FANDOM

Kétrészes Predator képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki 1997 július és augusztus között. Kevin J. Anderson írta, Scott Kolins rajzolta, a tusrajz John Lowe érdeme, Jimmy Johns, David Nestelle és Dave Stewart rajzolta. A szövegért Steve Dutro volt felelős és Randy Stradley, illetve Ian Stude szerkesztette, a borítót pedig Bob Eggleton csinálta.

A Predator képregény vonalban a Primal előtt a Predator: Hell & Hot Water jelent meg, vele egy időben a Predator: Bump in the Night, illetve utána a Predator: Nemesis.

A Primal 2008 szeptemberében a Predator Omnibus: Volume 4 részeként újra kiadásra kerül, digitálisan pedig 2013 május 22-én.

Történet

1997 nyara, Denali Nemzeti Park, Alaszka. Háborítatlan vadon ameddig a szem ellát, ideális terep egy űrből jött ragadozónak. A környéken csak vadőrök vannak az erdészeti tűzvédelmi állomáson, ketten a figyelőtoronyból vizslatják a tájat. Anna és Glen váltják egymást, éppen Anna jön a távcsőhöz, az irdatlan hőség miatt fokozott tűzveszély van érvényben. Miközben Glen birkózást bámul, hiszen itt mutatkozik meg az emberiség ereje. Anna megjegyzi, hogy a természetben a "karmok és fogak" harcából az emberek rendre rosszul jöttek ki, riposztul a férfi megjegyzi, hogy ugyan ez így van, de mégis az emberiség van a csúcson a grizzlyik meg például a kihalás szélén. Anna ekkor odalép egy nyomkövetőhöz, ami a két parkban lévő bocsot mutatja.

Ekkor az egyik pont vörösre vált, az egyik bocs meghalt. Ha a parkőrök tudnák, hogy egy nem kívánt földönkívüli folytatja vadászatát, amit kezdett egy szarvassal, majd most egy boccsal (előbbit lándzsával, utóbbit váll-löveggel iktatja ki), biztos nem mennének ki, jobban mondva Anna nem menne, hisz munkatársát hidegen hagyja, hogy egy újabb állat eset áldozatul a természet vadságának. A nőt nagyon is érdekli mi történt, a bocs ugyan halott, de még így is rengeteget tudhatnak meg róla, táplálkozási szokások, halálának körülményei, stb. amik majd a boncolás során kerülnek felszínre.

A yautja megölné a másik bocsot is, csakhogy az anyamedve közbelép. A két ragadozó egymásnak esik, a predator váll-lövegével elintézné az ügyet, de a grizzlyi ütése fejen találja ellenfelét, így a lövés csak egy fát súrol (meggyújtva azt), újabb próbálkozásra nincs idő, az állat leharapja a fegyvert.

Anna helikopterével majdnem eléri a nyomjelző által mutatott koordinátát, a magasból érdekes dolgot észlel: mintha valami becsapódott volna, de egy bizonyos ponton halomba van hordva a növényzet, a másik, fontosabb látnivaló pedig a felfele szálló füst, ami tüzet jelent. Azonnal szól partnerének, aki majd értesíti az illetékeseket. Eközben a grizzly és yautja harca félidőhöz közeledik, a medve lelöki a szirtről ellenfelét, ami vérezve belezuhan egy folyóba.

Anna leszáll, megtalálja a bocsot és megdöbbentő felfedezést tesz: az állatot valami orvvadász ölte meg lándzsával. A nő követi a zöldes folyadéknyomokat, ami a becsapódási helyig vezet. Itt egy növényzettel takart űrhajóra lel. A bámulatos látvány közben egy humanoid lény üti meg. A vadász felemeli eszméletlen prédáját, ám nem bántja, hisz fegyvertelen, helyette inkább lekezeli saját sérülését (ekkor oldja le mellvértjét). A rádióból Glen hangja csendül fel, miszerint a tűz gyorsan terjed felé, azonnal hagyja ott a helyet. Válasz értelemszerűen nem érkezik, annál is inkább, mert a predator széttöri a szerkezetet, ahogy elpusztítja a helikoptert is. Anna feleszmél, fogalma sincs ki támadott rá, de az biztos, hogy elvágta a kommunikációját Glennel, ahogy a 'koptert is tönkre vágta. A nő látja, hogy három helikopter már megkezdte a tűzoltást, bár időbe telik, mire legyőzik a lángokat. Anna felmászik egy fára, hogy megnézze milyen is a helyzet: a lángok hamarosan körbefogják őt, ezért a 'kopter roncsához rohan, hátha megtudja fixálni a rádiót.

Eközben a ragadozó ismét ellenfelére talál. Az anyagrizzly rálel és támadást indít. Az eldobott lándzsa csak jobb szemét sérti fel, miközben súrolja őt. Halálos közelharcba bonyolódnak, ami során a predator szó szerint medveölelést kap, ami egy torkon harapással csúcsosodik ki. A medve elhajítja legyőzött ellenfelét, majd egyetlen bocsával odébbáll. A yautja nem halt meg, súlyos sérüléseit csak a becsületén esett seb múlja felül, ezért úgy dönt, hogy a hajóján várja ki, hogy az önmegsemmisítője eltörölje nyomait.

Anna a roncsok között megtalálja jelzőpisztolyát, amivel fellő egy fáklyát. Ezt Glen észleli és felszedi partnerét. Még időben, mert egy jelentős robbanás következik be, ami kioltja a lángokat is. A hivatalos jelentés szerint a lángok egy természetes gázréteget értek. Anna egy héttel az eset után kimegy körülnézni és egy sisakot talál (ez akkor esett le a predatorról, mikor utoljára küzdött a medvével). A nő ignorálja a bizonyítékot és inkább tovább megy, hiszen csak nem létezhetnek űrből jött vadászok, az kizárt lenne.

Galéria