FANDOM

166-281-thickbox

Írta:

Jeff VanderMeer

Kiadó:

Dark Horse Books (USA)

Szukits (Magyarország)

Kiadás éve:

2008

Terjedelem:

408 oldal (magyar)

Fordította:

Szántai Zsolt

2008-as könyv, amit Jeff VanderMeer írt és a Dark Horse Books adta ki. A legvastagabb AvP világában játszódó könyv, ami valaha megjelent. Innen rendelhető: katt

Történet

2008, valahol a Dél Kínai Tengeren (50 mérföldre Thaiföldtől félúton és Indonézia felé), a Shady Lady nevű kalózhajó a Faransii Five teherhajót üldözi egy éjjen át, mire végül Suchin Dithakar és 20 kalóz átszáll. Reggelig (március 21) vár a kalózok vezére, Sukhon Dithakar, utána Pheakdai másodtiszt és egy csónaknyi kalóz megy át a kapitánnyal a teherhajó fedélzetére, hogy megtudják mi lett az előző csapattal, mert a rádión harc és halálsikolyt halottak, utána csak csendet. Meg is találják az előző csapat hulláit, a kantin közelében Sukhon megtalálja húgát, akinek halott kezei között egy fémes tárgy van (a predator mellvért darabja). Két kalóz elvisz egy túlélő nőt a csecsemőjével (a nő valami démonról beszél, ami megölt mindenkit), Sukhon és Pheakdai lent maradnak, mikor az űrből jött veterán vadász rájuk ront. Csak Sukhon jut fel a fedélzetre, ahol a most érkezett kalózok hullái vannak, beleugrik a vízbe és elúszik a Shady Ladyhez. Ott a legénységgel nézi, ahogy a ragadozó hajója dél felé repül, Rath szigete felé.

A szigeten négy férfi egy lesből nézik prédájukat, egy rinocéroszt, bár inkább üzletről van szó, mintsem vadászatról. Horia Ursu (ex pankrátor és maffiózó), John Gustat (milliomos, akinek van ismerete a yautjákról), Nathan Colquhoun és Jimmy Tau (mindkettő fegyvercsempész) meglepetten látja ahogy két plazmagömb szétrobbantja az állatot, a négy férfi a dzsippel elmenekül, csak Gustat tudja, hogy mit is látott: egy ragadozót. Rath Preap egy 180 fős magán sereggel bír, aminek tagjai többségében ex Khmer Vörös Katonák. Rath kiküldi Aryt pár katonával az állathoz. A villában a többi ideérkezett vendég van: Maxim Barnes (énekes), Benjamin Peake (a szigeten dolgozik), Nyikolaj Bazkuhov és Tessa Marikova (FSZB ügynökök, akik Gustatot jöttek kihallgatni a predatorokról és később majd predator technológiát szerezni). A négy férfi megérkezik és elmondja mit láttak, Rath azt beszéli be, hogy csak a katonái gyakorlatoztak. Átlátszó hazugság de nem teszik szóvá. Rath embereket küld ki a mocsárba, mert több kamera ment ki és sejti, hogy ott lehet a ragadozó. Este Marikova végignézi ahogy a lény elsüllyeszti az 5 hajót, ezzel elvágva a menekülési utat.

Kosal hadnagy által kiküldött 10 katona eléri a mocsarat, köztük van Serap és Tout. A yautja hamar elintézi mindegyik katonát, kiéve Serapot, mert őt Pol Pot, a krokodil zabálja meg. Másnap Gustat dzsippel elindul az X Bázis felé, de vele tart Maxim és a két orosz is. Különös lábnyomot találnak, amiről csak Gustat tudja, hogy a yautjáé. Később egy hasadékban nagy számú állattetemet találnak, amiket a ragadozó hozott ide. Eközben a másik négy férfi vadászni van, de a predator rájuk támad és Benjamin nyakára tesz egy gyűrűt, ami csontvázzá változtatja. Horia ad erőt a többieknek, összeszedik a csontokat és a villa felé tartanak.

Gustatékat a katonák visszaküldik. A vendégek a villában találkoznak, mind tudják, hogy valami idegen lény van itt. Egy nagy robbanás hallatszódig, amiről kiderül, hogy a fegyverdepó volt. Rath és Ary egy dzsippel indul el, de Gustat és a két orosz is velük tart. Útközben a lény rájuk támad (felborítja a dzsippet) de senki sem sérül meg komolyan, Nyikolaj homlokát viszont a yautja a karmaival megvágta. Kiérve a depóhoz csak az elpusztult tankot, tarackokat és négy hulla őrt találnak. Néhány fegyvert viszont egy halomba vitt a predator: M60, MK19, M224, Bren, MG131, M252, M1919 Browningok, és a halom tetejére egy régi muskétát tesz, amit a predator a gyűjteményéből tett oda. Visszamennek a villába, ahol kikérdezik Gustatot, hogy mit tud a lényről (ez nem tetszik neki, mert még mindig fáj az emlékezés, Horia ráadásul le is birkózza, de végül Nyikolaj segítségével lenyugszanak). A férfi elmeséli hogyan ölte meg egy yautja a családját és hogy Onyxtól mit tudott meg a predatorokról.

Este Rath feldíszíti a helyet húsvétra. Nem is sejti, hogy a ragadozó két katonát öl meg, de a hullákat nem tudja az űrhajójára vinni, mert a mocsárnál Pol Pot, a krokodil megtámadja és megsebzi őt. Másnap a vendégek mind máshogy fogadják a díszítést. Sorsot húznak, hogy ki hagyja el a szigetet a repülővel. Maxim biztos hogy megy, mert hasztalan, ezt Gustat szögezi le, illetve ő mondja ki, hogy Rath és ő biztos marad. Akinek a szerencse kedvez az Tau. Két nap telik el, ezalatt a yautja tovább tizedeli a katonákat, akkor jön és megy amikor akar, ráadásul próbálja demoralizálni Rathot (részben bevállik, hisz az ex ezredes már ideges, amiért a kamerák mindig máshova kerülnek).

A repülő már kezd landolni de a lény ráugrik (pedig a katonák néhányszor eltalálják), végül a ragadozó leugrik és eltűnik. A Cessna felrobban, mivel a lény kitépte a kormánylapátot. A két fegyvercsempész magukhoz veszi Horiát, hogy másnap megkeressék a yautja hajóját és az ott található fegyverekkel megöljék, utána jó pénzért eladják a technológiát, el is indulnak reggel. Rath az embereivel átmegy a templombunkerbe, mert a predator újabb három embert ölt meg este. A trió a mocsárba megy, ahová Gustat már régebb óta elment. Marikova felviszi Nyikolajt a villához közeli fa egyik lombjára és ott hagyja pihenni (sebe súlyosabb lett), miközben Marikova mesterlövész puskával figyel. Maxim egyedül marad, benéz Gustat szobájába és az ágy alatt megtalál egy kis fekete dobozt. Nincs ideje megvizsgálni, mert a lény elfogja, de nem öli meg, mert nem lenne érdemes trófea, a férfi ugyanis félelmében összevizeli magát és sehogy sem lehet harcra bírni.

A yautjának nincs ideje gondolkodni, hogy a kis fekete dobozt hogy csinálták meg az emberek, mert ez a szerkezet gazdag vadászatot ígért, ezért jött ide. A lény kimegy de egy lövés vállon találja. A váll-löveg leszedi a támadót, nem is sejti, hogy egy bedrogozott majmot talált el, amihez Marikova egy mozgásérzékelős fegyvert ragasztott. Marikova követi a lényt, ami némi élvezettel tölti el. Nyikolaj egy kis időre felébred, zöldes ködön át látja a világot és furcsa lényeket lát, amiről még nem sejti, hogy egy másik dimenzió lényei.

Maxim drogosan indul el a templombunker felé (egy Browninggal). Eközben a két fegyvercsempész és Horia rátalál a mocsárban levő hajóra. Gustat tőlük 60 m-re orvlövész pozícióban van, abban a ruhában amit még Onyxtól vett, ezzel elfedi hőjeleit a yautja elől. A "garázsnyitóval" kinyitja a három férfinak a hajó ajtaját (szintén Onyxtól van). A trió bemegy és több trófeát is megnéznek de csak a Földről származókat értik meg, semmit sem tudnak elmozdítani az energiamező miatt. Kimennének de a yautja ott van. Tau és Horia eltud még menekülni de harmadik társukat eltalálja a lény (őt később Marikova egy fejlövéssel elintézi). Gustat berohan a hajóba (a ragadozó a duót üldözi) és elrejt ott egy zsák bombát. A férfi pár lövést ad a nő vélt helyére majd gyorsan víz alá merül. Marikova viszonozza a lövést de elvéti és még a ragadozó is észreveszi, a smart-disc levágja a hüvelykujját. A predator bemegy a hajójába és kidobja a bombát.

A lény egy lebegő szürke tárgyon jön ki. A hajója egy nagy fényű sugarat lő ki, ami letarol mindent ami az útjába kerül. A yautja a sugár felett megy a templombunker felé. Horia a fél lábú Taut (a váll-löveg ellőtte) a vízbe dobja a fény elől és ő is vízbe ugrik. Gustat az X Bázis felé megy (a yautja a csempész hulláját ide hozza, ahol trófea lesz belőle), Marikova visszamegy Nyikolajhoz de a férfi nincs ott, mert a templombunker felé ment. Nyikolaj érzékei kiélesedtek, bőre kezd zölddé válni, ami szétszóródik de mindig újratermelődik. Tisztán látja a predatort, pedig az álcázva van, penge párbajba kezdenek és megsebzi néhányszor. A templomból ezt látják, Rath a mozsarakkal oda lövetne, de Marikova mesterlövésszel leszed 5 katonát és így fedezék mögé kényszeríti a többieket. Nyikolaj veszít és a lény lefejezi, majd a váll-löveggel eltalálja a nőt is, akiről azt hiszi, hogy meghalt, pedig csak az egyik kezét lőtte el. A lény lerobbantja a templom négy mesterlövésze közül kettőt, a többi lejön a tornyokról, így a yautja biztos lehet abban, hogy nem fogják látni mit tervez.

Gustat mellé csatlakozik Horia és közösen gyújtják fel az X Bázist, amiről kiderítik, hogy régóta használják a ragadozók vadászlaknak, Gustat következő célja a hajónál bevárni a predatort és elintézni. Este Maxim neszeket hall, a Browninggal leszed kettő vadkant, egy jaguár viszi el az egyik hullát, miközben Maxim dermedten nézi (a Browning az egyik disznó alá szorult), a férfi szellemileg és testileg is kimerülve folytatja útját. A predator a lebegőjét robbanószerekkel nekiirányítja az északi toronynak, miközben ő a déli torony felé tart. A robbanás 10 embert megöl, Kosal hadnagy megsebesül. A déli torony felé tartva a predator szembe kerül a Shadow nevű orvgyilkossal aki azt hiszi, hogy emberrel kerül szembe, pár pillanat múlva haldokolva érti meg hogy mit rontott el (űrlénnyel állt ki és nem emberrel, ezért nem dőlt el, mikor elvágta a sarkát), látja még Nyikolajt is, akinek teste zöld szivacsszerűség lett és maga mögött zöld port hagy (Nyikolaj feje visszakapcsolódott a testéhez).

A predator egy titkos járaton keresztül bejut a déli toronyba, ahol azonnal megöl egy katonát és kihajítja Racharyt (a déli torony vezetőjét) aki aztán meg is hal. Narith (nyugati torony vezetője) ezt látja és embereivel a lényre tüzel. A déliek nem látták a predatort, így azt hiszik, hogy rájuk lőnek. A két torony katonái egymást kezdik lőni, amíg Rath le nem állítja őket, megpróbálja bekeríteni a lényt de ez nem sikerül. A predator 5 perc alatt elfoglalja a délnyugati falat és az áramot is elvágja. Rath visszarendeli embereit a belső falakra. Kosal hadnagy (északi torony vezetője) és 20 katona próbál eljutni a belső falra de folyamatosan pusztulnak el, végül megtalálják Narith levágott fejét, a predator ekkor csap le és megöl mindenkit.

A belső falra csak 60-65 katona jut be, 100 katona már elesett. A predator a levágott fejeket kezdi az élők felé dobni és visszajátssza azoknak halálsikolyait (demoralizálva az amúgy is megrettent fegyvereseket). Nyikolajt is látják néhányan és szellemnek hiszik, mert a lövedékek átmennek rajta. A katonák közül sokan annyira megrémülnek, hogy kezdenek elmenekülni. A yautja bejut az élőkhöz és nagy gyilkolásba kezd, Aryt egy leomló fal megöli, Rath a katonák közé megy segíteni.

Eközben a kalózhajón a sziget felé tartó úton az egyik legénységi tag megpróbálja megölni a kapitányt, de Sukhon előbb végez vele. A legénység nem örül annak, hogy arra megy a hajó amerre a ragadozó ment, vagyis Rath szigetére. Sukhon fellelkesíti őket, hogy mekkora vagyon lesz ott amit megszereznek. Mind látjk a lezuhanó Cassnát, ezen az éjszakán szállnak parta (Virote, Sukhon és 25 ember), azonnal találnak egy hullát, amit a ragadozó jelzésként tett ki. Elfognak két dezertőrt és kihallgatják őket, utána a templom felé mennek, amit reggel érnek el. Kivárják az éjszakát, a templomból jövő harc zaja jól hallatszódik, de csak hajnal tájékán mennek arra. Az útjukba kerülő dezertőröket elfogják vagy megölik. Da hadnagyot (keleti torony vezetője) kihallgatják és tőle tudják meg mi történik most. Sukhon a Colt M1911 pisztolyába illeszti azt a lövedéket, ami a predator mellvértből készült.

Hajnalodik (már március 27-e van) mikor már csak Rath van életben a katonák közül. A központi toronynál a predator párbajra hívja de a férfi főbe lövi magát. A lény a pisztolyt és a koponyát elteszi, a lépcsőn megy le mikor Virote meglövi a pisztollyal aminek lövedéke átmegy a lény vállán. Marikova ekkor rejtett helyéről egy lövéssel szétroncsolja a váll-löveget, majd egy másikkal belelő a hátába, a robbanófejű lövedék több fontos szervet ér. A predator elmenekül, a kalózokat Da vezeti a mocsárhoz, Marikova megkeresi Nyikolajt (előtte elteszi a váll-löveg roncsát) de mikor meglátja, tudja hogy soha többé nem lehet szerelmével.

A yautja az X Bázisnál gyógyította volna meg magát, de az már leégett, ezért a hajóhoz kell mennie. Eldobja a sisakját (lándzsáját már a harcban elvesztette, ezért csak csuklópenge maradt neki). A mocsárnál rátámad Gustatra, de Horia ráveti magát és időt ad Gustatnak aki így sem tud elmenekülni. Az ex pankrátort a predator harmadik próbálkozásra ledobja magáról, a vadász Gustatot a hajójára viszi (Pol Pot a krokodil még a lábáról leharapja a lény páncélját). Gustat gerince eltörik mikor a falhoz vágja. A predator felszáll hajójával, már az anyahajón dokkolna (klánja előtt akarja kivenni Gustat koponyáját) de Gustat eltöri hüvelykujját, ezzel aktiválva a benne levő bombát (szintén Onyxtól). A hajó felrobban, ezzel elpusztítva a hajót (a klánhajót talán megsemmisítette a robbanás). A robbanást látják a szigetről is és tudják hogy a lény meghalt. Maxim eléri a templomot, ahol Marikovával találkozik, közösen fogják azt az egy hetet kivárni, amíg az orosz kormány emberei megérkeznek. Horia ugyan a kalózok fogságába esik amíg nem fizetnek érte váltságdíjat, de örül hogy vége a rémálomnak. Az életben maradt katonák beállnak kalóznak, közösen rámolják ki a villát. Az átalakult Nyikolaj napról-napra céltalanul járja az üres sziget és egyre jobban elfelejti ki is volt.