszabadulnak az éppen háborúzó alienektől (az alien populáció túl nagyra nőt, elkezdtek a leendő gazdatestek és terület végett egymással küzdeni). A terv szerint ez csak az első hullám volt, más hajók majd összesen 10 millió robotot fognak majd kitenni, hogy biztosra menjenek.

A Jocasta expedíció táborai

A tudósok előre gyártott lakóblokkokban éltek, ezek automatikusan beássák magukat a földbe és lehorgonyozzák magukat. Minden elképzelhető természeti és talajviszony mellett tesztelték ezeket (Góbi-sivatagtól az Antarktiszig). Formájukat tekintve lefelé fordított tálakra hasonlítanak, a külső részekhez ívelt merevítők kapcsolódnak. A lehető legellenállóbb, legerősebb és legmasszívabb építmények, amit az emberiség jelenleg építeni tud. A Rosamondon 6-on egy falura való (9 db.) van. Ha az ember bezárkózik egy ilyenbe, akkor semmiféle élőlény nem tud bejutni (még az ember se). A falu bár tökéletesen van álcázva, mégis gyorsan kiszúrható: a rendezett vonalak, szögek, stb. elárulják a házakat. Egy épületben akár 5 ember is ellakhat kényelmesen.

A kettes számú táborhely már jobban védett, amit egy különleges álcaburok övez. Ez több ezer mikroprojectort jelent, amik a tájról készült felvételeket vetítik ki, továbbá blokkolja belülről a fényt és hangokat. Magyarán aki a burkon kívül van, az simán elsétálhat a tábor mellett anélkül, hogy gyanút fogna. Víz és meleg étel nincs, ugyanis a hő elárulná őket. Az élelem tejtermékek és növényi rostok, főzés és sütés nincs, mert az kiiktatja a szagálcákat. Szigorúan csak azt esznek, ami helyi növény, így a máshonnan származó ételek szaga nem árulja el az embereket.

Az emberek külön lakrészekben élnek, amiket könnyen lehet egymástól elszigetelni. Az emberek ügyelnek rá, hogy semmi szag, fényvillanás vagy hang ne jusson ki a burkon kívülre. Illetve csak akkor mennek ki az álcán túlra, ha tényleg szükséges. Az emberek jógáznak annak érdekében, hogy nyugodtak maradjanak és ne ugráljanak és menjenek ki. A hely inkább egy furcsa üdülőre hasonlít, mintsem életveszélyben lévő tudóshelyre. Az ebédnél a főcsarnokban összetoldják a dobozokat asztalnak. A lakómodulokat a természetes barlangban húzzák fel, nem ásnak (elvégre mérnök vagy építésztechnikus nincs a csapatban), a folyosók le- és felvezethetnek, kész hangyabollyá téve a helyet. A járatok oválisak, a falakat bordák erősítik. Az elemeket VyFlexszel kötötték össze.

Az álca mikor készenléti módban van, akkor hatalmas fürdőszobai függönyre hajaz, amit fémes szálakkal szőttek. Mindkét oldala tud képet kivetíteni, vagy lehet akár átlátszó is. Ezen bárki és bármi keresztülléphet, éppen ezért fontos a csend és szagtalanság, hiszen az alienek észlelhetik ezeket és beléphetnek a barlangba. A külvilág figyelésére 26 monitor áll rendelkezésre, ugyan valami zavarja a műszereket és nem tökéletes a minőség, de a lényeg, hogy belátható minden, ahol anno szenzorokat helyeztek el (egyszerre 1-2 lett mindig letéve, bár így is 5 ember élete megy rá, mire végeznek).

Előfordulás

Advertisement