Egy szintetikus elit tengerészgyalogos (az Utód sorozatból), akit 31 társával Stephens ezredes vezetésével egy alienek uralta bolygóra küldenek, hogy élő idegent szerezzenek a kormánynak. Eme célból Davey Arthur Wilks őrmester keményen trenírozza őket, hogy felkészüljenek a Halállal való találkozásra.

Váratlan támadás

2192. Április 5-én indulnak a Benedict nevű hajón és egy évig utaznak, nem sejtve, hogy a Bionat embere, Massey és androidjai követik őket. Az ébredést követően kiderül, hogy az őrmester egy potyautast hozott magával, egy nőt. Billie nem zavar sok vizet, ám Ramirez egy bajtársa, Mitchell Bueller ismerkedni kezd a nővel. Az étkezőben egy alkalommal Ramirez gúnyolódik a lányon és igazán meglepődik, mikor Bueller magából kikelve nekimegy bajtársának.

Az út során T.J. Easley öngyilkosságot követ el. szkafanderbenkiugrik a hajóról és felrobbantja magát egy gránáttal. Senki se érti miért tette ezt, ahogy senki se fog majd tudni róla, hogy az ezredes kiiktatja Jonest is, aki észleli a Bionat hajóját.

Ramirez éppen a zuhanyzóban áll, mikor riasztás történik. Mitch összefut vele, de ő se tudja mi történik. A fegyverek kézhezvétele után minden katona azzal szembesül, hogy a fegyvereken nincs adagolószerkezet, enélkül pedig használhatatlanok. A katonák nem tudják megvédeni a hajót az ellenséges androidoktól, ugyan két támadót sikerült megölni, de ezért életét adja négy katona, további ketten pedig megsérülnek.

A halál szájában

Ramirezt a Mitch vezette szakasz tagjaként küldik le a bolygóra, hogy fegyvertelenül menjenek be egy fészekbe. Massey nem sejti, hogy a hajó 9 fős legénysége, Wilks és Billie (akiről a támadók mit sem tudnak) emberek, mindenki más android, vagyis a Bionat hiába akar gazdatesteket, azt a szintetikus katonák nem tudják biztosítani. A tengerészgyalogosok felett az androidok repülnek kétszemélyes szerkezetekkel, hogy alkalomadtán fedezzék őket.

Mitchék már a fészek bejáratánál vannak, mikor az égből szárnyas lények csapnak le, elpusztítva három repülő szerkezetet 5 androiddal. Egy szintetikus túléli a támadást és a fészek felé rohan, ahol Mitchék elkapják és elveszik fegyvereit. Mivel esteledik, a már fegyveres katonák könnyen lelövik a maradék androidokat, mindenféle sajátv eszteség nélkül. Mitch a leszállóegység felé vezeti szakaszát, nem tudav, hogy Massey élesítette a bombát, ami elpusztítja az egységet. Ramirez, mivel felderítőként legelöl halad, a robbanás egyedüli áldozatává válik.

Előfordulás