Advertisement

Sir Peter Weyland milliárdos vállalkozó és feltaláló és a Weyland Corporation alapítója és vezérigazgatója volt. 2089-ben vállalta, hogy támogasson egy tudományos expedíciót az LV-223-as holda Elizabeth Shaw és Charlie Holloway ahol azt remélték, az emberiség tenné először kapcsolatba a versenyt a földönkívüliek, hogy szemmel láthatóan teremtette őket, szinkronizált a mérnökök ; az expedíció négy évvel később végül a USCSS Prometheus fedélzetén indult el. Amikor a tudósok csoportja végül kapcsolatba lépett a Mérnökökkel, ellenségesnek találták őket, és az expedíció katasztrofálisan kudarcot vallott.

A Prometheus legénységének tudta nélkül Weyland titokban elraktározott a hajó fedélzetén, és azt tervezte, hogy kapcsolatba lép majd magával a Mérnökökkel abban a reményben, hogy meghosszabbíthatják élettartamát. Végül azonban éppen az a faj ölte meg, akitől remélte, hogy segít neki.

Életrajz[]

Korai évek[]

Peter Weyland 1990. október 1-jén született az indiai Mumbaiban, édesanyjától, az oxfordi végzettségű komparatív mitológia professzorától és édesapjától, autodidakta mérnöktől. 14 éves korában a teljes szintetikus úton előállított őssejtekből felépített szintetikus légcsőre szabadalmi eljárási szabadalmat kapott, ez lett a mai napig tizenkettedik bejegyzett szabadalma. 2012. október 11-én Peter Weyland megalapította a névadó Weyland Corport.

Weyland felemelkedése[]

2015. március 27-én Weyland megteremtette első milliárdját annak a megújuló energiának köszönhetően, amely a Föld orbitális síkjában, de axiális dőlésszögben igazodó és mozgó napelemek beszerelését követően gyűlt össze, örök nyári napfordulót utánozva. Ez a Weyland Corporation első sikeresen iparosított űrmissziója, amelyet három nagy kockázatitőke-társaság hármasa finanszíroz. 2016. február 2-án hatékonyan fejezte be a globális felmelegedést azzal, hogy lokalizált szintetikus atmoszférát generált a sarki jégsapkák fölött, a saját találmánya atmoszférikus processzorának prekurzorával. Három hónappal később, 26 éves korában Sir Peter Weyland az egyik legfiatalabb ember lett, aki valaha is lovagi rangot ért el.

2017. december 10-én Weyland megkapja a tudományos Nobel-díjat a sarki jégsapkákon végzett rendkívüli légköri munkájáért. 2015-ös sikeréből származó tőke felhasználásával Weyland szerzői jogokat szerez a NASA innovatív, ám kevéssé finanszírozott Prometheus projektje által kifejlesztett technológiával. 2017. december 19-én és a projekt jelentősen megnövelt finanszírozásával a JIMO valósággá vált, és bebizonyítja az egyszerű élet létét az Európa óceánján.

Weyland orvostudományi Nobel-díjat kapott 2033. február 4-én a rákgyógyításáért. Február 28-i TED-beszélgetése során tisztázta vízióját a Weyland Corporation kapcsán, megalapozva a Jobb Világ építése következő ötven évét . 2024. január 7-én Weyland gyártotta az első ilyen típusú fejlett androidos prototípus modellt. Szeretettel hívják Dávidnak , ezt a nevet Weyland kezdetben saját emberi fiának tartotta fenn. Valamikor a japán induló Yutani Corporation per megpróbálta beperelni Weylandet az android szabadalma miatt. 2026 folyamán Weyland megvásárolta a Genentechet, jelentősen megerősítve a vállalat biotechnológiai gazdaságát, és privatizálta a NASA híres Kepler-misszióját, tízszeresére növeli finanszírozását, és egy éven belül 6546 további biokompatibilis bolygót fedezett fel.

Évekig tartó pereskedés után 2029. december 12-én Weyland megnyerte a David szabadalmi pert a Yutani Corporation ellen, hatékonyan védve mind a Weyland Corp, mind a részvényeseinek befektetéseit. Három évvel később, 2032-ben, Weyland felvásárolta a Northrop Grummant, a Boeinget, a BAE Systems-et és a Lockheed Martint, jelentősen megerősítve ezzel multinacionális védelmi, biztonsági és repüléstechnikai részesedéseit.

2065. június 23-án Washington DC-ben megépül a Sir Peter Weyland Emlékkönyvtár.

A hallhatatlanság keresése[]

2089-ben Elizabeth Shaw és Charlie Holloway az egymással nem összefüggő ősi kultúrákban megjelenő csillagtérképet az emberiség alkotóinak meghívására értelmezték.

Sir Peter Weyland tudomásul vette az információkat, de egy hangos folyóiratban kijelentette, hogy csak enyhén érdekesnek tartja, bár üdítőnek találja Elizabeth Shaw vállalkozáshoz fűződő naiv hozzáállását. Ugyanebben a folyóiratban megemlítette, hogy jóváhagyta a billió dolláros vállalkozást, de nem igazán olyan színlelés alatt, amelyet Shaw hitt. Shaw számára ismeretlenül Weyland tudományos részlege arról számolt be, hogy egy halvány, szinte észrevehetetlen jelet észlelt a szomszédos LV-426 holdból. Ott hitt Peter és tudományos osztálya, hogy nagyobb jutalom rejlik benne. Mint ilyen, intézkedett arról, hogy a missziót kísérő androidos David az LV-426 ismeretében felfegyverkezzen, amelyet csak a személyzet egyikének jelenthet, amíg el nem érkezik az ideje.

Egy bizonyos ponton, miután megkapta Elizabeth Shaw javaslatát, Sir Peter Weyland megszervezte, hogy küldjön egy szondát az LV-223-ra, hogy ellenőrizze Shaw és Holloway holddal kapcsolatos állításait. 2090 április 4-én Sir Peter Weyland szondája megérkezett az LV-223-ba a felszín felmérése céljából. Mielőtt azonban befejezhette volna az olvasmányait, az egyik ott lakó mérnök összetörte.

2091-ben, 101 éves korában Peter Weyland finanszírozta az USCSS Prometheus tudományos hajó létrehozását , hogy kövesse a térképet az LV-223-ig. Feltehetőleg a Prometheus távozása előtt Weyland ugyanazon év június 22-én holografikus üzenetet rögzített a Prometheus legénysége számára, amelynek tanúi lehetnek, amikor a hiperálomból felébrednek. De a Prometheus legénységének, David, Vickers, testőrei és egy orvosa kivételével, Weyland titokban a Prometheus fedélzetén ülve aludt az egész kétéves utazás és az azt követő küldetés során, mivel Weyland várhatóan hamarosan meghal, és remélte, hogy hogy a Mérnökök képes lenne meghosszabbítani az élettartamát.

Miután a Prometheus 2093-ban elérte az LV-223-at, Weylandot röviddel Holloway halála után felébresztették, és Daviddel együtt a Mérnökök hajójára akart utazni, hogy felébressze az utolsó megmaradt Mérnököt hiperálmából, és megszerezze tőle a halhatatlanságot. Weyland egy exoskeletonnal felszerelt űrruhával állt elő, amely lehetővé tette törékeny testének, hogy egyedül álljon és járhasson, és Shaw, David, Ford és Jackson rendelkezésére állt.vigye be a Mérnök hajóba, és ébressze fel a túlélő Mérnököt, annak ellenére, hogy Shaw azt kérte Weylandtől, hogy a Mérnök nem az a jóindulatú alkotó, akiről azt hitte. Miután azonban felébredt, a Mérnök megtámadta a csoportot, lefejezte Davidet, és halálosan megsebesítette Weylandet azzal, hogy David fejével erőszakosan átütötte a fejét. Weyland pillanatokkal később belehalt sérülésébe; elhaló lélegzetével kijelentette: "Nincs ... semmi ...", amikor David még mindig működő feje búcsúzott "apjától".

A színfalak mögött[]

A beteges Weyland korai koncepciós rajza

Eredetileg azt tervezték, hogy egy idősebb színész fogja ábrázolni Weyland-t, és Ridley Scott rendező vagy Rutger Hauert (aki korábban Scott-tal dolgozott együtt a Blade Runner-en ), vagy Max von Sydow-t tartotta szem előtt. Amikor később elhatározták, hogy Weyland fiatalabb énjét jelenítik meg a filmben, Scott ehelyett egy fiatalabb színész alakítását választotta, és protetikát és sminket viseltetett velük, hogy "öregítsék" őket olyan jelenetekre, ahol az idősebb Weyland megjelent; Míg a Weyland fiatal korát bemutató jelenetek a forgatás előtt véget értek, Guy Pearce-t mégis főszereplővé tették. A gyártás során Scott Rupert Murdoch és Richard Branson vállalkozókat idézte Weyland inspirációiként, már csak hatalmas üzleti birodalmukat és kereskedelmi lendületüket tekintve, nem pedig sajátos személyiségük szempontjából.

Megjelenések[]

TED Conference, 2023

Qiet Eye: Elizabeth Shaw

Prometheus

Alien: The Weyland Yutani Report

Prometheus: Fire and Stone (visszaemlékezésben jelenik meg)

Prometheus: Fire and Stone - Omega (csak megemlítve)

Predator: Rajtaütés (csak megemlítve)

Crossing (csak megemlítve)

Alien: Covenant/regény (visszaemlékezésekben jelenik meg)

Advent (csak megemlítve)

Alien: Covenant - Eredet (csak megemlítve)

Advertisement