FANDOM

Új-Mexikó északi részén található cirka 200 mérföldes lávaömlés. A spanyolok Malpaisnak, az angolok Rossz Vidéknek, a helyi navajok Ye'iitsoh Bedit Ninigheezh néven ismerik. Utóbbi annyit jelent, hogy "ahol a nagy ellenséges isten vére megalvadt". Keletkezését több ezer évvel ezelőttire teszik, a nehezen megközelíthető hely közepén egy kész oázis található. A lávaömlés ugyanis kettéválik és egy zöld növényzettel borított völgynek ad otthont (nagyjából 10 rögbipálya méretű terepnek), ami nyaranta kiszárad, telente pedig mocsárrá, vagy sekély tóvá alakul, ugyanis a lávamezőről lecsorgó víz itt gyűlik össze.

A legenda

A navajok ismerik pontosan a keletkezésének történetét. Eszerint mikor a Föld még fiatal volt és a felszínét szörny istenek járták, akkor egy testvérpár, Nayenezgani és Tobadjishchini megelégelte a kreatúrák gyilkolását. Tobadjishchini elterelte a lény figyelmét, időt adva Nayenezgani számára, hogy nyílvesszővel átüsse az ellenség szívét. A legenda szerint a kiserkenő vér a földre hullott és megalvadt, létrehozva a lávaömlést.

A legenda igaz, ugyanis az indián testvérpár egy yautjával végzett, aki önmegsemmisítője révén létrehozta a lávaömlést.

Modern kor

1991 nyarán megismétli magát a történelem. A testvérpár szerepét Enoch Nakai tizedes és rég halott testvére tölti be. Egy predator ugyanis megjelent, elpusztította a Cole Bázist, Agate néhány lakóját és több kiküldött katonát. A lávaömlésnél sikerül körbezárni a lényt, igaz, erre több katona és kommandós élete megy rá. Nakai önként megy előre felderíteni a terepet, hogy majd a légierő gépei pontos koordinátákra dobják le a bombákat, hogy majd a kiérkező erősítés páncélosokkal véget vessen az űrlény életének. A katonai intervencióra nem kerül sor, ugyanis mint ahogy a legendák szóltak, a szörnyet ismét sikerül megölni. Nakai a lény fejével tér vissza bajtársaihoz.

Galéria

Előfordulás