FANDOM

Covers 223529

Író:

Simon Hawke

Kiadó:

Jove Books (USA)

Megjelent:

1990

Magyar megjelenés:

1991

Fordította:

Szántai Péter

Terjedelem:

231 oldal (224 oldal a magyar kiadásban)

A Predator 2 könyv változata, amit Simon Hawke írt meg és a Jove Books adta ki 1990 december elején.

Különbségek a könyv és film között

  • A könyv 1995-ben játszódik, a film ellenben 1997-ben (a Predator (film) évszáma is rosszul van a könyvben megadva).
  • Mint az első film könyv változata, úgy a Ragadozó 2 is a predator szemszögéből kezdődik. Ebből megtudható, hogy a hajó először Guatemala felé ment (az olvasót abban a hitben ringatva, hogy majd itt játszódik a cselekmény), majd észak felé repül, át Mexikón és végül Los Angeles városánál áll meg. A könyv néhány része a vadász szemszögéből mutatja a cselekményt, nem kevés háttér információt megadva a fajról.
  • Tony Pope jóval nagyobb szerephez jut, a könyv pár részében az ő szemszögéből láthatjuk az eseményeket.
  • Mike Harrigan egy .45-ös pisztolyt használ és nem a Desert Eaglet, mint a filmben (bár van rá utalás, hogy a könyvben is van, csak az a csomagtartóban hever).
  • A könyvben kiderül az, hogy a Dutch által megölt vadász űrhajója automatikusan felszállt és visszatért a yautják bolygójára. A hajóban rögzítve vannak a predator által látottak (amíg a sisak rajta volt), a City Hunter ezeket a felvételeket megnézte és elsősorban ezért is jött a Földre, hogy tesztelje valóban ennyire ígéretesek lettek-e az emberek.
  • Miután El Scorpio a tetőről a mélybe zuhan, a predator kész lett volna azonnal megölni Harrigant, csak Danny és néhány rendőr felért, emiatt a vadász inkább megváltoztatta döntését és nem támadott.
  • A könyv elmondja, hogy Jerry Lambert miért is kapta a "magányos ranger" jelzőt. A munkája első hetében négy erősen felfegyverzett bankrablóval került szembe és ahelyett, hogy erősítést hívott volna, saját maga elintézte a bűnözőket. Emiatt a polgármester személyesen dicsérte meg.
  • Amikor a jamaikai banda lerohanja Ramon Vegat, a banda megerőszakolja Ramon szeretőjét mielőtt Ramont fellógatnák. Ramon halála máshogy történik, nem kivágják a szívét, hanem elvágják a torkát.
  • A bandatagok megnyúzott testei nem kerülnek elő, bizonyára a yautja a hajóra vitte őket.
  • Predator 2 novel 1990

    Amerikai kiadás.

    Az a jelenet, ahol Harrigan találkozik Jerry-vel a bárban hosszabb lett. Kiderül, hogy Leona Cantrell szülinapja van. Leona csak kicsit beszél a nyomozóval, itt derül ki, hogy a Scorpions banda egyik teteme nyomtalanul eltűnt (bizonyára amit a yautja fellógatott és a filmben látni lehet, hogy magához húzza). Illetve a nő férje, Rick Cantrell egy kis időre feltűnik.
  • Amikor Danny egyedül kutakodik Vega apartmanjában, talál egy predator lábnyomot a padlón lévő vértócsában. A filmes halállal ellentétben a City Hunter itt kitépi a fejét és gerincét, majd a felhőkarcoló tetején diadalmasan a levegőbe emeli lándzsáját, amibe egy villám csap bele. Bár ez a jelenet bent van a filmben, de jóval később történik.
  • Harrigan és több rendőr jelen van Danny temetésén. Ezután Tony megint interjút akar kicsikarni a nyomozóból, de B. Pilgrim közbelép és ellöki a riportert. Ez a jelenet ugyan le lett forgatva, de nem került be a filmbe.
  • King Willie halála jobban ki van bontva. A könyvben UZI-val és egy nagy késsel van felszerelkezve és nem tőrrel, mint a filmben.
  • A City Hunter trófeafalán csak emberek koponyái sorakoznak
  • A könyv elmagyarázza, hogy a vadász miért gúnyolódik a nyomozón és miért is kezdi levadászni a barátjait. A ragadozó nagyon tiszteli a férfit és azzal, hogy felhergeli őt, a végső küzdelmük még nagyobb lesz.
  • Kiderül, hogy Peter Keyes személyesen beszélt Dutch-csal a Val Verde incidens kapcsán (itt hibát vét az író, mert Dutch nem a Delta Force katonája, hanem zsoldos volt). Illetve kiderül, hogy a férfi megszökött és azóta sem látták.
  • A filmben lévő Brian nevű gyerek Anthony néven szerepel a könyvben és majd a képregényben is.
  • Kiderül, hogy a yautja követte a Leona-Jerry párost a metróba, hogy végezzen velük. A film erre nem tér ki, nem derül ki, hogy csupán a véletlen műve a találkozás, vagy a vadász direkt tűnt fel. A harc során a filmmel ellentétben a City Hunter nem a különböző pengéit, hanem a váll-lövegét használja gyilkolásra.
  • Amikor Harrigan megérkezik a metrólejáróhoz, összefut vele Phil Heinemann, aki próbálja csitítani a dühös tömeget. A tömeg dühös, amiért az LAPD tehetetlen a sorozatgyilkos ellen és amiért Keyes csapata csak úgy felszívódott. Phil hiába kéri a nyomozó segítségét, a férfi lemegy a metróba. Bár ezt a jelenetet leforgatták, a filmbe nem került be.
  • Keyes lakókocsijában Harrigan látja azokat a felvételeket, ahol Anna Gonsalves kihallgatása folyik. A filmben ez csak egy pillanatig látszódik.
  • Harrigan sejti, hogy Keyes nem fogja csak úgy elengedni most, hogy már mindent tud. Bizonyára megfogják majd ölni, hogy biztos ne fecsegjen másoknak.
  • A mészárszékben levő leszámoláskor a yautja utánozza King Willie és Keyes hangját, hogy így hergelje és rettentse a nyomozót. Amikor a City Hunter elhajítja Harrigant, miután levette a lény maszkját, a maszk a szennyvízcsatornába zuhan le, ezért nem látni, hogy a vadász visszaveszi a sisakot, hiszen az elveszett. A vadászt lesújtja ennek ténye, hiszen a maszk nélkül idővel megfulladhat, ráadásul a sérülései is arra késztetik, hogy menekülőre fogja.
  • Kiderül, hogy a yautják visszatudják növeszteni elveszett végtagjukat, ám ez csak itt fordul elő, más művekben ha elveszítik a karjukat, az soha nem nő vissza.
  • A könyvben nem Harrigan öli meg a vadászt, hanem a megjelenő klán közül Greyback. A City Hunter hagyja, hogy klánvezére ölje meg.
  • A könyvben és a képregény feldolgozásban a kovás pisztolyra 1640 van begravírozva, nem 1715.