FANDOM

Covers 228126

Író:

Nathan Archer

Kiadó:

  • Bantam Spectra
  • Szukits (Magyarország)

Kiadás ideje:

1997

Fordította:

Szántai Zsolt

Terjedelem:

224 oldal (magyar)

A képregény alapján íródott könyv Nathan Archer tollából, amit a Bantam Spectra 1997-ben adott ki. Sajnos a folytatás, a Predator: Dark River soha nem lett megkönyvesítve. Hazánkban 1999-ben jelent meg Szántai Zsolt fordításában és a Szukits kiadó jóvoltából.

Történet

1990 márciusa, Szibéria. Taro, a rénszarvaspásztor az egyik eltűnt rénszarvasát keresi az éjszakában. Az égből valami lezuhan, Taro azt hiszi, hogy amerikai kémrepülőgép és a jutalom reményében a becsapódás helye felé megy. Ahogy közeledik az objektumhoz, egyre melegebb lesz és a hó is kezd olvadni. Taronak rossz előérzete van, ezért leveszi válláról a puskáját, de nincs mire lőnie, nem úgy a szellemalaknak, aki becélozza az orosz fejét. Taro élete utolsó pillanatában három piros pontot lát, majd szétrobban a feje.

Eközben az Aszjima nevű telep 12-es szivattyúállomásán Ligacseva hadnagynő dr. Sobcsaktól megtudja, hogy valami innen 20 km-re északi irányban erős sugárzást áraszt magából és ki kellene vizsgálni. A hadnagynő kivezényli 9 katonáját, mivel már nemegyszer volt vaklárma, ezért nemigazán számítanak arra, hogy tényleg van valami odakint. Ahogy a járművükkel egyre közelebb érnek a célterülethez, úgy kezd egyre melegebb lenni. Nem tart sokáig mire megtalálják Taro tetemét egy lámpaoszlopra felakasztva és lefejezve. Ligacseva három főt küld felderíteni, míg a többiekkel leszedik a tetemet. A három katonát pillanatok alatt elintézik a predatorok, a többi embert csupán egyetlen kiáltás figyelmezteti a veszélyre. A hadnagynő a kiáltáshoz vezeti embereit, de pillanatok alatt lemészárolják őket a láthatatlan ellenfelek. Ligacsevát az egyik yautja leüti a dombról, a nő ugyan életben marad, de a hó betemette és az eszméletvesztés, illetve fagyhalál fenyegeti. Egyszerűen nem hisz a szemének, mikor meglátja, ahogy a semmiből egy humanoid lény tűnik fel és kivágja az utolsó élő katona gerincét és koponyáját. Ligacseva elájul, tudja jól, hogy itt fog meghalni, ám nem így történik. Reggel egy csapat falusi talál rá és beviszik az állomásra, innen a kormány egyenesen Moszkvába repíti, hogy kikérdezzék. Ponomarenko tábornagy hallgatja ki, aki hisz a történet igazában, sőt, egy szakasz élén visszaküldi a hadnagyot, hogy megszerezzék az idegen űrhajót.

A yautja űrhajó becsapódását az USA-ban is észlelték. Meeters dandártábornok titkos atombombákra tippel, hiszen nagy hőjelenséget és radioaktív sugárzást észleltek a műholdak. Az adatokat átküldi Emory Mavis tábornoknak, aki az OWLF feje, ő minden lehető információt megszerez, így tudja: nem atombombák, hanem egy predator űrhajó van Szibériában. Azonnal értesíti Homer Phillips tábornokot, akit a tavaly augusztusban lezajlott incidens óta félreállítottak (kapott egy kis irodát, ahol várnia kell a telefonra, hogy megcsörrenjen, ezután ki kell vonulnia a helyszínre, de augusztus óta nem észleltek yautja aktivitást), a tábornok nagyon izgatott lesz, hogy annyi hónap semmittevés után végre újra tehet valamit. Ugyan az OWLF kiképzett a predatorok ellen egy akciócsoportot, de egyikük sem látott még élő példányt, pláne harcolt velük, így Homer tudja, hogy kell egy olyan ember a csapatba, aki már küzdött a vadászokkal és túl is élte a találkozást.

Covers 114453

Régi magyar kiadás.

Eközben New York Cityben Schaefert felkeresi egy Smithers nevű OWLF ügynök, aki elmondja neki, hogy a predatorok visszatértek és kellene a tapasztalata. Schaefer nemet mond az egészre, nem mintha nem érdeklené a dolog, de nem akar az OWLF szolgája lenni, a feltételeket ő akarja megszabni és tudni akarja mi történt a bátyjával. Különben is, most akcióra kell mennie, hónapok óta dolgozott az ügyön, hogy egy drogdílert elkapjon. Civilnek öltözve és természetesen bedrótozva megy be egy üzletbe, ahol narkót akar venni. Az akció balul üt ki, Baby tudott a rendőrökről, akiknek teherautóját egy bandatag teletömi ólommal, a bent ülő négy zsarunak esélye sem volt. Schaefer bajban van, Baby revolvert szegez a fejéhez és szétszedi a lehallgatókészüléket. Kintről lövések dördülnek és a rendőröket lemészárló bűnöző holtan repül be az épületbe. Schaefer kihasználja az alkalmat és nekimegy az őt őrző nagydarab férfinak, akit végül egy serpenyővel küld az eszméletlenségbe. Időközben Baby visszatér, egy M16-tal a kezében. Schaefer macska-egér játékban ugyan lefegyverzi ellenfelét, de ekkor feltűnik három öltönyös fegyveres, köztük van Smithers, aki ezúttal parancsolja, hogy tartson velük. Schaefer újra nemet mond, mondván most a bűnözőkkel van elfoglalva, be kell őket vinnie stb., Smithers egyetlen intéssel elintézi a dolgot: az egyik ügynök kivégzi a két bűnözőt és elkábítják a nyomozót.

Schaefer egy szállítóhelikopter belsejében tér magához, egy hordágyon. Phillips személyesen mondja el neki, hogy mi is a helyzet: egy yautja hajó Szibériában zuhant le és meg kell szerezni, mielőtt a ruszkik tennék ezt. Eközben Oroszországban is zajlanak az események, Ligacsevát egy szakasz élén visszaküldik a telepre, de elkéstek. A telepet időközben a predatorok megtámadták és mindenkit megöltek. Ráadásul az OWLF is előbb ért ki, Schaefer (ő akarata ellenére van itt, a katonákkal már összerúgta a port a bázisukon), Phillips és néhány elitkatona egy B-2-es bombázó belsejéből ejtőernyővel ereszkedtek az orosz területre és elérték a telepet, amit nemrég támadtak meg a vadászok. Ha a kommandó lebukna, nyugodtan hivatkozhatnak arra, hogy a sugárzást jöttek kivizsgálni, ami talán titkos atombomba lehet (a média azt harsogja, hogy az oroszok titokban atombombákat telepítettek Szibériába, csupán a beavatott emberek tudják, hogy szó sincs atomról, hanem idegen űrhajóról), no meg az OWLF hivatalosan nem is létezik, így a kormány könnyedén hazudhatja, hogy egy kommandó saját akaratából ment át Szibériába.

Predator novel

Régi amerikai kiadás.

A 7 amerikai rábukkan a mészárlás nyomaira, rövidesen megérkeznek Ligacseva emberei és elfogják a betolakodókat. Schaefer Ligacseva mellé kerül, mert tud oroszul, ráadásul mint ahogy a nő, ő is tudja, hogy mik is tették ezt a mészárlást. Mint kiderül, Sobcsak túlélte a támadást, igaz, mindjárt halálra fagy, de még utolsó erejével átad egy térképet, amin jelölve van az űrhajó helye. Ligacseva felettese, Ponomarenko elrendeli, hogy azonnal menjenek oda. Mivel a hadnagy úgy ítéli meg, hogy ezzel csak felesleges kockázatba keverné az embereit, ezért Ponomarenko felmenti a szolgálat alól és helyét Jasin őrmester veszi át, aki azonnal el is indul a hajó felé.

Phillips eközben sikeresen kiszabadul (hála egy adag elrejtett C-4-nek), és az OWLF fegyveresei leküzdik az őrséget. Jasin visszatér leverni az amerikaiakat, akik újra megadják magukat, mert a fegyvereik sorra mennek tönkre a hidegben. A zűrzavart kihasználva Schaefer és Ligacseva ellop egy járművet és az űrhajó felé hajtanak, céljuk megsemmisíteni a predatorokat. Nyomukban ott vannak Jasin emberei, akik készek lelőni a dezertőrt. A páros járműve bedöglik, de már elérték a célt, kezdenek lemászni egy szakadékba, de ekkor Jasinék lőni kezdenek rájuk, ezzel felkeltve egy predator figyelmét, aki váll-lövegével megöli az őrmestert. A maradék 6 orosz szintén leereszkedik, egyenesen egy sor csapdába, esélyük sincs a predator ellen.

Schaefer egy gyalogsági ásóval alaposan meglepi a trófeákat begyűjtő vadászt, akit még földre is sikerül terítenie, de fordul a kocka és hamarosan a nyomozó kerül közel a halálhoz, az utolsó pillanatban megjelenik Ligacseva, aki kiüríti az AK-100-as tárát, a yautja pedig holtan rogy össze. Mindeközben az amerikaiak megint kiszabadulnak és lefegyverzik az orosz őröket, Phillips kapcsolatba lép a parancsnoksággal és megtudja: az akciót azonnal le kell állítania, mert az oroszok már tudnak róla és háborúval fenyegetőznek, ha bármit is tesznek a hajóval. Az OWLF sietve indul a hajóhoz, hogy megállítsák Schaefert, mert ha megöli a predatorokat, akkor a hajó itt marad és az oroszoké lesz.

Hogy az oroszok honnan tudnak az amerikaiak tervéről? Rasche értesült arról, hogy barátja egy akcióban eltűnt, a nyomok az OWLF ügynökéhez, Smithershez vezettek, akit egy katonai irodában kifaggatott (sokat segített ebben egy fejhez szorított revolver). Ezután az ENSZ nagykövetségen mindent elmondott az orosz nagykövetnek, Grigorij Komarinecsnek, aki a seriff beleegyezésével Moszkvába, majd Szibériába vitte, hogy egy katonai konvojban elérjék a helyszínt.

Cold War UK

Új amerikai kiadás.

Schaefer és Ligacseva behatolnak a hajóba, hogy elhelyezzék a zsáknyi C-4-est. Két predator is rájuk támad, akik kis híján végeznek velük, de Ligacseva mindkettővel végez (az AK-ban urániummagvas robbanlóvedékek voltak). Kimennek, hogy működésbe hozzák a bombákat, de megjelenik az utolsó yautja, ami nem bántja, csupán figyeli őket a hajóból. Időközben kiérkeznek az OWLF fegyveresei, Wilcox rálő a nyomozóra, nehogy robbantson, örömmel ölné meg Schaefert (a közelmúltban elszenvedett sérelmek miatt), de a katonát valaki vállon lövi. Ez a valaki Rasche, aki megérkezett az orosz konvojjal. Itt van Ponomarenko, aki lefoglalja a hajót, még ha az készül is felszállni (biztos abban, hogy majd a légierő elfogja) és halállal fenyegeti Ligacsevát, nehogy tegyen valamit. A hadnagy belerúg a C-4-et tartalmazó zsákba, ami berepül az űrhajó nyitott ajtajába. A gép hihetetlen sebességgel száguld el, de másodperceken belül darabokra is robban az égen, apró darabokat hagyva hátra, amiket hiába is gyűjtenének be.

Ponomarenko tajtékzik, hadbírósággal fenyegetőzik, a hadnagyot nem érdekli, legfeljebb kitálal a világnak a történtekről. A helyzetet Grigorij csendesíti le, mondván az egész incidensnek titokban kell maradnia mindkét kormány részéről, mert ha az emberek megtudják, hogy vannak idegenek, ráadásul nem is akármilyenek, az pánikot szülne, pláne, ha megtudnák, hogy egy űrhajó miatt majdnem háború tört ki az USA és Oroszország között. Az ügyet eltusolják, mindenki tovább éli az életét, azonban néhány év múlva Schaeferre újabb megbízás vár, ezúttal Val Verde dzsungelében.