Advertisement

R'ka, avagy Fire egy yautja ifjonc, aki 2122 és 2179 között indul el beavatásra a USCSS Theseusra két társával. Yen'sha, Ku'dlak és R'ka eredetileg az LV-501 kódjelű buja, trópusi bolygóra mentek volna átesni a rítuson, ám a Void Ghost klánvezére, Set-thwei észreveszi, hogy a 'mberek nem csak a bolygón jártak, de kemény húsú tojásokat is magukkal vittek a Theseus fedélzetére, ami csak sodródik az űrben az LV-582 felé. A klánvezér pozícióba vezeti hajóját (napok alatt beérve a 'mber hajót), ám némi gondolkodás után letesz a hajó szétlövéséről, helyette három fiát küldi át, hogy a planéta helyett egy hajón végezzenek első savvérű prédájukkal, vagy pusztuljanak el általuk.

Érkezés

A három testvér a fegyvercsarnokban felszerelkezik és a maszkok felhelyezése után elindulnak. Az átszállás során a kapszulák kárt okoznak a Theseus rendszerében, a hajón már elszabadultak az alienek, a fedélzeten lévő rabok és állatok keltetőként végzik, míg a szakasznyi tengerészgyalogos fagyasztói nem nyíltak fel, ám ez most megváltozik. A három yautja kezdésként mindent megtesz, hogy a mentőkapszulákat kilőjék és a géptermet tönkretegyék, ezzel a fedélzeten tartva a prédákat és biztosítva, hogy a Theseus se megy sehová.

Napok telnek el, a vadászat pedig izgalmasabbá válik, a katonák kezdenek rendeződni és felszerelkezni, az alienek pedig drasztikusan elszaporodtak. A három fivér szándékosan elkezdi felébreszteni a még lezárt kryo kapszulákban rekedt embereket, hogy fokozzák a káoszt, elvégre a rabok nem tudják mi folyik körülöttük.

Az elkövetkező órákban tetőfokára hág a vérontás, a felébresztett rabok próbálnak életben maradni, miközben a kifejlett idegenek, illetve az ifjonc vadászok sem kímélik az embereket. A klánvezér figyelemmel követi a beavatást, egyenlőre elégedett a helyzettel, hiszen az ifjoncok már felkoncoltak embert és idegent egyaránt. Aggasztja ugyan az, hogy a 'mber hajó letér pályájáról és egy szintén predator vadászbolygó felé tart. Újabb kellemetlenséget okoz az, hogy a beavatás során Ku'dlak megfertőződik. Csupán azért nem lövi szét a Theseust, mert esélyt akar adni a maradék két fiának, hogy kijussanak. Yen'sha az alsóbb fedélzeteken küzd, míg R'ka valahol máshol megsérül.

Siker

Először Yen'sha végez egy kemény húsúval, őt kissé lemaradva követi Ku'dlak, végül R'ka. Ám Ku'dlak megfertőződik, R'ka meg egy harcban megsérül. Yen'sha üzen R'ka-nak, hogy a váll-lövegeket tartalmazó kapszulánál találkozzanak. A beavatás sikeres, ám visszamennek, hogy Ku'dlak számára tisztességes halált adjanak, elvégre egyetlen vadász se érdemli meg, hogy keltető legyen. Saját kezük adja meg a kegyelemdöfést és sisakját elviszik, hogy majd mélltón emlkéezzenek meg róla később.

Kijutás

A két testvér bevégzi feladatát és gond nélkül átküzdik magukat az egyik kapszulához. R'ka előbb ért oda, kilő két alient és egy harmadikat a pengéivel végez ki, majd tengerészgyalogosok érnek ki, akiket egy kivételével lemészárol (bár R'ka maga is több sebet szerez). Artámadók tűnnek fel, amikből egy tucattal végez, mielőtt az áradat legyűri.

R'ka még menthető, a parazita még kicsi, de az utolsó talpon maradt fivérnek sietve kell elérnie a 'mber medikai részleget, hogy műtétet vigyen véghez. Edge megmenti testvérét, ám ekkor változtatnak terveiken, még nem akarnak távozni, hanem minél több kemény húsút akarnak megölni. A négy nagy tojásteremből hármat akarnak felrobbantani, miközben a kifejlett egyedekbők meg trófeát akarnak szerezni. Ezalatt a tengerészgyalogság mindent megtesz, hogy a Theseust stabilizálják és úgy-ahogy landoljanak az LV-582 felszínén. A két yautja azonban akadályozza ezt, szándékosan megtámadják a hidat, hogy a katonák nehogy koordinálják magukat, elvéve a vadászat örömét, hiszen félő, hogy a bőrnyakúak visszaverik a nagyra nőt alien populációt.

A híd totálkáros állapotban marad a két testvér mögött, mire az emberek visszatérnek, csupán egy monitort találnak épségben, ami szerint a hajó be fog csapódni a bolygóba. Yen'sha és R'ka a fegyverraktárba megy, hogy a lőszerkészletet is megsemmisítsék, elvégre a 'mberek jól küzdenek, de vajon mire mennek muníció nélkül? Kitartanak-e így is, vagy gyáván megfutamodnak és pánikba esnek?

Földetérés

A Theseus sorsa megpecsételődik, a becsapódás biztos, csupán egy kiút maradt: a predator kapszulák, ezt tudják a katonák, de még az alienek is, amik meg tojásokat is próbálnak kimenteni. A két testvér szintén tudja, hogy mi fog történni, remek lehetőségnek tartják ezt egy utolsó nagy harcra, mielőtt távoznak. Ezzel megmutathatják, hogy ők érdemesek akár a klánvezéri címre is.

A hajó majd a bolygón zuhan le, nem semmisül meg, predator, ember és alien egyaránt életben marad, ám a helyszínen már folyik egy predator vadászat az alienekre, ahogy jelen van egy Weyland-Yutani telep is.

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement