Advertisement
M577 Armored Personnel Carrier.png

Gyártó:

Weyland-Yutani ?

Termékcsalád:

M570 harci kerekes jármű

Osztály:

APC

Személyzet:

14 fő

Felhasználás:

  • Kereskedelem

Magasság:

2,17 m

Hossz:

9,22 m

Szélesség:

3,8 m

Gyorsulás:

42 km/h hat másodperc alatt

Sebesség:

150 km/h

Az USCM legismertebb csapatszállítója, ami alacsony költségű és elfér egy UD-4L Cheyenne Dropshipben. Többcélú járműnek tervezték, amit bárhol belehet vetni. A Marine 70 program keretében jön létre és eléri, hogy a legjobb legyen az USA által használt APC-k sorában.

Szerkezet[]

Mivel kritérium volt a 15 000 kg alatti súly, ezért a jármű komponensei a lehető legkönyebbek maradtak, amik ugyanakkor erősek is. A prototípushoz választott alváz az M570-es kerekes járműcsaládból került ki, amik a kései '60-as években több célra lettek tervezve, részben tüzér platform, illetve fő mozgatóegység körben. Az APC egy 4x4-es kerekes elrendezésre épült, amit egy 286 kW-os multi üzemanyagú gázturbina hajt meg, aminek erő-súly aránya 19,7 kW/kN.

Bár a kerekes konfiguráció nem ad olyan masszív terepjáró tulajdonságot, mint a lánctalpas változata, de a súly is kevesebb és a megbízhatóság is nagyobb. Mindegyik masszív 159 cm-es átmérőjű kerék függetlenül kapja meghajátást a teljesen automatikus, elektromosan irányított sebességváltó rendszerből. A gumiabroncsok páncélozva vannak a kézi lőfegyverekkel és repeszekkel szemben, illetve a kerekek nyomását egy központi szabályozó rendszer vezérli. Ez lehetővé teszi a vezetőnek, hogy csökkentse a jármű földi nyomását a puha terepen, leeresztve a gumikat, miközben bármikor újra felfújhatja őket, ha úton halad. földi nyomás alatti puha terepen, miközben továbbra is képes arra, hogy újra felfújja őket a közúti utazáskor. Az M577 végsebessége körülbelül 150 km/h.

Páncélzat[]

Az M577 alváza kötött titániumból készült, ez magába foglal egy 5 cm-es habba csomagolt padló üreget, ami a repeszaknától óvja az embereket. A jármű hasmagassága általában csak 22 cm, de a hydro-pneumatikus, teljesen aktív felfüggesztés lehetővé teszi, hogy az egyenetlen terepen ez megnőjön, így az utazás egyenletes marad. A felfüggesztés növeli a jármű föld feletti távolságát 30 cm-rel és lehetővé teszi az M577-nek, hogy kényelmesen kezelhető maradjon függőleges akadályokon, legfeljebb 0,5 m-ig. A törzs hegesztett könnyű ötvözetekből készült és reteszelt, ragasztott (inkább hegesztett) az alváza annak érdekében, hogy megakadályozzák a meghibásodását és fáradtörést a piezoelektromos hatásoktól, amik a titánium ötvözetek illesztéseinél jelentkezik. A törzs belseje bélelt bór-karbid kerámia lap, amelyek mindegyike polimer gyantával van bevonva, hogy megakadályozzák a repedéseket vagy töréseket a normál utazásnál. Ezt a gyantát 2 mm vastagon viszik fel a kifelé néző lap felületére és állítólag korlátozott védelmet ad impulzus lézerekkel szemben. A lapok mögött egy vastag szövésű tűzálló polimer páncél található, ami korlátozza a leválást abban az esetben, ha valami átüti a törzs testét. A súlykorlátozás miatt a páncél nagyon könnyű, de képes legyőzni a repeszeket, kézifegyvereket és az alacsony sebességű páncéltörő lövedékeket, de már tankok ellen használt fegyvereknél az APC túlélési esélye elég halvány.

Személyzet és utasok[]

Az M577 üzemeltetésére elég két fő (a vezető és részben a parancsnok) és 12 főt tud befogadni hámokkal, hogy orbitális pályáról biztonságos legyen a ledobás. A beszállás két pontról történhet meg: az oldalsó főajtónál, vagy a vezetőnek kialakított baloldai búvónyíláson keresztül. A belső tér meglepően tágas, ez lehetővé teszi, hogy rengeteg fegyvert és ellátást pakoljanak be. A tengerészgyalogság Marine 70 követelménye szerint három napi ellátás kell, hogy elférjen, ami ugyan lehetséges, de így zsúfolt lesz a jármű. A taktikai területeken, ahol az újra ellátás gyakori, csak kétnapi harcra való ellátást pakolnak be. Hátul található a Tactical Operations Centre, ahol a parancsnok nyomonkövetheti a harc állását a monitorokon keresztül, amik közvetítik a sisakkamerék képeit és a kommunikátorok hangjait.

Érzékelők[]

Apctoc.jpg

A vezető csak az elülső ablakon lát ki, ami kvarckristállyal páncélozott, továbbá rendelkezésére áll egy periszkóp, amivel oldalra és előre is kitud nézni. A többfunkciós képernyők a vezető és a parancsnoki résznél pedig az APC körüli taktikai zónát mutatják a szenzorok által. Eme érzékelőket vagy a vezető, vagy a TOC-ban lévő parancsnok tudja aktiválni. A szenzor csoportosulás a fő fényszóróra van helyezve, ami 270 fokos zónát tud megvilágítani az APC körül. A szenzor csoport a hőkamerából, TV optikából (x4 és x20 nagyítással), egy UV-detektorból és ultrahangos mozgásérzékelőből áll. Az elülső kupolán kapnak helyet a milliméter hullámú célzó radarok, így a fő torony követheti a célokat, amiket a fő érzékelő észlelt, vagy alternatívaként használhatják saját felszín térképezésnek és keresési funkcióként befogni a célpontokat. Eme radarok effektív hatékony sugara 3 km nyílt terepen ember nagyságú célpont ellen. Az érzékelők kiegészülnek egy előre szerelt fehér-fény és infravörös keresősfénnyel, ami a célpontok megvilágítására hívatott.

Lopakodó és védőrendszerek[]

Az APC törzsének nyurga alakja nagy radar keresztmetszetet biztosít a csatatéren. Egy kísérletet tesznek arra, hogy csökkentsék ezt radar nedvszívó anyagok beépítésével, de csak részleges sikert érnek el. A törzs festéke lézer elnyelő (védve a légi lézerszkennerektől), illetve az M577 büszkélkedhet egy infravörös álcázó funkcióval, ahol a lehűlő elemek foltokba és csíkokba van rendezve a festék alatt, megtörve a jármű IR jeleit.

Az APC aktív védelme a hátul lévő elterőlő csali elosztó, ami jelzőfáklyákat lő ki, illetve ott a tűzirányító zavaró, ami képes elterelni a milliméter hullámú követő radarokat (bár ennek a rendszernek az energiája korlátozott). A csali elosztó (ami többkazettás forgó újratöltéssel működik) képes szemcsés füstöt gerjeszteni, ami akadályt képez a lézerekkel szemben. Eme védőrendszerek automatikusan működnek, ha a vezető, vagy parancsnok aktiválja.

Fegyverrendszer[]

Apc part2.png

Az APC félelmetes saját fegyverekkel rendelkezik, amivel támogathatja a tengerészgyalogosokat, akiket szállított. A törzsön lévő kupola két szinkronizált Republic Electric RE700-as 20 mm-es gattling ágyút tartalmaz. Mindkettőt 1700 lövésre elegendő elosztó táplálja, lőszer tekintetében pedig robbanó, robbanó és páncéltörő és "méhkaptár" típusú személy ellenes van, amik között egy kapcsolóval lehet választani. A hüvely nélküli lőszerek nem bírnak hajtógázzal és mechnanikusan töltődnek be a revolver kamrákba. Ezt követően önmagától begyulladó bináris hajtógázzal fújják le, amik kilövéskor begyulladnak és útjára engedik a lövedéket. A bináris hajtógázok ritkák eme kalibernél (az egyetlen másik ilyen rendszer a tengerészgyalogosok között az UD-4 Dropshippeken lévő 25 mm-es GAU/113), de az APC esetében ez jelentős súlymegtakarítást, tűzgyorsaságot és megbízhatóságot jelent, szemben a hagyományos, hüvelyes lőszerekkel, illetve még effektív személy ellenes támogatást is nyújt. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy csak az M577 elülső ívét tudja fedezni, mindössze 60 fokot fordulva balra és jobbra és nem lehet vele tüzelni, ha "hull-down" módban van (vagyis a löveg az APC hátulján van és nincs előrehajtva a tetőre).

Az M577 fő fegyverrendszere a lövegtorony, ami teljesen áthatolhatatlan, önmagába foglalt (lőszerrel és energiaforrásal) és egy sínrendszerrel mozgatható a tető és a hát között. Elektromos fogaskerék motorok hajtják a löveget a sínen, így a lövegtorony behajtható a hátra, ezzel csökkentve a magasságot, lehetővé téve a járműnek, hogy beférjen a Dropshipbe. A lövegtoronyban lévő fegyverek stabilizálva vannak mozgás közben, lehetővé téve a pontos lövéseket, illetve +85 és -7 fok között emelhetőek, vagy süllyeszthetőek. Ezek a fegyverek még 15 fokkal kitudnak fordulni balra és jobbra. A célbefogást és a fegyverirányítást a parancsnok végzi a TOC-ból, azonban a független célzórendszerek tudják kezelni eme funkciókat, csökkentve a parancsnokon lévő terheket.

A jármű változatai[]

Galéria[]

Előfordulás[]

Minden mű, ahol az M577 APC, vagy annak módosított változatai előbukkannak.

Advertisement