Advertisement

A Lambda Serpentis rendszerben található LV-666 bányavilág egyik tengerészgyalogosa. A 19 fős helyőrs az űr eme szegmensét védi a semmitől, igazi unalom a szolgálat, az egyedüli akciót az jelenti ha a helyi bányászok részegen összeverekednek, vagy a herpesz megint terjedni kezd. A Weyland-Yutani már kész kivonni innen érdekeltségét, ezzel bezárva a bányákat.

Mentőakció

2182 július 9-én (kedd) hajnalban az Alcon bányában katasztrófa történik. Az évtizedek óta használt bánya 1-9-es szintjei adminisztrációs és logisztikai célra van használva, a többi 91-en szinten még zajlik a bányászat. A katasztrófa idején 217 bányász van lent, sikerül a tengerészgyalogos helyőrsnek üzenni, miszerint 7 sebesült és három halott van, azonnali kimentést kérnek, de ezt elsőre a helyi Wey-Yu igazgató megtagadja, majd rövidre rá meggondolja magát.

Egy osztag katona megy ki Franklin Sykes tizedessel (a helyőrség parancsnoka). A csapatban található Michia közlegény is, aki a legtapasztaltabb a puskaport se szagolt újoncok közül, viszont az alkoholproblémái mindig is gondot okoztak.

A tizedes (aki leplezi, hogy mennyire is retteg) felderítőnek előreküldi Shire közlegényt és Phillips őrvezetőt. A folyosó végén felugatnak a pulzár fegyverek, majd csönd áll be, amit csak egy sikoly tör meg. Egy alak tér vissza, Franklin majdnem lelövi, még időben felismeri a közlegényt, akinek az arclemezén karmolás nyomok vannak és valami folyékony anyag, a nő valami "köpetről" hadovál, mielőtt elájulna.

Fertőzés

A rémült bőrnyakúak a tizedesre néznek utasításért, akiben valami elpattan és végre előjön a bátor, határozott énje. A közlegény testét itt hagyják, majd később felszedik, előbb meg kell találni mi lett az őrvezetővel. Előre haladva egy lelőtt bányász testére lelnek, amin nem látni semmi rendelleneset, de bizonyára okkal lőtték le a felderítők. Nem messze az 57-es tárgyalóra nyíló ajtónál, ahol féltucat bányász körbeállnak egy összekuporodott embert és köpködik. A tizedes figyelmeztető lövésére a bányászok érzelemmentes arccal a katonák felé rohannak, akik lezárják az ajtót.

Chevelon közlegény nem messze véres kéznyomot talál, ami talán Phillipstől származik. Michia és Albright közlegény suttogni kezdenek, ezt a tizedes meghallja és kérdőre vonja őket miről csevegtek. Albrightnak van egy elmélete, amit mielőtt előadhatna, három köpködő bányász tűnik fel. A katonák sortüze minddel végez, a veszély lezárultával végighallgatják a közlegény teóriáját. Anno mikor ő a börtönben volt, orvosok jöttek és mindenkinek beadtak valami szert, amit követően egy börtönlázadás tört ki. Itt is ugyanez lehet, a zárt közösséget alkotó bányászok a Wey-Yu tudósainak injekciói után hülyültek meg.

Sykes ebben lát lehetőséget, ezért amint kimentik Phillipset, lefogja záratni a bányát és erősítést fog hívni. Chevelon hangokat hall, Franklin pozícióba rendezi embereit, a tizedes fél, de nem mutatja ki. A csobogó hang alakot ölt: több tucat bányász, akik teljesen egyszerre, rendkívül lassan csoszognak előre, fejük mind lehajtva. A katonák hangjára felnéznek, kifejezéstelen arccal bámulnak rájuk, miközben futni kezdenek.

Sykes visszavonulást rendel el, hiszen túl sok a fertőzött. A tárgyalóterembe megy, felnyitja az ajtót és lekaszálj a 7 bányászt, majd összegzi a veszteségeket. Albright és Franks közlegény nem jutott be, Phillips korábban eltűnt, Shire meg eszméletlenül van a folyosón. A túlélők közül Chevelon bal karja megsérül, ernyedten lóg le. A katonák várják a parancsokat, Sykes kezd bizonytalanná válni, elküldi Haywardot és Michiát megnézni sérült társukat, majd ezt követően menjenek őrt állni az ajtóhoz.

A tizedes megnézi a teremből kivezető másik ajtót, kinyitja és szembetalálja magát Phillipssel. A közömbös tekintetű katona köp és köp. A tizedes gépkarabélyával kilövi, de már késő: Sykes már megfertőződött és akarata ellenére továbbadja ezt két emberének. Az idő elveszti jelentőségét, ahogy a katonák idegrendszere nem reagál, agyuk elsötétül és az élelem és vízhiánytól Michia és Haywald összeesnek, miközben Sykes még bírja.

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement