Advertisement

Russ Jorden és Anne Ridley Jorden második gyermeke. 2173 március 15-én születik meg és az első kolónián született gyerek az Acheronon. Bár Anne választhatta volna a császármetszést, ő mégis a természetes szülés mellett döntött, elviselve 17 órányi vajjúdást. Newt hátsófekvésben születik, ami a hosszú szülést okozta, Komiskey doktor segítségével a kislány épségben születik meg. Április 2-án a rekreációs terem megnyitóján a sztár Newt lesz, még a mogorva Al Simpson is kedveli őt, mert nem olyan, mint bármelyik csecsemő. Ő nem sír, sőt, értelmes tekintete van, ha a jövőben minden leendő baba ilyen lenne, mint ő, akkor Simpson elégedett lenne. Ezen a napon Otto Finch ad egy játékbabát Timnek, ő pedig ezt majd továbbadja Newtnak, aki Casey néven a kedvenc játékává válik.

Átlagos napok

A kolónián nem sok hely akad a gyerekek számára, de ők feltalálják magukat és előszeretettel játszanak szörnylabirintust, ami egy fogócska/bújócska keverék a szellőzőrendszerben, melyben Newt a legjobb, hiszen szűk helyekre is befér. Rebecca legjobb barátja Luisa Cantrell, akivel jókat szokott játszani.

2179 június 10-én új tengerészgyalogos parancsok érkezik, Demian Brackett százados egykor Anne szerelme volt, Russ pedig emiatt féltékennyé válik, még ha a tiszt egyáltalán nem akarja megszerezni feleségét. Newt éppen fagyit eszik és gondolataiba mélyült bele, a szülei között olyan viharok dúlnak, mint kint a felszínen.

Newt sosem bánta, hogy őt gyerekként kezeli, elvégre az is, sőt, nem érti mások miért akarnak felnőttek lenni. A felnőttek mindig morcosak meg összevesznek olyan dolgokon, amik nem történnek meg. Mint a szülei, akik között az elmúlt hónapban erősebb lett az ellentét, olyan dolgokon veszekednek, amit Newt nem ért. Ezért is jött el otthonról, mert már nem bírta elviselni őket. A leckéjét írta, miközben szülei csak szobáról szobára kerülik egymást és ha meg is szólalnak, az sem jobb. Tim a Lángoló istenek nevű játékkal játszik, így ő se figyel oda Nyuszira. A lány végül úgy dönt elmegy Bronagh Flahertyhez a menzára, hogy fagyit kérjen. Meggyest kap, mert az a kedvence, bár nem érti miért így hívják, mikor a kolónia kertjében lévő meggyfa gyümölcse nem ilyen ízű. Véletlenül beleütközik egy emberbe, Demian százados felismeri a lányt és köszön neki. Nyuszi rajta is érzi, hogy haragos, de ahogy a fagyiról és Casey babáról beszélgetnek (aki kócos, mint Newt, vagy mint az anyja), a százados érezhetően boldogabb lesz. A férfi Simpson felé tart és a kis öröme gyorsan elpárolog.

Este Newt arra ér haza, hogy szülei megint veszekednek. Russ azzal fenyegetőzik, hogy lehet tényleg inkább elmegy. A kislány hallotta a veszekedést a folyosón (az ajtó nyitva volt) és könnyes szemekkel kérdezi, hogy apa tényleg elmegy. Russ bűntudatos, csak egy picit megy el, kis időre és valóban úgy is tesz. Newt ellenkező irányba fut el, Tim (aki mindent hallott, csak úgy tett, mintha nem) megsemmisítő pillantással néz anyjára, nem érti, hogy a szüleinek mi bajuk egymással és nővére után megy.

A kislányra Coughlin őrmester talál rá, aki elviszi őt a századoshoz. Demian aludt volna, fárasztó és ronda napja volt, káromkodva ébred fel és úgy hiszi bizonyára Anne jött hozzá. De helyette Newt az, leguggol hozzá és bár a lány mosolyog, de látszik, hogy nemrég sírt (az őrmester is ezért hozta elé). Newt azt hazudja, hogy éppen fagyizni akart és szívesen elkísérné Demiant az étkezőbe, de a katona tudja, hogy ez hazugság (Coughlin közben távozik). Segít visszakísérni őt a szüleihez. A séta közben Demian figyelmesen hallgatja a lányt, hogy melyik családoknak vannak gyerekeik, azok milyenek, hol lehet jól elbújni a szellőzőkben és így tovább. Összefutnak az edzést befejező Hidalgo doktorral, elcsevegnek arról, hogy a századosnak új barátja lett, majd távoznak. Newt hazamegy, anyja aggódva és boldogan fogadja, de tudja, hogy valaki van még kint a folyosón. Demian láttán meglepődik, a gyerekeit elküldi vacsorázni, hogy ne hallják mi következik. Örül annak, hogy újra láthatja, a százados is, de közli, hogy nem akar belerondítani az életükbe. A férfi nem meri kimondani mit is érez, hogy valahányszor Nyuszira és Timre néz, megfájdul a szíve, mert az ő gyerekei is lehettek volna és Anne az ő felesége. De ezt a lehetőséget elszalasztotta és nem akarja, hogy a nő lássa a szemében csillogó reményt, hogy talán elölről kezdhetnék és ő se akarja ugyanezt látni Anne szemében. Kimenti magát azzal, hogy mennie kell jelentést írnia, de reméli, hogy bepótolhatja a fagyizást Nyuszival.

Június 19-én este Anne és Newt játszanak, a Kubix nevű játék fejleszti a tudást, Newt pedig már most nagyon sokat fejlődött. A kolónián lévő Weyland-Yutani tudósok koordinátákat kaptak, ami azt jelenti, hogy valami van kint, ami fontos. A Jorden családot szemelik arra ki, hogy a megtiszteltetés az övék, bármit is találjanak kint. Csupán az eddig megszokott módon nem kapnak katonai kíséretet, mert azt Demian eltörölte, hiszen a bőrnyakúak dolga a kolónia és nem a személyek védelme.

Russ az örömhírre felhajt némi piát, majd boldogan toppan haza, ahol izgatottsága átragad a kirakóst játszó Nyuszira és anyjára, illetve a hazatérő fiára. A Társaság konkrét koordinátákat adott, nem vaktában fognak kimenni, hanem pontos céllal, szóval valami lesz kint. Talán ősi idegen romok és a Jorden család tárhatja fel, övék a pénz és hírnév ami ezzel jár, amiről mindig is álmodoztak. A gyerekek is menni akarnak, elvégre majdnem mindig ők is a szüleikkel mentek ki. Anne ellenkezik, mert veszélyes lehet, főleg a Finch testvérek halálára gondol, de férje nyugtatja, hogy a vihar elült, amúgy is ezerszer vitték már ki a gyerekeket. Az érvek meggyőzik a nőt, ráadásul ha nem vállalják be a munkát, akkor más fogja megkapni. A feleség végül belemegy, elvégre ha napokig lenne a férjével, akkor újra előkerülhetnek a kényes témák és megint veszekednek, de a ha a gyerekek ott vannak, ez nem történne meg. A kölykök boldogok és Anne kételyei is szertefoszlanak, pár nap múlva kincsre fognak lelni.

Apa bajban

Június 21-én Russ izgatottan halad a traktorral, a gyerekek játszadoznak és minden olyan jónak érződik. A magnetoszkóp alapján közelednek az anomáliához, akármi is az, az valami nagy és mesterséges, bizonyára egy épület. Persze a Társaság a pénz oroszlánrészét elteszi, de nekik így is bőven jut, ráadásul a felfedezésért járó hírnév az övék lesz. 11 óra körül Newt haza akarna menni, hogy szörnylabirintust játsszon, de anyja tiltja neki, hogy a szellőzőjáratokban játsszanak. Russ megvédené a gyerekeit, hogy ő is ott játszana, ha gyerek lenne, de nem tud megszólalni, megállítja a járművet és kibámul. A szíve vadul ver, az elsőre organikusnak tűnő gigászi űrhajó a jelekből ítélve anno lezuhant. Feleségével beöltöznek, magukhoz vesznek mérőeszközöket, mintagyűjtőket és egyebeket, Russ kiszállva megfogadja, hogy óvatos lesz, nem akar úgy járni, mint a Finch fivérek. A gyerekek a járműben maradnak, a szüleik pedig elindulnak felderíteni. Anne jelentene a kolóniának, de Russ még nem akar, mert még többet kellene tudniuk. A látvány letaglózó, akármi is ez, már nagyon régóta itt van és valamiért lezuhant, a felülete érdekes anyagból van és több perc keresgélés és mászás után csak egy bejáratot találnak.

Az idő telik, a szüleik pedig nem térnek vissza. Newt fejjel lefelé ül, lábával próbálja elérni a plafont, de nem sikerül. Tim rászól, hogy üljön már normálisan és meglöki. A lány leesik, párszor rúgkapálva megrúgja direkt Tim combját. A fiú unatkozik, Newt (aki nem szereti, hogy Rebeccának hívják őt) viszont nem, elvégre ez egy kaland. Tim megjegyzi, hogy valóban, de a szüleik kalandja, ők meg itt ülnek és várnak, akkor minek is vannak itt? Jobb lenne akolónián szörnylabirintust játszani a többiekkel, bizonyára Newt is szívesen lenne Lizzie, Aaron vagy Kembrel társaságában.

Kint besötétedik, a traktor fényszórói automatikusan bekapcsolnak, a szél csak erősödik és egyre sötétebb lesz. Newt elkezd aggódni, a szüleik csak nem lennének direkt ilyen sokáig kint. Tim már fél órája alszik, nem akarja felébreszteni őt, mert az nem lenne fair. Tim jó testvér, csak akkor morcos, ha fáradt. Kinézve látni a roncs sziluettjét, békés és élettelen, közben a szél, mintha kéz lenne, úgy billegteti a traktort. Newt nem bírja tovább, ébresztgeti Timmyt (ritkán hívja így, mert Tim nem szereti, ha ilyen kisfiús néven szólítják). A fiú nem üvölt rá, vagy pofozza meg, sőt, Tim tekintetében szintén félelem látszik és Nyuszinak szólítja húgát. Nincs mitől félni, apa tudja mit csinál, ekkor kinyílik az ajtó, mindketten megrémülnek, de csak az anyjuk az. A nő kétségbeesetten nyúl a rádióhoz, segítséget kér, kint pedig látni egy földön fekvő alakot, az apjukat, akinek arcán valami lény van. Nyuszi ennek láttán még hangosabban sikít, de hangja beleveszik az Acheron folyton süvítő viharába.

Június 22, hajnal 4 óra. 16 óra telt el azóta, hogy Anne leadta az üzenetet. Egy szemhunyásnyit se aludt, nem is tudna a történtek után. Tim (aki nemrég ébredt) nem érti miért nem viszik vissza az apjukat a kolóniára. Anne így is alig tudta visszacipelni őt a járgányhoz, beemelni már nem tudná, amúgy is nem tudni mit kaphatnának el a gyerekek, így nem kockáztat. Newt sokkot kapott, Anne szíve ettől elszorul, próbál úgy tenni, mintha nem lenne gond, a kislány is ezt hiszi, elvégre ha apa lélegzik, akkor nagy baj csak nincs. Russ teste kint pléddel és Anne kabátjával van letakarva, a nő levette magáról, mert mocskosnak érzi. Tim lesz az, aki új hangokat hall, katonák érkeztek és rémülten látják, hogy a pléddel lefedett Russ arcán mi is van. Nyuszi egyből Bracketthez fut és átöleli őt, kéri, hogy segítsen az apján. Coughlin és Hauer a civil traktorba ülnek, a többiek a katonai járművel mennek vissza a kolóniára.

21:01-kor elérik Hadley's Hope földalatti garázsát. Tucatnyi telepes jön megnézni az érkezőket. Joel Asher ápoló kivizsgálná a családot, de azok erősködnek, hogy foglalkozzanak Russ-sal, Demian is ezt közli, Joel megszólalna, de ekkor a garázsban döbbenet fut végig. Aldo Crowley (akit Newt a legbátrabb katonának tart, de látva hogy még ő is fél, felgerjeszti Nyusziban a rettegést) és Boris Chenovski kiemelik a hordágyat, amin Russ fekszik a lénnyel. Anne odamenne, de a százados megállítja, a gyerekekkel kell foglalkoznia, mert a férjének nem segíthet, őt majd a tudósok, orvosok fogják megmenteni. Nyuszi aggódik az apja miatt és kéri Brackettet, hogy segítsen rajta. Aldoék a lift felé viszik a hordágyat, mikor megérkezik Reese, Mori, Brad Lydecker és két asszisztens. Reese megvizsgálja a pókszerű lényt és elmosolyodik. Nyuszit elönti a harag, a megjelenő Julisa Paris hadnagy nyugtatja, hogy ő tudós, bizonyára annak örül, hogy majd valamit felfedez és nem annak, hogy Russ ilyen sorsra jutott. Tim szerint ez marhaság, ezért Brackett és Anne is próbálják beadni, hogy Reese nem gonosz és igenis ő is aggódik az apjuk miatt.

A százados közli, hogy Anne jobb ha jelent Simpsonnak, minden részlet fontos lehet, közben valakit találni kellene, aki figyel a gyerekekre, ő és a szakasza pedig majd biztosítja a hajót és a kiküldendő felderítőket. Anne ellenkezik, abban a járműben rengeteg ilyen lény volt, senki se mehet oda. Nyuszi újra érzi a félelmet, elképzeli, ahogy több száz ilyen pókszerű valami mászik be a telepre és egy az ő arcára tekeredik. Brackett hazakíséri a családot, majd egykori szerelmét Simpsonhoz viszi. A százados határozottsága megnyugtatja Nyuszit, talán tényleg nincs nagy baj és végül csak boldog véget ér a történet.

Apa nélkül

Másnap 16 órakor Tim elunja a tétlenséget. Newt nehezen tudott csak aludni, folyton apja látványa fogadja, végül mikor sikerül aludni, 10 órát alszik, de semmit se álmod, aminek hálás, mert nem kísértették rémálmok. Aztán rájön, hogy a rémálmok nem kerülték el, hanem megvárták: mert a valóságban az apja ugyanúgy a medikai teremben van és valami undorító lény van rajta. Hernandez felügyeli őket, de elaludt, Newt a szobájába húzódva bizonygatja babájának, hogy nem kell félni, de Casey nem akar megnyugodni. Bátorság, ez nem azt jelenti, hogy az ember nem fél, hanem hogy képes szembenézni vele. Newt mégis felsikolt mikor mozgás támad kintről és kinyílik az ajtaja. Tim az, Nyuszi a rémisztgetésért orrbavágná, de bátyja csitítja. Hernandez alszik Tim pedig Aaron nevű barátjától tudja, hogy az apjuk felébredt. Nyuszi sose kedvelte Aaront, mindig csúfolta őt amiért babázik. A két srác a szellőzőjáratokon át menne megnézni mi van, Newt nem tudja mit tegyen, hiszen az anyjuk megtiltotta, hogy elhagyják a lakást, az apjuk se helyeselné ezt. Sőt, mi van ha az a valami bántotta az apjukat és sebesülten látnák? Végül megy, Casey nevű babájának meghagyja, hogy várjon, majd kirohan a fiúk után. A megfelelő folyosón bebújnak a szellőzőjáratba, a gyerekek a rendszeres "szörnylabirintus" során alaposan kiismerték egy részét, de ahova tartanak, oda kell Aaron terepismerete. Newt nem akarja, hogy miatta a két fiú összevesszen, mert Aaron nem szereti, ha lányok vannak a közelében, Tim viszont nem hagyja, hogy szekálják nővérét.

Komiskey, Reese, Simpson és Anne vannak a teremben, Russ ébren van, látszólag semmi baja. Sőt, viccelődik azon, hogy ő amúgy remekül van, ugyan undorító volt, hogy az a lény lenyomott valamit a száján (amit természetesen csak feleségének enged meg), de nincs semmi gond. Reese és Komiskey is ragaszkodik a procedúrához, maradnia kell, mert nem tudni van-e valami fertőzés veszély. Simpson megjegyzi, hogy a tudósok kíváncsiak, hamarosan a hajóhoz kiküldött emberek visszatérnek és talán hoznak valamit. Russ feldühödik, az ő kincsét turkálják mások, jogosan az az ő felfedezése és erre elvitatnák ezt előle? A doktornő megjegyzi Anne-nek, hogy lám milyen a férje, egy egész napig volt eszméletlen és ahelyett, hogy maga miatt aggódna, inkább a munka miatt zsörtölődik. A férfi a mellkasához nyúl, fájdalmai lesznek, de a figyelmet egyelőre a belépők kötik le. A felderítők visszatértek, hordágyon egy embert hoznak be, Newt rettegni kezd, mert a fekvő emberen is egy olyan lény van. Russ segítségért könyörög, mellkasa kezd felpúposodni, teste ívként feszül a fájdalomtól, miközben ordít kínjában. A gyerekek is rémülten látják, ahogy valami kirágta magát Russból. A férfi teste mozdulatlanná válik, de a kígyószerű valami, az újszülött él és virul. A felnőttek nem tudják mit tegyenek, ledermednek a döbbenettől és mire valaki bármit is tehetne, a lény elmenekül és eltűnik az egyik szellőzőben. Newt, aki lélegezni se bírt a rettenettől most sikítani kezd és nem is tudja abbahagyni.

Anne nyugtatja a gyerekeket, minden rendben lesz, de Nyuszi tudja, hogy ez nem igaz, mert a másik teremben ott van az apjuk, aki halott. Nyuszi később elalszik, anyja nem akar hazamenni, mert egy ilyen lény elszabadult, bárhol lehet. Ráadásul 12-13 olyan állapotba került vissza, mint Russ, róluk se lehet leszedni a lényeket. A nap végére újabb lények születnek meg, 15 ember nyomtalanul eltűnik. Brackett képes megölni egy lényt, ami bámulatos gyorsasággal fejlődött ki, de így is már emberek haltak meg, köztük egy tengerészgyalogos is. A telepen kijárási tilalmat rendelnek el, minden gyanús dolgot jelenteni kell, miközben több tucat ember keresőcsapatokba szerveződbe próbálja felkutatni a bestiákat. Június 25-én reggel a lények lerohanják a medikai termet és minden fertőzöttet elvisznek, illetve végeznek pár emberrel. Ennek hatására az embereket pár helyre terelik a védelem érdekében, miközben a tengerészgyalogosok hiába próbálják eliminálni az idegeneket.

11 órakor az embereket egy helyre, a raktárba viszik, mert két csoportot is támadás ért, összesen 4 halott van. Biztonságosabb egy helyre sűríteni a telepeseket, az új terem felé haladva Anne megígéri az aggódó lányának, hogy sose fogja elhagyni. Másnap reggel 7-kor Newt felébred (könnyezve, apja utolsó pillanatai jutnak eszébe az irdatlan fájdalomkiáltás), látja, ahogy Tim és Aaron Boris Chenovskival beszélget. Tőle tudják meg, hogy az alienek nem minden szellőzőbe férnek be, itt a raktárban biztos nem, mert elég szűk az egész. De aggodalomra semmi ok, ők, a katonák itt vannak és megvédenek mindenkit (a két fiú nem éppen van erről meggyőzve). Newt Casey babájával egyre rémültebben néz körül, mert sehol sem látja az anyját. Könnyező szemekkel keresi az anyját, de sehol sem látja, sőt, ahogy az arcokat nézi, feltűnik, hogy hány ismerőse nincs itt, vagyis már halott (bár jobb nem is belegondolni kik haltak meg). Tim hiába megy utána, Hidalgo is csak nehézkesen tudja megnyugtatni a lányt. Anne jól van, elment pár telepessel élelmet gyűjteni, őt kérte meg, hogy vigyázzon rá, csak belemerült a gondolataiba és nem vette észre, hogy felébredt. Hidalgo őszinte, Anne bár jól van, de tegnap a beköltözés során észrevétlenül több ember is eltűnt. Newt szeretné tudni, hogy ki távozott el, a nő arca alapján Nyuszi tudja, hogy kik azok, akikkel már soha nem fog találkozni (ilyen Bronagh, aki már soha többé nem fog fagyit adni, vagy Bill, apa barátja). A kislány az apját akarja, ahogy a megérkező Tim is (mellette Aaron), de hamarosan legalább az anyjuk visszatér.

Anne Nyuszi láttán átöleli a lányát a raktárban, aki haragos rá, amiért egyedül hagyta, de gyorsan eltűnik a düh. Newt egyik barátnőjével játszott, Tim pedig Aaronnal van. Anne látja, hogy a raktárba érkezik Reese és a többiek, így feléjük megy, mert azonnal beszélni akar velük. Az özvegy megdorgálja Simpsont, a századost és Reeset, amiért azon vitáznak ki is a főnök. A telepesek tapsolnak és éljeneznek (Anne elvörösödik, mert a gyerekei is hallották ezt, Tim Newt fülére szorítja a kezeit), Simpson biztosítja az embereket, hogy mindent megtesznek az ügy érdekében, de senki se hisz neki. Mozgolódás támad, végre van egy terv: sikerült megfejteni hol van a lények fészke, a katonák feladata odamenni és megsemmisíteni. Így vagy úgy, de hamarosan véget fog érni a megpróbáltatás.

Széthulló világ

Demian, 12 katona, Hidalgo és Simpson megindulnak, a védelem Paris hadnagyra és 6 katonára hárul. Idővel kopogtatnak a lezárt ajtón, a hadnagy az, Paris nyíltan beszél a tömeghez: az emberei nem jelentkeznek, legalább 3 halott már van. Ez a hely nem védhető, a lények már most kiiktatták az őrszemeket. Meznick sörétes puskával a kezében közli, hogy ide márpedig egyetlen dög se fog jönni a családját bántani, mert szétlövi. A tiszt szerint bátor szavak, de az a mordály nem fog sokat segíteni. A telepesek kérdésekkel bombázzák a katonát, hogy akkor mitévők legyenek. A legjobb ötlet Paris szerint a nem messze, egy szinttel feljebb lévő megfigyelők műveleti központja. Annak egyetlen egy bejárata van, azt lehegesztik és nyerhetnek pár nap előnyt, amíg kitalálnak valami mást. Anne menni akar, Bill Andrews viszont maradásra bírna, mert felesleges kockáztatni. Egyesek, mint Meznick marad itt, míg mások megkockáztatják a rövid utat, míg páran, mint Cale, Dione vagy Russel nincsenek itt, ők már leléptek (az Onager felé). Lydecker marad, de senkit se gátol, ha távozik élelemmel. 20 fő indul meg, köztük Andrew is. Aminthogy elindul az exodus, a folyosókon egy plazmafegyver sül el, Dunphy az, bal keze véres, a fegyvere pedig kiürült és nem húzza már sokáig. A két katona felé rohan. A sérült szerint Izzo halott, három lény pedig erre tart. Paris Annet bízza meg, hogy vezesse az embereket, elvben nem kellene alienekbe botlaniuk. A civil 5 percet ad a katonáknak, utána lehegesztik az ajtókat. Az út két percig tart és eseménytelen, akármi is fog történni, már nincs hova menekülni.

Bill Andrews egy hegesztőpisztolyt találva megkezdi a műveleti terem lezárását. Stefan Gruenwald és Neela Parvati szétosztogatják a raktárból hozott fegyvereket. Anne odamegy és fegyvert kér, és egy pisztolyt kap, hiszen ez is elég ahhoz, hogy szükség esetén végezzen a gyerekeivel és magával. Az ajtónál valami dörömböl, nem Paris, hanem Marvin Draper őrmester az, aki azonnal be akar jutni, mert a lények már a nyakukon vannak. Gruenwald senkit se eresztene be, míg Parvati igen. Két tábor alakul ki a telepesek között ezügyben, Bill lefogja Gruenwaldot (elvégre lehet, hogy a bent lévő gyerekek fontosak, de a kint lévő férfiak és nők is), míg Parvatti és mások felnyitják az ajtót. Anne számára feltűnő, hogy egy kis ideje már nincs lövöldözés. Suttogva mondja csak ki, hogy ne nyissák az ajtót, de úgy is késő. Draper véres, sápadt és görnyedt, de él... legalábbis úgy tűnt, amíg be nem zuhan és látni lehet a hátán lévő krátert. Az alienek azonnal betörnek és elsőként Parvati életét oltják ki. Anne magához szorítja gyermekeit, mert eljött a vég.

A pánik során a fegyvertelen telepesek vagy menekülni próbálnak, vagy valami fegyverként használható tárgyat keresnek. Anne három lövést ad le a szörnyekre, Newt erősen szorítja babáját, míg Tim egy monitort emel fel, hogy azt használja fegyverként. Anyjuk látja a mögöttük lévő szellőzőt, ez reményt ad neki és rászól a gyerekekre. Ők értik, hogy a szörnylabirintus mit jelent és elindulnak oda. A gyerekek anyjukat szólongatják, a szellőzőrácsot sikerült leszedniük, de most anyjukra várnak, hogy jöjjön ő is. A vérengzés közepette fut feléjük, akikre ráordít, hogy menjenek befele. Tim betolja Nyuszit, majd ő is mászna be. Anne érzi, hogy valami van a háta mögött, bocsánatot kér Russtól, majd megfordulva egy lövést tud leadni, mielőtt a koponyáját egy szekunder nyelv szakítaná át. Tim mindezt látta, könnyes szemekkel és haragtól torzult arccal akar bosszút állni. Nyuszi megfogja a pólóját, de látva bátyját, hagyja, hogy visszamenjen megbosszulni anyát. Nyuszi olyan gyorsan mászik tovább, ahogy csak tud, a szörnylabirintus az egyetlen hely, ahová az igazi szörnyek nem férnek be. Még sose volt erre egyedül, ez a szó ismétlődik benne, miközben hallja, hogy a legjobb barátja, Tim felkiált, majd örökre elnémul.

Newt a "klubház" nevű részben talál menedéket. A többi gyerekkel nevezték így a 10 láb hosszú és 6 láb széles helyet a szellőzőrendszerben. A felnőttek csak összegörnyedve vagy térdelve férne el itt, de Nyuszi mivel alacsony, így állva is tud benne lenni. Korábban már több dolgot idehordtak a gyerekek: ruhákat, könyveket, pár játékot, ételesdobozokat és takarókat. Féltucat irányba lehet innen kijutni, miközben fentről a ventilátor keringeti a levegőt. Hol nagyon meleg, hol nagyon hideg van, de Nyuszi magáénak érzi a helyet, itt biztonságban lehet. Mindig is ügyes volt a szörnylabirintusban, mikor élelemért kell elmennie, akkor képes feltűnésmentesen tenni. A szörnyek neszezése ide is hallatszik, néha távoli hangok, amik valójában emberek sikítása. Newt próbál nem gondolni a családjára, sőt, egyáltalán nem is akar gondolkodni, csak túlélni. A Jordenek mindig is túlélők voltak. Casey babája kezd szétválni a nyaknál, óvatosan kell fognia, mert hamarosan leszakad a feje. Newt próbálja elfojtani a sírását, néha sikerül is neki. A kolónia elesett, elvétve akadnak túlélők, de a legtovább a kislány bírja, aki immár Hadley's Hope egyetlen élő telepese.

Hagyaték

Az acheroni eset sokáig titok marad, az átlag emberek csak részigazságokat tudnak róla és azt is vagy elhiszik, vagy fikciónak gondolják. Ami viszont tény, hogy a Wey-Yu hivatalos adatai szerint Newt, Ripley, Hicks és Bishop csak úgy nyomtalanul eltűntek az Acheron után.

Előfordulás

Advertisement