FANDOM

Ezek az anyahajók a predatorok mobil bázisai galaxis szerte. Jag'd'dja atoll-ként nevezik a nyelvükön. A hajón általában egy klán utazik (már ha a klán nem annyira nagy, hogy több anyahajója is van), amit a klánvezér irányít, a pilóták szerepét a kiöregedett vadászok látják el (a vezérlés nagy részét a hajó agya végzi, egyes típusoknál nem is kell pilóta). Több kisebb hajó is elfér benne (pl. scout ship), de van hogy semmiféle más hajót nem tárolnak benne, hanem magával a klánhajóval landolnak. Mint más predator hajók, ezek is tudnak álcázva utazni, láthatatlan a szenzorok számára is. Az önmegsemmisítő rendszer is megtalálható, ami kétféle módon pusztíthatja el a járművet: csak a hajó robban fel, illetve a másik megoldás, mikor az egész környezete. Fegyverzete változó, mert többféle típus létezik, a legnagyobb és legpusztítóbb a piramis alakúak (ugyanakkor a legritkábbak is). Az AvP filmben látható anyahajónak plazmaágyúja orbitális pályáról képes több száz méter mély lyukat ütni a földbe, egyéb fegyvere közé tartoznak a rakéták.

Az úrnő Szerkesztés

Minden klánhajón van egy alien királynő, amit a számára kialakított teremben tartanak lefogva. A tojásai egy futószalagra kerülnek, ahol a gép kiválogatja a nem kívántakat (királynő és praetorian arctámadók) és azokat robot karokkal bedobja egy hamvasztóba. A normál tojások ezután a Lou-dte kalei gépekbe kerülnek be, majd miután kész, eme gépek elindulnak a kijelölt bolygóra, hogy letegyék a tojásokat (egy direkt e célra használt kis szerkezetben, ami ha be is csapódik a földbe, a gépnek és tojásoknak baja sem esik).

Fontosabb termek Szerkesztés

A trófeateremben kapnak helyet a yautják által beszerzett trófeák, ezek koponyától kezdve lehetnek más fajok fegyverei is. A yautják fegyvereit külön helyen tárolják, ezeket csak a vadászat előtt kicsivel kaphatják kézhez, nehogy egy megvadult vadász legyilkolja társait, vagy lyukat üssön a hajón. A klánhajókon sok ifjonc utazik, egyenesen a beavatásuk bolygójáig, ha túlesnek a szertartáson, akkor dönthetnek úgy, hogy elhagyják az anyahajót és egyedül/kisebb csapatban vadászik, persze előfordulhat, hogy a klánok soraiban egyáltalán nincsenek beavatatlanok, mert annyira erős, vagy csak háborús helyzet van. Az anyahajók egyik fontos területe még az edzőterem, ami elég tágas, a vadászok itt egymással is megküzdhetnek. Az ifjoncoknak ez egyben a lakhelyük, a zsúfoltság miatt elég gyakoriak az összetűzések. Csak a beavatott harcosok (vagy annál nagyobb rangúak) kaphatnak saját szobát, nem valami nagyot, de felszerelésük és értékesebb dolgaik elférnek benne.

Landolás Szerkesztés

A vadászokat háromféle módon szokták kitenni a bolygóra: kisebb űrhajókkal, magával az anyahajóval vagy kapszulákban lövik őket ki. Mielőtt azonban bolygót érnének, még előtte pár nappal az anyahajó komputerében tárolt bolygók információit előhozzák, itt van tárolva milyen fajok élnek itt, milyen a környezet és mikor volt itt utoljára vadászat. Néha előfordul, hogy 3D-s hologram mutatja ezeket az infókat.

Kinézet Szerkesztés

Nem feltétlen ugyanúgy néznek ki a klánhajók, van néhány kinézetű hajó, amik különböznek egymástól. Van aminek külseje pontosan megegyezik a felderítő hajóval, csak méreteiben nagyobb. A klánhajók befogadóképessége is változó, van, hogy féltucat yautja van benne, de van, hogy akár több száz is, ez a klán nagyságától függ. Mindenesetre a sebességük gyorsabb mint bármely emberi űrjármű. Vannak kimondottan hatalmas méretű klánhajók, nagyon ritkák és különleges alkalmakkor tűnnek fel. Az LV-742 bolygón a tengerészgyalogosok pl. az ősök tanácsa hajóját pusztítják el, ami egy piramis alakú jármű, volt, amíg fel nem robbantották az emberek 2192-ben.

Galéria Szerkesztés