FANDOM

Russ Jorden és Anne Ridley Jorden második gyermek. 2173 március 15-én születik meg és az első kolónián született gyerek az Acheronon. Bár Anne választhatta volna a császármetszést, ő mégis a természetes szülés mellett döntött, elviselve több órányi vajjúdást. Öccsétől, Timtől egy játékbabát kap, ami Newt kedvencévé válik.

Átlagos napok

A kolónián nem sok hely akad a gyerekek számára, de ők feltalálják magukat és előszeretettel játszanak szörnylabirintust, ami egy fogócska/bújócska keverék a szellőzőrendszerben, melyben Newt a legjobb, hiszen szűk helyekre is befér. Rebecca legjobb barátja Luisa Cantrell, akivel jókat szokott játszani.

2179 június 10-én új tengerészgyalogos parancsok érkezik, Demian Brackett százados egykor Anne szerelme volt, Russ pedig emiatt féltékennyé válik, még ha a tiszt egyáltalán nem akarja megszerezni feleségét. Russ és Anne otthon veszekedni kezdenek, ennek szem és fültanúja lesz Newt is, aki sírva rohan el. Egészen Brackettig fut, akivel ma már találkozott. A tiszt látja, hogy a lány nem holmi fagyikról akar beszélni, ezért hazakíséri (az út során Newt egy sor hasznos dolgot mond el a helyiekről és a kolóniáról).

Június 19-ének estéjén Russ remek hangulatban megy haza. A bárban ugyanis felkereste őt Al Simpson és felkérte, hogy egy előre meghatározott koordinátára menjenek ki. A meghatározott koordináták azt jelentik, hogy valami biztos van odakint és bármi is legyen az, azt a Jorden család fogja felfedezni. Az öröm és izgatottság az egész családra átragad, a gyerekekkel nem lehet bírni, őket is viszik.

Apa nélkül

Június 21-én 11:00 körül érik el a koordinátákat, Tim és Newt veszekednek, anyjuk csitítja őket, mikor megpillantják azt, amiért jöttek: egy idegen űrhajót. A szülők bemennek, a két gyerek magára marad. Az idő telik, Tim és Newt megint összevesz, majd unatkozni kezdenek. Tim elalszik, de húga felkelti, hiszen a szüleik már túl régóta mentek el. Mindketten megijednek és sikítani kezdenek, mikor anyjuk benyit és segélykérést ad le a kolóniának, nem ez a félelmetes, hanem az, hogy apjuk arcán valami lény van. Newt sokkot kap, időbe telik, mire feldolgozza a látottakat. A tengerészgyalogság kijön a családért, Newt Brackett karjai közé fut. Másnap estére már mind a kolónián vannak.

A gyerekeket egy dadusra bízzák, aki elalszik, így Aaron könnyedén besurran. A fiú pontosan tudja, hogy hol van Russ és a szellőzőjáratokon keresztül eltudja vezetni őket hozzá. Tim azonnal, míg Newt némi habozással követi őt a járatokba (Newt az eddigi időt olvasással próbálta elütni, de nem tudja kiverni a fejéből a lényt, ráadásul aludni is nehezen bír). A három gyerek fül és szemtanúja lesz annak, hogy Russból megszületik egy alien.

Szörnyek

Anne próbálja nyugtatni gyerekeit, mondván minden rendben lesz, nem kell félni, ezt még akkor is ismétli, mikor már Newt és Tim is elaludt már. Az idegenek az elkövetkező napokban kezdik elárasztani a kolóniát, a katonák és telepesek tehetetlenek, a civileket a raktárba terelik, mert ott biztonságos. Június 26-án Newt úgy ébred fel, hogy sehol sem látja anyját, kétségbe esik, hiszen Anne önként ment a begyűjtőkkel élelmet keresni. Szerencsére Anne élve tér vissza, Newt pedig szorosan átöleli.

A nap folyamán a telepesek egy része átvonul a vezérlőterembe, ahol biztonságosabb. A sors iróniája, hogy pont ez a hely esik el előbb. A beszabaduló idegenek gyilkolni kezdenek, Anne int gyerekeinek, hogy menjenek a szellőzőbe. Tim besegíti Rebeccát, majd visszafordul megbosszulni anyjukat, hasztalanul. Az immár teljesen árva Newt gyorsan kezd el mászni, hisz nyomában ott vannak az idegenek. A szörnylabirintus igazivá vált, ám mint a játékban, úgy most is Newt a nyertes, kis testével szűk helyekre is befér, így menekül meg.

Előfordulás