FANDOM

Számítógépes rendszer, amit széles körben alkalmaznak a hajókon. Ismertebb nevén MOTHER, vagy MOM. A hajókon általában egy külön termet szokott elfoglalni, ami a repülést is képes irányítani, odafigyel a környezeti hatásokra és ha kell, intercomon keresztül értesíti a legénységet. 2,1 terabyte mesterséges intelligencia, mind a Weyland-Yutani és az USCM hajókon megtalálható.

A korai MOTHER

MOTHER eredetileg egy ember volt, Isabella Borgia, aki egész Neonopolis számítógépes rendszerét irányította, amíg Scarface meg nem öli. Isabella helyébe Lucretia Borgia kerül a Weyland Industries jóvoltából. Így lesz a Borgia Industries technológiája a Weyland Industries tulajdona és később a Weyland-Yutani cégé. Így válik MOTHER-ből egy város rendszerének irányítója helyett egy több hajón levő számítógépes rendszer. Lucretia valószínűleg később meghal, mert Isabella azért tudott sokáig életben maradni, mert yautja vért ivott, de unokájának ezt a cég nem tudja biztosítani. De nem is gond hogy meghal, MOTHER már túlnő azon, hogy humán erőforrás kelljen a működtetéséhez.

MOM

A 2250-es években már MOM néven szerepel, ez a Master Onboard Memory rövidítése. Egyfajta adatbázis, ami egyben a 13. generációs mesterséges intelligencián alapuló rendszer. Teljes mértékben tudja az űrhajókat irányítani emberi utasítások nélkül is (eddig szintetikusok vezették a hajókat, amíg az emberek a mélyálomban feküdtek), ráadásul közel sem akkora területet foglal mint a korábbi MOTHER-ek. Ára 10 millió $-ba kerül.

Galéria

Előfordulás