FANDOM

Magas minőségű űrruha, amit a Weyland-Yutani gyárt (2122-ben még a W-Y a gyártó). A sisakrostély nem tud ellenállni az arctámadóknak, szinte azonnal átjut rajta. A rostély ha bepiszkolódna, azt a saját egysége kitisztítja.

Alacsony nyomású környezetben végrehajtandó műveletekre tervezték (a magas nyomású környezetben semmi védelmet nem ad). A leggyakrabban elterjedt ruha ami eme körben kapható. Egy belső hőszabályzó ruhából (nem tudja kiegyenlíteni a hirtelen hőmérséklet változást) és két külső, szűk elasztikus anyagból áll. Ezt körbeveszi egy légmentesen záró burkolat, hogy a viselőjét védje az alacsony nyomás hatásaitól. Nincsen széthajtogatásra használt idő mielőtt az egyén felvenné. Nagyobb szabadságot ad mint egy nyomás ruha, igaz, kevesebb belélegezhető gáz (48 órányi levegő) fér el benne, mint egy nyomás ruhában és jóval kevesebb élettámogató csomag van rajta és hosszabb ideig tart felvenni, illetve egy idő után kényelmetlenné válik.

Mivel az Mk.50-t feszesen hordják, ezért az USCM katonái a felszereléseket a ruhához igazítják, hogy elférjen. Különleges BDU-k vannak rányomtatva, amik különböző mintájúak, ezeket a légmentes világokon használják. Az élettámogató csomag az M3 páncél hátára van csíptetve és össze van kötve a sisak és a hőszabályzó ruhával. A sisakon belül a tengerészgyalogos egy fejen levő irányzékot visel. A tengerészgyalogságban IRC Mk.50 néven ismert (némi eltéréssel a civil változattól), leggyakoribb ruha, amit alacsony nyomásnál használnak, a másik ruha a szintén gyakori Halitel CM-2200.

Galéria

Előfordulás