FANDOM

Dark Horse Comics issue 4

Kiadó:

Dark Horse Comics

Kiadás ideje:

1992 November-1993 Február

Írta:

Neal Barrett, Jr

Rajzolta:

Leo Duranona

Borító:

Leo Duranona

Szerkesztette:

Jerry Prosser

Négyrészes képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki a Dark Horse Comics #4-7-ben 1992 november és 1993 február között. Neal Barrett, Jr írta a történetet, Leo Duranona rajzolta. Duranona készítette a borítót és Jerry Prosser szerkesztett. Újra kiadták a Predator Omnibus: Volume 1 gyűjteményes kiadásban 2007 augusztusában. A Predator képregények megjelenési sorában a Blood Feudot követte a Predator: Race War (1999 február-október).

Történet

1700-1709 között. Japán, predatorok egy csapata vadászik az emberekre. A sógun nem mer fellépni az onik ellen, mert tart tőlük. Sugai mester meditálás közben belelát a yautják szívébe és megtudja: ők nem harcosok, hanem vadászok, akiket szigorú szabályok kötnek, még azt is látja, ahogy egy rossz útra tért ragadozót kivégeznek. Tokugawa Tsunayoshi a hír hallatán elküldi seregét a yautják ellen, de az eredmény csúfos: közel 1000 katona marad holtan, a túlélők pedig a harc után már nem önmaguk, mint régen. A harc még így sem dől el és a sógun sem akar újabb sereget küldeni. Sugai rábeszéli, hogy válassza ki legjobb harcosát aki egy az egy elleni harcban megküzd az űrből jött vadászokkal. Juta Tanaka szívébe az istenek nyilallnak és ők beszélnek belőle. A Shinto papok őt választják így a kiválasztott harcosuknak, de próféciájuk szerint a küzdelem csak a jövőben dől el. Sugai képzi Tanakát, de gyakorlatozás közben egy predator csap le és elkapja Sugait (nem tudni, hogy azonnal megöli-e). Tanaka megöli a lényt, de az igazi összecsapásra csak 300 évvel később, 1992-ben kerül sor.

Juta Tanaka mint vak harcművész él Tokióban (pontosabban Nikkoban) és van egy harcművészeti iskolája. Szerelme Elaine, aki doktor. A férfi szemműtét előtt áll, amire hamarosan sor kerülne. Útban az iskolája felé négy Yakuza tag támad rájuk, de a vak harcművész könnyen elveri és hagyja elmenekülni őket. Megérkeznek az iskolába, de ott egy predator már minden tanítványt megölt. Juta szembeszáll a lénnyel, aki rövid harc után távozik (a vakvezető kutya meghal). A vak férfi tudja mivel került szembe, mert egy ideje régi idők emlékei villannak fel benne előző életéből, illetve valamiért látta a predatort. A kiérkező rendőrök lezárják a helyet és Juta házához őröket állítanak. Mitsugi nyomozó sejti, hogy a gyilkos nem ember (a megtalált lábvért is ezt bizonyítja). Este Juta elmondja szerelmének mi is ez az egész: neki kell leszámolnia a lénnyel, egyre több emléke tér vissza és elmondja ezeket Elainek. Egyikük sem tudja, hogy a ház be van poloskázva és mások is hallják.

Másnap Juta már tudja merre menjen: nem messze Nikkótól van egy palota rom, amit még Tokugawa használt. Itt visszaemlékszik arra, hogy a szerzetesek elvették őt apjától és megvakították (a ragadozók úgy is álcázzák magukat, de ha elveszik valakitől a látását, a többi érzékszerve kiélesedik, így kiegyenlítik a hátrányt ember és yautja között). A ragadozó megtámadja a férfit de katonák érkeznek ki (követték a párt), a yautja megöl négy katonát, majd elmenekül. Mitsugi elengedi a párt, mert nem tudnak semmit (pedig nagyon sokat tudnak). A házukat ettől kezdve katonák vigyázzák, így kijutni nem tudnak. A vak harcos hívja egykori mestere, Sugai szellemét, aki elmondja mit tegyen: a romoknál talál majd felszerelést a harchoz.

Juta felhívja egykori tanítványát, Kataro tábornokot, aki kiviszi és a romok előtt kiteszi. A harcművész megtalál egy katanát, ami sajátjának a pára és még talál egy yautja maszkot (a tulajdonosát a múltban ölte meg). Megjelenik a ragadozó és kardpárbajban sikerül a férfinak lefejeznie ellenfelét. A 300 évvel ezelőtt kezdődött harc így lezárul az emberek javára. A hullát 5 yautja viszi el és hajóval elhagyják a helyet. Ekkor érkezik ki a hadsereg, a nyomozó és a doktor a harcművészhez.