FANDOM

Promo07

Faj:

Xenomorph

Súly:

10 tonna

Szín:

Sötét

Sötét kék

Élőhely:

Bárhol

A királynő (Regina Horribilis) az idegen boly nőstény vezetője, aki tojásaival gondoskodik a faj szaporodásáról. Megközelítőleg 60-90 cm-rel magasabb és jóval termetesebb, súlyosabb a harcos idegennél. Koponyája sokkal nagyobb és laposabb, rajta széles, felfelé ívelő tarajt visel; fogai áttetszőek. Négy karmos mellső és két izmos, hosszú hátsó végtagja, valamint három pár hátnyúlványa van. Az idegenkirálynő, akárcsak a hangyakirálynő, az egyetlen szaporodásra képes nőstény a bolyban, így ez irányítja cselekedeteit. Ő a fészek életének középpontja, szó szerint a társadalom anyja.

Egy szervezett idegenpopulációban nincs "királynőtojás", amíg a katonák és herék el nem határozzák, hogy létrehoznak egyet. Kiválasztanak egy közönséges tojást, és a benne lévő arctámadóbábot bizonyos tápanyagokban gazdag, különleges táplálékkal etetik. Az ebben lévő vegyi anyagok úgy változtatják meg a növekvő arctámadót, hogy az királynőembriót hordozva kel ki. Elméletileg bármelyik tojásból kelhet ki ilyen szuper-arctámadó; hogy minek alapján választják ki épp azokat, amelyeket azután kezelésbe vesznek, nem lehet tudni. A királynő ugyanúgy "születik", mint a harcos idegen, de inkubációs periódusa hosszabb - néhány óra helyett néhány nap. A királynő - ösztönösen vagy tudatosan - azt a helyet választja ki fészeknek, ahol közel vannak az alkalmas gazdatestek, és ahol a tojásait biztonságban tudja, vagyis ahol nem pusztíthatóak el anélkül, hogy a támadó is el ne pusztulna.

A nőstény puffadt hasa mögött egy tojásoktól duzzadó tömlő, vagyis a tojócső lóg egy pókhálószerű hártyával felfüggesztve, mintha zsigerek végtelen tekercsét aggatták volna föl. A hasi tojástartóban - mely pillérként alá is támasztja a szörnyet - megszámlálhatatlan mennyiségű tojás kavarog a lüktető tojócső felé, mint valami gonosz, szerves futószalagon. Mivel a királynő a tömlő és a sok tojás miatt egymaga nehezen mozog, herék etetik és viselik gondját, és harcosok védelmezik. Ugyancsak herék hordozzák és gondozzák a tojásokat, melyeket a királynő - ösztöneitől vezérelve - akár élete árán is megvédelmez. Veszély esetén a királynő letépi tojástartóját, így már hatalmas teste ellenére is gyors mozgásra képes. Óriási, fullánkos farkát és a dolgozókénál jóval hosszabb belső állkapcsát is használja harc közben. Valószínűleg feromonok kiválasztásával és érzelemátvitellel közvetíti akaratát, így irányítja alattvalóit. Sokkal intelligensebb, mint a harcosok és a herék. Sziszegő és visító hangokat ad.

Forrás: http://database.aliensonline.hu/

A királynő mindent megtesz, hogy a tojásokat védje, ha kell, a kifejlett idegeneket áldozza fel ezért. Érdekesség, hogy lehet a királynőt tojásokkal zsarolni, mint ahogy Thomas A.W. Spears dandártábornok teszi. Néhány ember képes az úrnő hívásait fogni, egyesek álmodók míg mások idegen imádó emberek lesznek. A Föld-Idegen háború alatt sok ember szolgálja a xenokat, amik nem bántják őket. A királynők termelik a pempőt, amitől a normál idegenek praetorianná vagy királynővé válhatnak. Képesek egymaguk a szaporodásra, de ha vannak hímek a közelben, akkor azok elkezdenek egymással öldöklő harcot vívni, a nyertes utána kénytelen elszenvedni a királynő kínzásait, amivel bebizonyítja, hogy életerős utódokat tud nemzeni. Ha kiállja a próbát, akkor párosodhat az úrnővel, az aktus után a királynő azonnal darabokra tépi a hímet. Intelligenciájuk elképesztő, a San Francisco belvárosáért indított harcok alatt (az Alien-Föld háború elején) az emberek elfognak egy királynőt, a lény 175 pontot ér el az Irwin-Schlatler skálán, ami azt jelenti, hogy a valaha élt emberek többségénél is okosabb. A királynőnél már csak az empress és az anyakirálynő nagyobb rangú.

A királynők termelik az úgynevezett spórákat, amik az élő szervezetre tapadnak és meg is maradnak egy bizonyos ideig. A spórák olyan anyagot tartalmaznak, amit az idegenek látnak. Így lehet az, hogy rátalálhatnak olyan prédára, aminek sikerült elmenekülnie a xenok elől. Így a legjobban álcázott predatort is észreveszik (Aliens versus Predator: Extinctionban van, a játékban levő három faj közti kiegyenlítés véget).

Egy másik képességük is van, ami csak akkor jön elő, ha a fészek háborúba keveredik. Ekkor a királynő jóval erősebb lesz, keményebb lesz a páncélja, amit csak a nehézfegyverek tudnak átütni, illetve a környezetében levő idegenek erejét is növeli.

Galéria