FANDOM

M60GPMG

Típus:

Géppuska

Hossz:

1111 mm

Súly:

10,4 kg

Tűzgyorsaság:

600 lövedék/perc

Lőszer:

7,62x51 mm NATO

Mint minden ország, kik a németekkel néztek szembe a második világháborúban, nagy figyelmet fordítottak a hírhedt MG42-es tanulmányozására. Ez történt az Amerikai Egyesült Államokban is, ahol két fegyvert próbáltak egyesíteni: az MG42-est és a Fallschirmjägergewehr 42-est.

A fegyver szerkezeti anyagai közt lemezből préselt alkatrészeket, gumit, kemény műanyagokat találni, így megjelenése elegánsnak nem éppen mondható. A fegyvernek nem volt gázszabályozója, így bizonyos körülmények között elakadhatott vagy ellenőrizhetetlenné válhatott a sorozatlövés. Az M60 alacsony tűzgyorsasága mellett a képzett géppuskás képes a billentyű gyors meghúzásával egyes lövést is leadni. A cső nem kapott fogantyút, miközben akár 500°C-ra is felmelegedhet, ami megnehezítette a csőcserét. A csövek keménykrómozottak. Az első M60 szériák megbízhatatlanok és nehezen karbantarthatók voltak, de a vietnami háború során (és után) több jelentős módosításon mentek keresztül, ami sokat javított rajtuk. Az ezek eredményeként létrejött fegyvert M60E1-nek nevezték. A típust harcjármű és helikopterfedélzeti fegyverként is alkalmazták. A vietnami háború alatt a "Disznó" becenevet kapta nagy tömege miatt. A trópusi éghajlaton szinte hasznavehetetlen volt, mert sokszor meghibásodott, elakadt.

Forrás: Itt

Galéria

Előfordulás