FANDOM

73-173-thickbox

Író:

Nathan Archer

Kiadás ideje:

1995

Kiadó:

Bantam Books

Szukits (Magyarországon)

Oldalak száma:

260 oldal (magyar, új kiadás)

Méret:

130 x 197 mm

Fordító:

Nemes Ernő

1995-ben írja meg Nathan Archer az első Predator képregény alapján. A Bantam Books adja ki, hazánkban pedig a Szukits (1997-től). Ahogy minden képregény alapján íródott könyvben, itt is vannak eltérések. A könyv folytatása a Predator: Jég és Vér, amit a Predator: Dark River követne, de ez már nem jelent meg könyv formájában. Ez a három mű szorosan kapcsolódik a legelső Predator filmhez. Itt rendelhető: katt.

Történet

1989, New York City, az óriási hőségben kezd lemenni a Nap, Al Napolitano megöli feleségét, Roset, mert elpattant benne a cérna. A kiérkező rendőrök lecsukják őt. A rendőrök közt ott van Rasche és Schaefer, nem is olyan rég kerültek a gyilkossági ügyekhez, mert Schaefer a Cali-Cartell kerületi vezérét kidobta egy emeletes házból. Mivel a bűnöző kezében ott maradt a kés, nem indult eljárás a nyomozó ellen, azonban McComb kapitány áthelyeztette őt és társát, mert a kartell listájára kerültek.

A város egy másik részén (a Beekman és a Water sarkán) Carr, néhány emberével (négy fegyveres) elmegy egy titkos találkozóra. Egy emeletes ház ötödik emeletén kerül sor a találkozóra a rivális bandával, aminek vezére Lamb (rajta kívül még 6 ember van itt a bandájából). Lamb békekötést ajánl, sőt, egyesülést, hogy közösen lépjenek fel a Cali-Cartell ellen és együtt fizessék le a zsarukat. Carrt nem érdekli az egész, a két banda pedig már kezdi előhúzni a fegyvereket. Carr egy emberét egy plazma lövedék tépi szét, Lamb egyik emberét pedig valami kirántja. A bűnözők félreteszik ellentéteiket és alaposan megszórják a támadó vélt helyét.

Schaeferék veszik az adást, miszerint tűzharc ütött ki (Schaefer hat háztömbnyire is hallotta a lövöldözést). Gyorsan a helyszínre mennek, már amennyire a forgalom engedi, de elkésnek, a rendőrtársaik már ott vannak és nem engedik be őket, amíg McComb meg nem érkezik. A magasból egy bűnöző hull az egyik autóra és utána fegyverdörgés hallatszik, ez elég ahhoz, hogy Schaefer és Rasche 9 mm-es pisztollyal bemenjenek. Az utolsó lépcsőfordulónál már halálhörgést is hallanak. A szétlőtt szobán kívül 8 fellógatott és megnyúzott hullát találnak, köztük van Lamb is. A leszakadt tető törmelékei alól előjön Carr, aki tüzet nyit a lefűrészelt csövű sörétesével a duóra és a tűzlépcsőn keresztül kereket old. A lövedékek nem találnak de Schaefer három lövése sem, amiket szándékosan lőtt mellé. A két nyomozót a kiérkező McComb leszidja, amiért behatoltak az épületbe. Schaefer a környezetében érez valami rosszat, azt, aki a gyilkosságért felelős. Társával egyetértenek abban, hogy a kapitány titkol valamit.

Hajnali kettőkor McComb felhívja Homer Phillips tábornokot, aki csupán egy napja hívta fel és megjósolta ezt a gyilkosságot. Elmondja, hogy mi történt az éjszaka, a tábornok utasítja a rendőrfőnököt, hogy az emberei maradjanak távol az ügytől, senki ne menjen a gyilkosság helyére. McComb ezt teljesíti is, hiszen a tábornok a felettese lett. Phillips tudja mikkel áll szemben, a légierő emberei ugyanis pár napja zavart észleltek a radaron és az ő csoportjához vitték az ügyet. Alan "Dutch" Schaefer részletes beszámolói alapján pedig nem nehéz kitalálni, hogy a predatorok visszatértek. A tábornok azt szeretné, ha az emberek még véletlenül sem kerülnének harcba a yautjákkal, nem akar egy galaktikus konfliktust, amiben az emberiség úgy is veszítene, inkább kivárja, hogy a predatorok gyilkoljanak pár embert és utána elmenjenek.

Ezen a napon Rasche és Schaefer kimegy egy túszdráma helyszínére. Bár a három rossz kompra szállt turistát, akik mérgükben túszokat szedtek már elfogták, a duónak kell elvégeznie a takarítást és hallgathatják egész éjszakáig az ügyvédek vitáját. Másnap a jamaicai drogkereskedők, a szerb terroristák és a szomáliai fegyvercsempészek üzlete fajul el. A jamaicaiak ugyanis úgy döntenek, hogy megtartják az összes területüket és véres háborút robbantanak ki. A hullák és sebesültek elszállítása után Schaefer egy teherautónyi elkobzott fegyvert (automaták, gránátvetők és modern fegyverek) szállít a West Twentiethen levő rendőrségi raktárba, további vizsgálatokra. Még a nap folyamán Lamb bandájából két ember megpróbálja lelőni Schaefert, az egyik börtönben, a másik kórházban végzi.

K-predator-betondzsungel-1995

Régi kiadás.

A West Twentieth rendőr-akadémia alaksorában levő gyakorló lőtéren hat rendőr és pár civil gyakorol. Egy predator mindenkit leöl, kivéve a fegyvertelen tulajdonost (ő csak a kórházba kerül, nem a hullaházba). Rasche egyedül van otthon, felesége és a két gyerek távol van. Schaefer jön el hozzá és elmondja mi történt az akadémián. A két nyomozó kimegy a helyszínre de a megérkező McComb elzavarja őket. Ekkor tűnik fel Phillips tábornok, aki egy bárba invitálja őket beszélgetésre, nem árul el semmit Dutchról, hiába faggatja Schaefer, a tábornok csupán annyit közöl, hogy maradjanak távol a gyilkosságoktól, illetve, hogy a támadók a meleget kedvelik. Az éjszaka folyamán a két nyomozó elmegy ahhoz a házhoz, ahol az első incidens történt, hiszen az FBI (ami most a hadseregnek van alárendelve) nem közöl semmi hírt (mindkét eset kapcsán vizsgálódtak), ahogy McComb sem. Rasche kint marad, míg társa bemegy. A nagydarab nyomozó bent vizsgálni kezdi a plazma által ütött lyukakat, meglepetésére egy predator támad rá. A lény egy nyomkövetőt ültet be a férfi nyakába, aki nem hagyja magát és sikeresen leveszi a vadászról a sisakot. A nyomozó szerencsétlenségére megbotlik a saját pisztolyában és kizuhan az ötödik emeletről (a sisakkal együtt).

Rasche szemeteszsákokkal tompítja a becsapódást (a nagydarab férfi zuhanás közben sikeresen tudja magát fékezni), bár társának így is ki kell hívni a mentőket (a sisak Rasche birtokába kerül). Az orvosoknak fogalma sincs, hogy mi van Schaefer nyakában, kivenni sem tudják, mert akkor a nyomozó meghal, az egyik doktor faggatja is Raschét, hogy mi is ez a tárgy de a nyomozó nagy nehezen megérteti vele, hogy ő se tudja. A nyomozó hazamegy, ekkor már reggel van. Megdöbbenésére társa kopog be hozzá, aki megszökött a kórházból és taxival jött ide (a férfi sejti, hogy nyomkövető van benne). Elmondja mi történt az emeleten és hogy Phillips az egyetlen aki mindenkinél többet tud a lényekről. Másnap reggel elmennek McCombhoz, akit Schaefer faggatni kezd a hangszigetelt irodájában, a kapitányt sikerül megtörni (Schaefer a könyvespolchoz szegezi fel, miután hiába kérte kedvesen) de nem tudja elérni a tábornokot. A duó dolgavégezetlenül távozik (Schaefer ki is lesz rúgatva amiért ennyire erőszakos volt), Schaefer elhatározza, hogy Közép-Amerikába utazik, mert itt tűnt el Dutch. Két másik érve is van: a vadászok a meleget kedvelik és talán valami közük lehet a kolumbiai bandához.

Phillips le akarja állítani a két nyomozót mielőtt feldühítené a ragadozókat, akik talán bosszúból kiirtanák az emberiséget. A radaron egy anomáliát is észlelnek, ami New Yorkból Val Verde felé tart, csupán később jön rá, hogy Schaefer nyomát követik. A tábornok nem tesz semmit, fél hogy a yautjákat feldühíti. Rasche elviszi családját a Niagara vízeséshez, teszi mindezt azért, hogy távol legyenek a gyilkosoktól (McComb a nyaralást jóváhagyta, mert addig sincs vele gond). A nyomozó két öltönyös alakot lát a házához menni, sikerül elmenekülnie és kocsit bérelnie amivel visszamegy New Yorkba (nyomában a tábornok ügynökeivel). Családjának meghagyta, hogy menjenek valahová el, a felesége meg is fogadja a tanácsot.

New Yorkban továbbra is hullanak a bűnözők. Carr ennek azért sem örül, mert az ő emberei is fogynak, attól tart hogy ő is fellógatva végzi, ezért elkezd összeszedni jó pár kemény fickót baj esetére. Schaefer eléri repülővel Közép-Amerikát. Egy ismerősétől kérdezés nélkül kap pénzt és fegyvereket. A nyomozó Riosucioban talál egy idegenvezetőt, aki hajlandó őt elvezetni arra a helyre, ahol a helyiek szerint éjjel felkelt a nap (a Jungle Hunter önmegsemmisítője). Négy és fél nap alatt elérik azt a tábort, amit Dutch és emberei felszámoltak, az ötödik nap pedig meglelik azt a krátert, amit anno a yautja okozott. Semmi sincs itt ami nyomként szolgálna, az estét azért itt töltik.

Predator Concrete Jungle novel

Amerikai kiadás.

Schaefer érzi, hogy egy predator van itt (a jeladó fájdalmat okoz ha közelebb jön a yautja). A férfi felszerelkezik és szembeszáll a vadásszal. A plazma lövedékeket kikerüli, utána ő nyit tüzet a gépfegyverével, de nem ér vele el semmit. A yautja kiüti kezéből a fegyvert és a karabélyt, utána megint felszívódik de nem elég gyorsan, hogy az eldobott gránát ne okozzon neki sérülést és ne kapcsolja ki az álcáját. A predator közelharcba száll emberi ellenfelével, aki egy harci kést nyom a vadász bordái közé. Amíg a yautja ezzel van elfoglalva, Schaefer egy sziklaperemhez menekül, itt a predator a falhoz vágja és készülne az utolsó csapás bevitelére, de a férfi megmozdítja a lény sisakját. Amíg a predator a sisakkal van elfoglalva, ellenfele egy nagy faággal üt a fejére, amitől a sisak még jobban elmozdul. A predator a szakadék felé hátrál, nem is sejtve ezt. Schaefer eldobja az ágat, ami letaszítja a lényt, ahol halálát leli.

Schaefer visszatér idegenvezetőjéhez, aki felfedi identitását: ő Phillips egyik ügynöke. Rádión jelenti főnökének, hogy a predator halott, a tábornok az elnöktől vár utasítást de az ráhagyja, hogy mit tegyen. A tábornok úgy dönt, hogy helikoptereket küld a két férfinak, sietniük kell, mert egy újabb objektum indult el Val Verde felé. New Yorkban Rasche újra munkába áll, de nem tudja mihez kezdjen. Átnézi az elmúlt napokban különösen megölt emberek aktáit, utána eszébe jut a fiókjában levő sisak. Felveszi és kitekint az ablakon, megdöbbenésére egy rakás yautja hajó van a város felett, amit csak a sisak segítségével lehet látni.

Val Verdében a tábornok ügynöke fegyverrel kényszeríti Schaefert az LZ felé. Útközben a Cali-Cartell emberei megtámadják őket és az ügynök meghal. Schaefer leüti az egyik támadót és elveszi a MAC-10-est, a terve megszerezni az utolsó öszvérnél levő fegyvereit, amivel elűzheti a támadókat. Nem sikerül neki, mert elfogják és kiütik. Phillips egyik helikoptere landol a halott predator közelében (D Nine tett róla, hogy legyen ott egy jeladó). Doheny, Johnson, Romano és Sturgill azért érkezett, hogy elvigyék a yautja hulláját, de erről lekésnek, mert négy predator már beelőzte őket. Csupán Doheny éri meg, hogy visszajusson a helikopterhez, itt kettévágják, de még látja ahogy a heli felrobban. Phillips értesül, hogy a terve (jóindulatból visszaadják a hullát de a technológiát megvizsgálják) kútba esik. Segédje, Perkins mentőegységet küldene ki, de a tábornok nem engedi, ők is meghalnának.

Rasche megmutatja a sisakot McComb kapitánynak. A kapitány felháborodik amiért ezt a bizonyítékot eddig rejtegette, Rasche nem is tudja megmutatni hogy mire jött rá. A nyomozó dühösen hagyja el az irodát. Három öltönyös férfi elfogja és egy teherautóba tuszkolja.

Schaefert magához térítik. A banda vezére, Eschevera üdvözli és kifejezi mennyire élvezi ezt a pillanatot, mikor végre megöletheti őt (ő volt az, akit anno Schaefer kidobott a tetőről). Kimegy a kínzószobából, hogy átadja helyét egy Paolo nevű férfinak, aki láncfűrésszel esne neki a székhez kötözött nyomozónak. Schaefer mégis képes lekötözve kiütni a férfit és kiszabadulnia. Sikeresen leüt egy őrt, akitől felveszi az AK-47-esét. Kijut az épületből, de balszerencséjére egy tucat fegyveres és Eschevera fogadja. A tábor ahol van, közel 100 fegyverest fogad be, még légvédelmi löveg is van itt, a hadseregnek is nehezére esne felszámolni ezt a helyet, nemhogy Schaefernek, akinek csak egy AK-47-ese van.

Négy predator támadja meg a tábort. Schaefer elmenekül, miközben a yautják mindenkit megölnek. A dzsungelben egy bandatag meglepi Schaefert, de sikerül lefegyvereznie. A nyomozó hátat fordít a bűnözőnek, ez nagy hiba, hiszen a férfi felveszi az AK-47-esét és célba veszi ellenfelét. Lövések dördülnek el, a bandatag holtan terül el, ugyanis Phillips tábornok lelőtte. Schaefer követi a tábornokot a helikopterhez és felszállnak.

Rasche már napok óta fogságban van egy épületben. Folyamatosan két ügynök van vele (van egy harmadik is, de váltják egymást), de a sisakot azért nem vették el. Rasche megtudja, hogy Schaefer életben van és a MetLife kórház tetejére viszik, hogy átadják őt a predatoroknak. Rasche megszökik, szerez az egyik őrtől egy revolvert és elviszi a maszkot is, sietnie kell, mert 6 óra múlva várható a nyomozótársa érkezése. Először is elmegy azért a fegyverarzenálért, amit elkoboztak a bandaháború után.

Schaefer a helikopteren megtudja, hogy át akarják őt adni a yautjáknak. Leüti a tábornokot és lefegyverez fél tucat ügynököt. A megérkező Rasche kocsijával elmenekülnek (előtte megkötözik az ügynököket és a tábornokot). Schaefer megtudja társától, hogy egy rakás predator hajó van a város fölött és csak a sisakkal lehet őket látni. Schaefer Carr vélt tartózkodási helyéhez hajt, tőle kérne segítséget. Egy rossz házban találnak rá, Schaefer lefegyverzi a bűnözőt aki nem hisz neki. Schaefer érzi, hogy egy predator van a közelben, valóban meg is jelenik egy és megakadályozza Carrt abban, hogy lelője a nyomozót, de csak azért hogy ő ölje meg.

Rasche jön be a házba és egy páncélököllel öli meg a predatort. A három férfi kifut az omladozó házból, időben, mert egy predator hajó célba vette a helyet, teljesen szétlövi az épületet, hogy a hullát eltüntesse. Carr felveszi a sisakot és már hisz a két nyomozónak. Megegyeznek: ő hozza a bandáját és a lopott fegyverarzenállal szerelkeznek fel, de amint legyőzik a predatorokat, újra ellenségek lesznek. Éjfélkor egy parkolóházban kerül sor a találkozóra, egy tucat kemény bűnöző gyűlik össze, hogy harcoljanak.

Reggel felkészülnek az összecsapásra, a civileket elzavarják, nehogy áldozatul essenek a kétes kimenetelű harcnak. Schaefer páncélököllel meglő egy hajót, felkeltve a yautják figyelmét. McComb és a rendőrök érkeznek ki, akik megdöbbenésükre azt látják, hogy az autójukat láthatatlan dolgok robbantják fel. A predatorok kiszállnak és harcba keverednek, az emberek esélyei minimálisak, hiszen láthatatlan célpontokra kell lőniük. A rendőrök és bűnözők sorban halnak meg, McComb is a holtak között van. Schaefer a tűzcsapok tönkretételével láthatóvá teszi a yautjákat. Az emberek esélyei még jobban megnőnek mikor Phillips tábornok érkezik meg pár katonával, ezúttal Schaefer oldalán, hisz rájött, hogy a nyomozónak volt igaza.

A távolban katonai helikopterek látszódnak, ráadásul az eső is elered. A predatorok abbahagyják a harcot, Schaefer nyakából az egyik vadász kiveszi a jeladót, de azért a mellkasát megjelöli a férfinak. A vadászok távoznak, magukkal viszik három halott társukat is. A bandatagok a fegyverekkel elmenekülnek a helyszínről. Rasche kórházba kerül, de állapota nem súlyos. Az esetet repülőgép balesetnek fogják hazudni, nehogy kiderüljön az igazság. Schaefer elhagyja a harcteret, de tudja: a ragadozók még visszatérnek, nem feltétlen New Yorkba, de visszatérnek.