FANDOM

M577 Armored Personnel Carrier

Gyártó:

Weyland-Yutani ?

Termékcsalád:

M570 harci kerekes jármű

Osztály:

APC

Személyzet:

14 fő

Felhasználás:

  • Kereskedelem

Magasság:

2,17 m

Hossz:

9,22 m

Szélesség:

3,8 m

Gyorsulás:

42 km/h hat másodperc alatt

Sebesség:

150 km/h

Az USCM legismertebb csapatszállítója, ami alacsony költségű és elfér egy UD-4L Cheyenne Dropshipben. Többcélú járműnek tervezték amit bárhol belehet vetni. Mivel a USCM követelménye az volt, hogy a jármű harci súlya 15 000 kg alatt legyen, az M577 komponenseinek az lett az eredménye, hogy a lehető legkönnyebbek lettek. A Marine 70 program keretében jön létre és eléri, hogy a legjobb legyen a jelenlegi APC-knél, ami az USA katonai egységeinél szolgál.

Szerkezet Szerkesztés

Az APC egy 4 x 4 kerekes elrendezés jármű, meghajtása egy 286 kW-os vegyes tüzelésű gázturbinás motorral történik. Bár a kerekes konfiguráció nem ad olyan masszív terepjáró tulajdonságot, mint a lánctalpas változata, de így a súlya kisebb is marad. Mindegyik masszív 159 cm-es átmérőjű kerék áramot kap függetlenül a motortól, ez teljesen automatikus, amit egy elektronikusan szabályozott átviteli rendszer biztosít. A gumiabroncsok páncélzatot kaptak a kézi lőfegyverek és a nyomás által vezérelt központi szabályozó rendszer ellen. Ez lehetővé teszi a vezetőnek, hogy csökkentse a jármű gumijait földi nyomás alatti puha terepen, miközben továbbra is képes arra, hogy újra felfújja őket a közúti utazáskor. Az M577 végsebessége körülbelül 150 km/h.

Páncélzat Szerkesztés

Az M577 kötött titánból készült, ez magába foglal egy 5 cm-es habba csomagolt emeleti üreget. Hasmagassága általában csak 22 cm, a teljesen aktív felfüggesztés lehetővé teszi a tiszta utat egyenetlen terepen. A felfüggesztés növeli a jármű föld feletti távolságát 30 cm-rel és lehetővé teszi az M577-nek, hogy kényelmesen kezelhető függőleges akadályokon, legfeljebb 0,5 m-ig. A hajótest hegesztett könnyű ötvözetekből készült és reteszelt, ragasztott (inkább hegesztett) az alváza annak érdekében, hogy megakadályozzák a meghibásodását a piezoelektromos hatással társított titán ötvözet felületen. A hajótest belseje bélelt bór-karbid kerámia csempe, amelyek mindegyike bevont polimer gyanta, hogy megakadályozzák a repedéseket vagy töréseket a normál utazásnál. Ezt a gyantát két mm vastagon viszik fel a kifelé néző csempe felületére és állítólag korlátozott védelmet ad impulzus lézerekkel szemben. A lapok mögött egy vastag szövésű tűzálló polimer páncél található, ami korlátozza leválás esetén a hajótest penetrációját. A súlykorlátozás miatt a páncél nagyon könnyű, képes legyőzni a repeszeket, kézifegyvereket és az alacsony sebességű páncéltörő lövedékeket.

Személyzet és utasok Szerkesztés

Az M577 üzemeltetésére elég két fő (a vezető és részben a parancsnok), a járműben összesen 14 fő fér el. A belső tér tágas, ez lehetővé teszi, hogy rengeteg fegyvert és ellátást pakoljanak be. A tengerészgyalogság követelménye szerint három napi ellátás kell, hogy elférjen, ami ugyan lehetséges, de így zsúfolt lesz a jármű. A taktikai területeken, ahol az újra ellátás gyakori, csak kétnapi harcra való ellátást pakolnak be. Hátul található a Tactical Operations Centre, ahol a parancsnok nyomon követheti a harc állását 100 mérföldes körzetben. Itt fenntudja tartani a kapcsolatot a gyalogosokkal video és audio terén.

Érzékelők Szerkesztés

Apctoc
A vezető csak az elülső ablakon lát ki, ami kvarckristállyal páncélozott, ez kiegészül egy periszkóppal, amivel oldalra és előre is kitud nézni. Az érzékelőket a vezetőnek vagy a parancsnoknak lehet aktiválni, hogy az APC körüli területről információkat kapjanak. A klaszter szenzorra van felszerelve a fő fényszóró, ami 270 fokos zónát tud megvilágítani az APC körül. A klaszter szenzorok a tornyos hőkamerából, TV optikából (x4 és x20 nagyítással), egy UV-detektorból és ultrahangos mozgás jelzőből áll. Milliméteres hullámhosszon célzó radarok vannak szerelve az elülső fegyver kupolára, így a fő torony követheti a célokat, amiket a fő érzékelő észlelt, vagy alternatívaként használhatják saját föld térképezésnek és keresési funkciókként megszerezni a célokat. A hatékonysága ennek az érzékelőnek akkora, hogy a fegyverzettel három km-ről kilőhető egy ember, nyílt terepen. Az érzékelők egészítik ki az előre szerelt fehér fény és az infravörös kereső aktív megvilágítási céljait.

Egyéb tulajdonságok Szerkesztés

Az APC hajótestének nyurga alakja biztosítja a nagy radar keresztmetszetet a csatatéren. Kísérletet tesznek arra, hogy csökkentsék ezt radar nedvszívó anyagok beépítésével, de csak részleges sikert érnek el. Az álcázó festéke a lézereket magába szívja (LIDAR festék) és a jármű még büszkélkedhet egy infravörös álcázó funkcióval, amelyet a festék alatt levő hűtőelemek biztosítanak.

Fegyverzet Szerkesztés

Apc part2
Az APC félelmetes saját fegyverekkel rendelkezik, ami még kiegészül a tengerészgyalogosokkal.

Re Re700: Két szinkronizált Republic Electric RE700 20 mm-es gattling ágyú, aminek tűzgyorsasága 1700 lövés/perc. Hatásos élőerő ellen, hátránya, hogy nehéz, odavan szerelve és csak 60 fokban lehet vele tüzelni.

Boyars PARS-150: Egy 6 mW-os hidrogén üzemanyagcella adja az erejét. Lézert lő ki, ami 5000 m/s sebességgel csapódik a célpontba. Egy feltöltéssel 3000 lövést lehet leadni.

A jármű változatai Szerkesztés

Galéria Szerkesztés

Előfordulás Szerkesztés

Minden mű, ahol az M577 APC, vagy annak módosított változatai előbukkannak.