Advertisement

Tengerészgyalogos férfi Waukeshából, Wisconsin államból. A nagyapja, Kensington O'Keefe háborús veterán, akinek hatására belép a seregbe. A fiatal Michael nem passzol a többi tengerészgyalogoshoz, úgy néz ki, mint egy középiskolát frissen végzett fiatal, aki Halloween alkalmából öltött egyenruhát magára. A 2180-as évek végén, vagy 2190-es évek elején tagja annak az osztagnak, amit a Rosamond 6-ra küldenek. A PlanCom gyarmata tökéletes hely a gyarmatizálásra, ám megjelentek ott az idegenek, Jocasta Malvaux pedig engedélyt kapott egy expedíció felállítására. Azóta a cég meggondolta magát és a xenomorfokat védő Idegen Fajok Törvénye is módosításra került. A Vinza legénységének az a feladata, hogy kihozzák az embereket, majd kitegyék az első adag méregrobotot, a tengerészgyalogság MacCormac ezredes parancsoksága alatt egy kisebb osztagot küld ki segítségül. Edney tizedes, Berooz őrmester, Michael közlegény, Donahue és Brand téglavörös egyenruhában, vértezetben és speciális karabéllyal vannak ellátva, ám a terv szerint nem kellene majd harcolni a xenomorfokkal. A 17 hónapos út zömét hiperálomban tölti a legénység, Michael pedig 22 évesen részt vesz eme küldetésen.

Felderítés

Július 14-én, 13 óra 10 perckor a Vinza landol a Rosamond 6-on. Theo első tiszt a kommunikációs rendszeren át mindenkit eligazításra hív. A katonák merevsége merőben elüt a legénységtől és érezhető némi távolságtartás tőlük. Clark Sparren kapitány és MacCormac ezredes felváltva tartja az eligazítást, amit a törvény képviselője, Rory Theodor Malvaux nyomozó néhol kiegészít. Először ismertetik a küldetés hátterét, a PlanCom meggondolta magát és az expedíciónak távoznia kell, majd kezdetét veheti a planéta sterilizálása a robotok által.

Az első gond ott kezdődik, hogy a hajó bár a tábor közelében van, ám a szenzorok semmi életjelet nem fognak, a kapcsolatfelvétel is zátonyra futott. Alienek nincsenek a közelben, mert akkor a Vinza védelmi rendszere már megsütötte volna őket. A terv szerint holnap reggel egy kis csapat elindul először 100 m-es körben biztosítani a helyet, majd felderíteni a falut. Rory majd létszámellenőrzést tart, azonosítja az embereket (mind az 52 főt) és azonnal evakuálják őket (csak a rajtuk lévő ruhát hozhatják), majd aktiválják a méregrobotokat és elhagyják a bolygót. Előreláthatóan 10 óra múlva már végeznek is a feladattal és jöhet a 17 hónapos alvás a Föld felé. Az ezredes beszél a xenomorfokról, illetve miféle védelmet foganatosítottak ellenük, nehogy az infesztáció a hajóra kerüljön. A hajó körül egy védőmező van és 12 löveg, amik megsütnek mindent, ami nem ember. Mindenkinél lesz egy adag lúg, illetve Bonnie Bardolf képzést kapott sav okozta sebek kezelésében.

Másnap reggel a katonák mellett a kapitány, Rory, Gaylord, Axell, az orvos és Mark indul el. Brand és Donahue a közelben marad őrködni, a többiek a tábor felé tartanak. A tájat a vörös szín uralja, illetve az égnek törő üvegszerű oszlopok, amiknek vastagsága változó, de olyan érzést keltenek, mintha az ember egy óriás ceruzatartóban haladna, vagy egy különös városban, ahol furcsa felhőkarcolók vannak. Az oszlopok legalább árnyékot adnak az így is 40 fokos melegben.

A tábor élettelen, Theo a hajóról hiába küldi az adásokat, de nem jön válasz, Clark is hiába próbálkozik. Gaylord félve mondja ki, hogy talán már mindenki halott, ráadásul Clark se mondja meg mikor jött innen utoljára üzenet. Ám csak nem lehet mindenki halott, akkor eleve nem Roryt hozzák magukkal, akiken anyja és nővére is itt van. A 9 épületből álló falu mindent ki kell, hogy bírjon, aki egy ilyenbe bezárkózik, az ott mindenképpen menedékre lelt, ám Pocket letapogatása is megerősíti, hogy életnek nyoma sincs. A kísértetfalu miatt mindenki parázik, a katonák csupán jól leplezik. Az épületek kívülről vannak lezárva, de azért résnyire belehet nézni, a jelekből ítélve egy ideje nem használták a helyet. Mint kiderül, az épületekben emberi testek vannak, zömükből mellkasrobbantó tört elő. Ám a téren lévő 5 test emberkézről árulkodik, az alienek nem így végeznek az áldozatukkal. 19 perc alatt összeszámolják a tetemeket, Bonnie pedig DNS mintákat vesz a beazonosításhoz. A legfrissebb hulla pár hónapos, vagy hetes lehet.

Az ezredes magához hívja a kapitányt, de mindenki vele tart. MacCormac egy vízmosásnál van, a határvonalon kívül, így a többiek csak idegesen mennek le. Michael fent marad és az arcán nagyon is látszódik, hogy örül a helyzetének, mert ő a védőmezőn belül van. Az ezredes 10-10 üres tojásra lelt egy fészekszerűségben. Mivel Brand és Donahue nem reagál Theo hívásaira és most MacCormacéra se, ezért az emberek próbálnak visszajutni a hajóra, hiszen a védőmező esetleg nem működik. Berooz hátrazuhan, miközben próbált feljutni, fejjel pont az egyik tojásba esik. Michael fentről nézheti végig, ahogy az óriás először feláll, majd hirtelen rángatózni és üvölteni kezd, végül elterül. Az őrmester fejére sav került, a sisak levételekkor pedig kifolyik az agya. A testet magukkal viszik, Michael vezeti a csapatot elégé bizonytalanul. Hirtelen Pocket műszere jelez: 75 tintahalnagyságú lényt érzékel a vízmosás felől.

Támadás alatt

Advertisement