FANDOM

Jess2

Faj:

Ember

Nem:

Férfi

Nemzetiség:

Amerikai

Munkahely:

Rang:

Szakaszvezető (Berserker egységben)

Martin Jess egy elsőosztályú harcos, aki harcban nem veszti el a fejét és eredményesen vezeti társait. Ugyanakkor dühkitörései (amit jó ideig tud kontrollálni) jó párszor nehéz helyzetbe hozzák.

Előtörténet

Öccsét, a 11 éves Charles Jesst 14-15 éves korában veszti el (lelőtték). Jess csempészetből és bandázásból él egy ideig, de lecsukják. Ez előtt vagy után lép be a seregbe, de kirúgják, mert agyonveri egyik felettesét. A börtönből kijut, de cserébe önkéntesként kerül be az egyik Berserker egységbe. Első bevetését a USS Exeter tagjaként végzi. Későbbi bevetéseit már a Hunter/Killer Nemesis önkéntesek vezetőjeként csinálja. Ekkor Martin barna bőrű, magas, jókedvű férfi, aki kiváló szakaszparancsnok.

Traon

Utolsó előtti bevetése a Traonon van. Szokásos rutin munka, Jess egy relét helyez el, hogy a kommunikáció tökéletes maradjon a Nemesissel. A fertőzött területre levezető liftet ő hozza helyre. Teape lemegy, hogy elvégezze feladatát: hagyja magát elkapni és a fészekbe vitetni. Amint ez megvan, Pulaski és Jess a MAX egységgel együtt lemennek, Jess csupán fél alient lő szét (Anton Pulaskival kell osztoznia). Az akció simán lemegy, a fészek elpusztul, a bolygó újra tiszta.

Pihenés helyett

Egy nap múlva jön az értesítés: a Nemesis legénysége nem mehet pihenni, hanem irány a 949-es állomás (ekkor van négy éve, hogy Jess a feleségét meggyilkolta egy stricivel együtt mikor rajta kapta őket, ahogy az ágyban fekszenek, ezért került részben börtönbe). Első körben ki kell deríteni mekkora a fertőzés mértéke, ezért relét kell tenni a kommunikációs terembe. A három akcióssal tart Katherine Lara, akit Eric Izzard haboz elengedni, ezzel mindenki előtt leleplezve, hogy viszonya van a nővel.

A csapat átmegy, kifejlett idegennel szinte nem is találkoznak, ám emberi hullákkal annál inkább. Az egyik liftnél mozgást észlelnek, Lara kinyitja a lift ajtaját, szabadjára engedve több tucat arctámadót. Bár sikerül Larának az ajtót becsuknia, illetve felszámolni az arctámadókat, egynek mégis sikerül majdnem megfertőznie a nőt. A trió gyors közbelépésének hála Lara megmenekül, az arctámadó elpusztul. A kommunikációs teremben Lara leteszi a relét, utána a csapat gyorsan távozik (az itt levő arctámadót már nem lövik le).

Reménytelen helyzet

Másnap a konditeremben Jess, ahogy a többi akciós is, megtudja Izzardtól, hogy vissza kell menniük az állomásra, erősítés nincs. 13:00-kor lezajlik az eligazítás, a cél letölteni a W-Y Trader naplóját. Az akciósok mind tudják, hogy ez egy öngyilkos akció lesz, mind meg fognak halni. A biodómot még könnyen sikerül is megtisztítaniuk, ám ezután a folyosókon lerohanja őket a xenok áradata.

A trió folyamatosan lő, az idegenek sorra pusztulnak el, ám mindig helyükre áll egy újabb fajtársuk. Amikor végre sikerül egy időre megállítani az áradatot, Pulaskit halálosan megsebzi az egyik drone. Ekkor már elszállt a kommunikáció a Nemesissel, ám a nagyobb gondot az újra meginduló idegenek okozzák. A kiürült fegyverét eldobó Teape hagyja magát elfogni, hogy időt nyerjen társának.

Jess tovább harcol, ám hátulról egy xeno leüti. Jess minden akaraterejét beveti, hogy a földön is maradjon, ha felállna bizonyára azonal megölnék, ám így csak a fészekbe viszik. Időközben bár visszatért a kommunikáció, ám aggasztó hírek jönnek: a W-Y hurcolta be ide a fertőzést, illetve a MAX pilótája meghalt.

Menekülés

A fészekbe kerül, ahol sikeresen megnyugtatja Teapet, a Jess arcára ugrani kívánó arctámadót Brian Ellis (a MAX-ban) még időben szétlövi. MAX/Ellis felszámolja a fészket és kimenti Jesst. Az utolsó akciós átküldi a napló tartalmát a Nemesisre, utána MAX/Ellis fedezete alatt elindul a siklóhoz.

Az alienek tucatjával özönlenek feléjük, ám a gépember könnyedén likvidálja őket. A gond ott kezdődik, hogy Ellis egyre nehezebben tudja uralni a gépet, illetve a sikló nincs a dokkban. Eric jelentkezik be a headseten, elmondja, hogy a W-Y nem akar szemtanúkat, ezért most pusztulniuk kell. Legközelebb Lara jelentkezik be és elmondja, hogy Izzard halott (arctámadó került rá), illetve, hogy útban van a siklóval.

Az állomás felrobban, a sikló éppen hogy csak kijut. Három napi levegő van csak a fedélzeten, ami kevés, mert a sikló céltalanul utazik az űrben. Jess addig is kipihenheti az állomáson dúló harcot, ahol elvesztette bajtársait.

Megtalálva

A sikló levegőellátását sikerül némileg meghosszabbítani, így Jessnek több ideje van magát hibáztatni Pulaskiék halála miatt (Lara hiába nyugtatja meg, hogy nem tehetett értük semmit). A siklót majd a W-Y Bhunda állomáson levő hajója vontatja be (Jess hiába kérdezi megmentőit, a kommunikátoron át alig kap információt). Karantén alatt tartják őket amíg Lucas Briggs meg nem érkezik, hogy megtudja mi lett a W-Y Trader naplójával. A három Berserker eljátssza, hogy letöltötték és csak akkor mondják meg hova, ha elengedik őket (ez Lara ötlete). Jess nem bírja magát türtőztetni és haragjában nekimenne Briggsnek, de ez nem sikerül, mert a két testőre időben földre küldi. Briggs vallatni kezdi őket, hogy hol van a napló, de nem kap választ (nem hiszi el, hogy a napló is megsemmisült). A W-Y fejese hátrahagyja egy emberét, aki Jesst püföli.

Machiko színre lép

Az állomást megtámadják a predatorok. A zavart kihasználva a három ember megszökik. Mikor a siklót kezdik feltölteni, egy predator rájuk támad. Jess a földön találja magát, először fel sem fogja ki is ütötte le, ezalatt Ellis üzemanyaggal lelocsolja a vadászt, aki amint kikapcsolja az álcáját, felrobban (a szikráktól). A robbanástól Jess egy kis időre eszméletét veszti, Ellis és Lara viszik arrébb a tűztől, illetve Lara eloltja a férfi égő ruháját. A tűztől megdől az állomás, az emberek a mélybe zuhannak.

Lara és Jess nem találja Ellist, ekkor érkezik Machiko Noguchi (egy predator anyahajóval hajt végre landolást, úgy ahogy), akivel közösen igyekeznek megtalálni Ellist (a nőtől kapnak predator lőfegyvert, illetve megtudnak némi infót a yautjákról). Keresés közben eljutnak az alienek fészkéhez, futás közben Lara elesik, a közelében levő dronet Jess szétlövi.

Utolsó erőfeszítés

Noguchi eltereli a predatorokat, a két Berserker így eljuthat a telep égő roncsaihoz, itt éri be őket a japán nő. Az alienek és a predatorok is ide érnek, a gyilkos harcba becsatlakozik MAX/Ellis, aki az emberek javára megnyeri az ütközetet. Közösen indulnak el a predator hajó felé, időközben csatlakozik hozzájuk Nirasawa, aki a fertőzött Briggs testét is hozza. A kiborg és Noguchi leáll harcolni pár predatorral, a többiek tovább mennek (Jess ragaszkodik ahhoz, hogy Briggs testét is magukkal vigyék). Egy alien és egy predator támadás kivédése után már a hajónál vannak. Jess a MAX-be beleteszi Briggset, így a gép tovább ölheti a xenokat, miközben Ellist beviszik a predator járműbe. Noguchi megérkezik, ő elvezeti a hajót a bolygóról, a három Berserker végre pihenhet.

Felszerelés

Galéria

Előfordulás