Advertisement

Stafford a Weyland Industries egyik alkalmazottja, egyben Charles Bishop Weyland jobbkeze. Hűségesen szolgálja Weylandet, feladatait tökéletesen végzi.

Az expedíció felállítása

2004 október 3-án a PS-12 szatellit hőképet észlel az Antarktisz közelében, ami furcsa, hogy a hőkép egy piramist ábrázol. Weyland utasítására Maxwell elkezd egy expedíciót felállítani, eljött az idő, hogy Weyland beírja nevét a történelembe. A lehető legjobb csapat és felszerelés áll össze, amit pénzen kapni lehet. Stafford személyesen keresi fel az expedíció tagjait, így például Sebastian De Rosa régészt Mexikóban és Alexa Woods túravezetőt a Lho La gleccserszakadéknál (Nepál). Mindenkinek átnyújt egy borítékot, benne nem kevés pénzzel és csupán annyit kér, hogy tartsanak vele és hallgassák meg mit akar az öreg Weyland.

A Piper Marun

A Piper Marujégtörő már útban van a Bouvet sziget felé, a csapat helikopterrel érkezik ide. Weyland az eligazítás során közli, hogy a cél az ősi piramis feltárása, a felfedezés gyökeresen írná át a történelemkönyveket, nem túlzás kijelenteni: sikerült megtalálni az első emberi civilizációt.

Charles a beszéd után a kabinjába megy, nem messze tőle rosszul lesz és Maxwell segít neki. A néger férfi próbálja lebeszélni a milliárdost, hogy inkább maradjon a hajón, a csapat majd mindent elvégez, de hiába, Weyland ki akar menni a terepre.

Lex okoz némi problémát, mert nem akarja vállalni a feladatot (kivinni az embereket és vissza), mert nincs elég ideje a felkészítésre. Végül is az utolsó pillanatban meggondolja magát és a csapattal tart.

A piramisban

A piramis a 100 éve elhagyatott bálnavadásztelep alatt van, a fúrócsapat szolgálataira nincs szükség, mert egy tátongó lyuk vezet le a piramisig, ami érthetetlen módon egyetlen nap alatt került oda.Többen lemennek, köztük Charles és Stafford. A piramis valóban létezik és a különböző civilizációk jegyeit viseli magán. Egy teremben áldozati oltárokat találnak kifordult mellkasú tetemekkel, meg egy halom koponyát és gerincoszlopot.

A felfedezők fele itt marad vizsgálódni, a többiek tovább mennek. Mivel a piramist a predatorok beavatásra használták, hogy xenomorphokkal küzdjenek, elég hamar színre kerül három predator, akik megölik a fent maradt embereket. Stafford ideje akkor jön el, mikor Sebastian szava ellenére kiveszi egy szarkofágból a harmadik váll-löveget, ezzel elindítva a beavatást. A falak változnak, az áldozati kamrában rekedt emberekre pedig arctámadók kerülnek.

Harcban

Stafford zsoldosai előveszik a fegyvereket és úgy követik Lexet, aki próbálja kivezetni őket a piramisból. Az egyik teremben a yautják rájuk támadnak, két zsoldos meghal, a változó falak miatt a túlélők elszakadnak a többiektől. Weyland, Lex, Sebastian és Maxwell marad együtt, az újabb falmozgáskor újra nekivágnak a kifelé vezető útnak.

A predatorok újabb támadásánál Celtic kilövi a hálóját, elejtve Staffordot. A férfi iszonyú kínokat él át, ahogy a háló egyre zsugorodik, már megváltásként éri, mikor Celtic (Weyland és Sebastian próbálja távol tartani, ám sikertelenül) a lándzsájával átüti a szívét.

Felszerelés

  • ICOM IC-4 UHF kommunikátor

Galéria

Előfordulás

Advertisement