FANDOM

Orosz tábornagy, aki 1990 márciusában bekapcsolódik a Szibériában lezuhant predator hajó ügyébe.

Egy hadnagy

Az Aszjima telep 12-es számú szivattyúállomáson szolgáló katonák felettesét, Ligacseva hadnagyot, mint egyedüli túlélőt Moszkvába repítik. Itt kihallgatják, majd egy szakasz élén visszaküldik a mészárszék helyszínére. Ponomarenko nem bízik a hadnagyban (akit anno még a tábornagy helyezett Szibériába, hogy ne legyen szem előtt, ráadásul nagyon lenézi, mert Ligacseva nő), hogy meg tudná szerezni az idegenek hajóját, Jasin őrmester azonban nagyon is megbízható.

Mint ahogy várható volt, Ligacseva nem úgy teljesíti a parancsot, mint ahogy kellene. Ugyan kiért az állomásra (ahol a yautják mindenkit megöltek) és veszteség nélkül elfogta az ide megérkezett amerikai különítményt (OWLF fegyveresek), de nem akar azonnal a yautja hajó felé menni, mert nem akarja, hogy az alá beosztott katonák meghaljanak. Ezt meg is mondja a főtisztnek a helyzetjelentés alatt, emiatt Jasin veszi át a parancsnokságot, aki azonnal útnakindul a hajó felé, miközben a hadnagyot pár katonával a foglyok őrzésére hagyja (meg is történik az újabb mészárlás).

Szibéria

Időközben az orosz kormány megtudja, hogy mit is keresnek az amerikaiak orosz földön (Rasche jóvoltából). A seriff önszántából tart az orosz nagykövettel (Grigorij Komarinecs) Szibériába, a tábornagy és egy konvojra való katona társaságában. A konvoj még időben érkezik az űrhajó helyére, hogy lefegyverezzék az amerikaiakat, akik a Schaefer-Ligacseva párost akarták megakadályozni abban, hogy az utolsó yautját is megöljék (mert akkor a hajó soha nem szállna fel és orosz kézbe kerülne). Az űrhajó kezd felemelkedni, Ligacseva nem törődve azzal, hogy Ponomarenko le is lőheti őt, berúgja a gépbe az élesített robbanószerrel teli hátizsákját, ami darabokra robbantja az űrhajót az égben. A tábornagy tajtékzik dühében, hadbírósággal fenyegetőzik. Grigorij nagykövet közbelép és elintézi az egészet: ennek a napnak titokban kell maradnia, mert egyik országnak sem lenne jó, ha kiderülne, hogy nemcsak idegen űrhajó csapódott be a Földön, de a két ország majdnem háborút robbantott ki a birtoklásáért.

Előfordulás