Advertisement

Mary Collins kisöccse, kettejük között 14 év különbség van. Mikor Paul megszületik, a szülők már bőven középkorúak. Paul mindössze 8 éves, mikor árvaságra jutnak, hiszen a szülők autó balesetben vesztik életüket a Harbor autópályán. Mary, aki ekkor végez a főiskolán és kezdi meg munkáját tanárként, magához veszi Pault, akit felnevel és jól kijönnek, hiszen csak egymásra számíthatnak. Rengeteget játszanak és nevetnek együtt, a fiú pedig kedves férfivá érik, aki imádja a szabadságot és főleg a természetet.

Árvaság

A szülők sokat veszekednek, ám egy nap az anya közli férjével, hogy ennyi volt, lelép. Az apa lefogja, amiből dulakodás lesz és a férfit arcon vágják. Az apa lekever egyet, amitől az anya padlóra kerül, de felpattan és körömmel kezdi karmolni férje arcát, nem is figyelve, hogy a 8 éves Paul őket nézi és kérleli, hogy hagyják abba. Az apa nevetve leüti a feleségét, a földön fekvő nő rúgni kezd és az apa csak ekkor veszi észre Pault, akire ráordít, hogy takarodjon el. A figyelmetlenség alatt az anya egy váza alakú lámpát ragad meg és veri szét a férfi fején. A nő ezután befut a hálószobába, amit magára zár, miközben az apa, aki felbukott az asztalban (és arrébb vág) elkezdi rúgni az ajtót, ignorálva a kisfiát, aki hiába kérleli őket, hogy hagyják abba.

Az ajtó végül enged, a dühtől vak férfi a bútorokhoz vágja nejét, akire ráordít, hogy vetkőzzön. Szóváltás történik, ami során a feleség megjegyzi, hogy legalább Hugh igazi férfi, aki képes őt kielégíteni. A felajzott férfi vadállati dühbe gurul, de neje valahogy kiszabadul szorításából és a konyhába rohan, az asztalt férje elé tolja, aki azon átesik. Az anya kést ránt a fiókból, az apa pedig erre serpenyőt ragad, amit feleségéhez vág. A nőt vállon találja, aki ettől elejti a kést, a védtelen feleség feje pedig átüti az ajtó ablakrészét, mikor a férje brutális erővel rohanja le. A férfi ököllel üti neje arcát, miközben mindketten vadállatiasan ordítanak. A feleség magzatpózba fekszik és lassan elveszti eszméletét. A veszekedés nem ritka, de eddig sose jutottak, mert mindig kifáradtak, ám Paul tudja, hogy most nem így lesz. A két szülő észreveszi, hogy Paul hangja más lett, hiszen immár egy pisztolyt fog rájuk és követeli, hogy azonnal hagyják abba. Az anya azt akarja, hogy lőjön és ölje meg az apját, aki dühösen megindul a gyerek felé. A megszeppent Paul lő, a pisztoly majdnem kiesik a kezéből és bár abbaakarja hagyni a lövést, de nem tudja az ujját levenni a ravaszról. A fegyver végül üresen kattan, a szülei pedig vérben fürödve élettelenül fekszenek a padlón.

A rendőrség sokkos állapotban találnak a gyerekre. Azonnal értesítik Maryt, aki egy ideje kollégiumban lakott, így nem kellett elviselnie, hogy látja a szülőket veszekedni, ami idővel fizikai erőszakká fajult. A kisfiút terápiákra viszi, egy évvel a tragédia után pedig egy délután változás történik. Paul nem érti hova mennek, vagy ki is az a dr. Frankel, ugyanis a fiú agya egy védőmechanikával törölte az emléket és valahogy az autó balesetet hitte el. Mary pedig a pszichológus javaslatára meghagyja eme hitben, sőt, az évek alatt Mary is elhiszi a történetet.

Fiatal évek

Az életbiztosításból futja, hogy Paul főiskolára menjen és a Santa Monicán majd környezetvédelmi tárgyakat tanul. Gyerekként is álmodozó volt, már 6 éves korában, mikor egy akváriumot nézett, folyton kérdezett és még Maryt, a középiskolást is feltüzelte. Aztán 10 éves korában Paul monoklival a szeme alatt jön haza, egy nagyobb gyerek bántott egy kutyát, amit Paul nem hagyott. Bár elégé megverték őt, de a kutya legalább megmenekült. Mikor Paul végzett a középiskolában, biológiából kitüntetést kapott, de matekból megbukott. Egy tudományos versenyen győz, ahol a városban szabadon élő állatokról írt tanulmányt. A [[Los Angeles|los angelesi] kojotokat követte, fotózta és magnóra vette üvöltésüket. Pault lenyűgözte, hogy eme állatok valahogy az emberi betondzsungelben nem csak megmaradtak, de alkalmazkodtak és elszaporodtak. Egy fotón a fiú egy nőstény kojot és gyerekei közelében van, amik nem félnek tőle valamiért. Paul nem tudja mi akar lenni, csak azt, hogy távol akar lenni a városoktól és állatokkal akar foglalkozni.

A főiskola elején megismerkedik egy csinos és okos lánnyal, aki környezetvédő hippi. A szétszórt, de normális Paul efféle alakokkal ismerkedik meg, akik között akadnak zűrösebb alakok, akik a környezetvédelmet erőszakkal akarják elérni. A második tanév során felfüggeszti tanulmányait, hogy egy oregoni nemzeti parkjában két barátjával egy erdőben éljen. Másfél hónapig vannak ott, hogy a média figyelmét felhívják a pettyes baglyok életerének megóvására. Ezt követően környezetvédelemmel kapcsolatos munkákat keres, amik után rendkívül kevés pénzt keres, de nagyon boldog és Marynek, aki tanárnő lett rendszeresen dicsekedik, hogy mennyire élvezi ezt. Azonban a heti telefonbeszélgetések ritkulni kezdenek, már csak havonta, végül alkalmanként hívják fel egymást. Tucatnyi munka kipróbálása után aztán Alaszkában köt ki, ahol barátaival túráznak és beleszeret a medvékbe. Hamarosan egyedül megy a vadonba és fotók helyett jó videofelvételeket küld Marynek. A nő megjegyzi, hogy vigyázzon magára, de Paul hiszi, hogy Észak-Amerika utolsó vadonjában az állatok befogadták őt.

Az alaszkai vadonban

2008 márciusában Paul örül, hogy a télnek vége, bár néhol a talaj még kemény. Már most talált egy tökéletes helyet, ahol a tavaszt és nyarat töltheti és lazacot fog horgászni barátaival, a medvékkel. A hó hamarosan felolvad, lesz víz és lesz lazac is, ergo grizzlyk is. A barlangból kijövet, amit tavaly talált és valamikor egy medve lakott végigtekint a folyópart közelében felállított sátrára. Élvezi a reggeli erdei hideg levegőt és bánja, hogy a telet egy turistaházban töltötte, a folyótól délre lévő repülőgép leszállópálya közelében. De folyton eljött a medvebarlanghoz, sílécen vagy hótalpon, párszor napokig a vadonban táborozva is.

Nem sokan tennék ezt meg, még kevesebben bírnák. De ő élvezi, mert itt a helye, nem a gyűlölt Los Angelesben, ahol az emberek csak a környezetet rombolják és nyomorognak. Még februárban jött ide, amikor hideg és hó volt, de őt nem zavarja, mert imádja a természetet, Los Angelesben talán ha kétszer látott havat, kisgyerekként még a húga ébresztette, hogy megmutassa neki is, a járókelők meg fotózták a havat. Az emberiség őrült, kis dobozaikban nyomorognak, fosszilis anyaggal mérgezik a levegőt és ha picit is hideg van, máris befűtenek és vastag kabátban panaszkodnak. De itt kint akár mínusz 20-30 fok is lehet, igazi hideg. Habár jó is az, hogy a sok ostoba nem jön ide a természetbe, mert úgy is meggyaláznák: kivágnák a fákat, átalakítanák a helyet és Las Vegas, Los Angeles vagy Palm Springs kaliberű pokoli helyet kreálnának maguknak.

Paul alig várja, hogy itt élhessen a medvék között. Imádja őket, persze sok ostoba alak bolondnak hiszi, de ő tudja: Isten teremtményei megvannak egymás mellett, ő meglátta a természet szépségét és ugyan a grizzlyk miért bántanák őt? Nem fél tőlük és nem is idegesíti őket. Ekkor meglát egy fiatal hímet, ami lazacot halászna. Szíve hevesen ver, könny csordul ki a gyönyörű látványtól a szeméből. A túlparton lévő medvének köszön, de az nem törődik az emberrel. Egy óra múlva Paultól 100 m-re tűnik fel egy medve, de ez se bántja őt. Ezt a csodás napot egyszerűen meg kell, hogy örökítse, ezért hozza a kameraállványt, hiszen a képekkel elindíthat egy irányt és az emberek felfogják végre a természet gyönyörét. Sőt, ezen a napon talán a medve barátai között járhat.

Temetés

Bill Sloane, a helyi vadőr csak egy héttel később ér ki a terepre. A nyomok arról árulkodnak, hogy egy barna hím támadott Paulra, aki menekülni próbált, de ezt is hülye módon. Ugyanis a férfi a sátrába futott és magára cipzározta, mintha ez megvédené őt. Az állat feltépi a sátrat és kirángatja a férfit, aki még eltud futni 20-30 lépést erősen vérezve, majd ott a grizzly végez vele. Nem evett sokat az emberből, nem volt éhes, bizonyára Paul csinált valamit, amivel felingerelte a jóllakott állatot. Aztán jöttek a dögevők és 100 méteres körzetben széthordják a darabokat. Iszonyú kínok között következett be a halál, Pault az annyira imádott medvéi ölték meg. A temetés Los Angelesben szerény körülmények között zajlik. A maradványokat még Alaszkában elhamvasztották, az urnát pedig Forest Lawnban, a szülők közé helyezik el.

Mary úgy érzi, hogy kötelessége megnézni azt a tájat, amiért Paul életét adta. A tanárnő pedig így keveredik Sloane mellé a vadonba, ahol orvvadász emberek és földönkívüli vadászok is egyszerre tűnnek fel.

Felszerelés

  • Pisztoly

Előfordulás

Advertisement