FANDOM

A Weyland Corporation által megalkotott és gyártott medikai kapszula, ami képes műtétek elvégzésére. A megjelenése idején drágának számít, hiszen a legfejeltebb medikai eszköznek, ami jelenleg létezik, sőt, ez az első teljesen automata eszköz, ami diagnózist állít fel és még műt is. Természetesen az idő teltével az ára lecsökken, illetve majd a Weyland-Yutani kezdi gyártani.

Áttekintés

A medikai kapszula légmentesen lezárul (az üveg betörhetetlen, illetve hangok sem szűrődnek ki belőle), amint a kezelni kívánt egyén befekszik, szükség esetén le lehet akár béklyózni is. A műtét során robotkezek, egy lézer szike, folyékony spray érzéstelenítő, mesterséges bőr (a szike által felvágott sebre ezt szórják és addig marad ott, amíg a természetes gyógyulás meg nem kezdődik), illetve egy szenzor áll az orvos, beteg, vagy az automata rendszer segítségére. A medikai kapszula képes lefuttatni egy pontos diagnózist, és akár azonnal nekiláthat a gyógyításnak. A kezelést akár maga a beteg is irányíthatja, nem kell hozzá orvosnak lenni, hiszen a gép elvégzi a feladatot.

Bizonyos mértékig az agykárosodást is tudja gyógyítani, illetve van egy szubrutin, ami emlékeket töröl. Ezt elsősorban a harctéri sokkot kapott katonák esetében használják, akik így újra bevethető állapotúak lesznek.

2061 szeptember 2-án kerül piacra, ez a Weyland Corp. 16 572 092. szabadalmi számát viseli magán. 2061 és 2070 június 30-a között a kapszula elnyeri az FDA beleegyezését, így elkészül egy tucat példány, további tízezrek meg gyártás alatt voltak, amikor megszüntették az egészet. A Weyland-Yutani később újraindítja a gyártást, nem ismert mennyi medikai kapszula kerül legyártásra. Egy medikai kapszula olcsóbbnak bizonyul, mint orvosok foglalkoztatása a termelési területeken (mint a bányáknál), illetve nincs hosszú lábadozási idő, így a sérült hamar újra munkába állhat és termelhet tovább.

Galéria

Előfordulás