Advertisement
M577 Armored Personnel Carrier.png

Gyártó:

Weyland-Yutani ?

Termékcsalád:

M570 harci kerekes jármű

Osztály:

APC

Személyzet:

14 fő

Felhasználás:

  • Kereskedelem

Magasság:

2,17 m

Hossz:

9,22 m

Szélesség:

3,8 m

Gyorsulás:

42 km/h hat másodperc alatt

Sebesség:

150 km/h

Az USCM legismertebb csapatszállítója, ami alacsony költségű és elfér egy UD-4L Cheyenne Dropshipben. Többcélú járműnek tervezték amit bárhol belehet vetni. Mivel a USCM követelménye az volt, hogy a jármű harci súlya 15 000 kg alatt legyen, az M577 komponenseinek az lett az eredménye, hogy a lehető legkönnyebbek lettek. A Marine 70 program keretében jön létre és eléri, hogy a legjobb legyen a jelenlegi APC-knél, ami az USA katonai egységeinél szolgál.

Szerkezet[]

Az APC egy 4 x 4 kerekes elrendezés jármű, meghajtása egy 286 kW-os vegyes tüzelésű gázturbinás motorral történik. Bár a kerekes konfiguráció nem ad olyan masszív terepjáró tulajdonságot, mint a lánctalpas változata, de így a súlya kisebb is marad. Mindegyik masszív 159 cm-es átmérőjű kerék áramot kap függetlenül a motortól, ez teljesen automatikus, amit egy elektronikusan szabályozott átviteli rendszer biztosít. A gumiabroncsok páncélzatot kaptak a kézi lőfegyverek és a nyomás által vezérelt központi szabályozó rendszer ellen. Ez lehetővé teszi a vezetőnek, hogy csökkentse a jármű gumijait földi nyomás alatti puha terepen, miközben továbbra is képes arra, hogy újra felfújja őket a közúti utazáskor. Az M577 végsebessége körülbelül 150 km/h.

Páncélzat[]

Az M577 kötött titánból készült, ez magába foglal egy 5 cm-es habba csomagolt emeleti üreget. Hasmagassága általában csak 22 cm, a teljesen aktív felfüggesztés lehetővé teszi a tiszta utat egyenetlen terepen. A felfüggesztés növeli a jármű föld feletti távolságát 30 cm-rel és lehetővé teszi az M577-nek, hogy kényelmesen kezelhető függőleges akadályokon, legfeljebb 0,5 m-ig. A hajótest hegesztett könnyű ötvözetekből készült és reteszelt, ragasztott (inkább hegesztett) az alváza annak érdekében, hogy megakadályozzák a meghibásodását a piezoelektromos hatással társított titán ötvözet felületen. A hajótest belseje bélelt bór-karbid kerámia csempe, amelyek mindegyike bevont polimer gyanta, hogy megakadályozzák a repedéseket vagy töréseket a normál utazásnál. Ezt a gyantát két mm vastagon viszik fel a kifelé néző csempe felületére és állítólag korlátozott védelmet ad impulzus lézerekkel szemben. A lapok mögött egy vastag szövésű tűzálló polimer páncél található, ami korlátozza leválás esetén a hajótest penetrációját. A súlykorlátozás miatt a páncél nagyon könnyű, képes legyőzni a repeszeket, kézifegyvereket és az alacsony sebességű páncéltörő lövedékeket.

Személyzet és utasok[]

Az M577 üzemeltetésére elég két fő (a vezető és részben a parancsnok), a járműben összesen 14 fő fér el. A belső tér tágas, ez lehetővé teszi, hogy rengeteg fegyvert és ellátást pakoljanak be. A tengerészgyalogság követelménye szerint három napi ellátás kell, hogy elférjen, ami ugyan lehetséges, de így zsúfolt lesz a jármű. A taktikai területeken, ahol az újra ellátás gyakori, csak kétnapi harcra való ellátást pakolnak be. Hátul található a Tactical Operations Centre, ahol a parancsnok nyomon követheti a harc állását 100 mérföldes körzetben. Itt fenntudja tartani a kapcsolatot a gyalogosokkal video és audio terén.

Érzékelők[]

Apctoc.jpg

A vezető csak az elülső ablakon lát ki, ami kvarckristállyal páncélozott, ez kiegészül egy periszkóppal, amivel oldalra és előre is kitud nézni. Az érzékelőket a vezetőnek vagy a parancsnoknak lehet aktiválni, hogy az APC körüli területről információkat kapjanak. A klaszter szenzorra van felszerelve a fő fényszóró, ami 270 fokos zónát tud megvilágítani az APC körül. A klaszter szenzorok a tornyos hőkamerából, TV optikából (x4 és x20 nagyítással), egy UV-detektorból és ultrahangos mozgás jelzőből áll. Milliméteres hullámhosszon célzó radarok vannak szerelve az elülső fegyver kupolára, így a fő torony követheti a célokat, amiket a fő érzékelő észlelt, vagy alternatívaként használhatják saját föld térképezésnek és keresési funkciókként megszerezni a célokat. A hatékonysága ennek az érzékelőnek akkora, hogy a fegyverzettel három km-ről kilőhető egy ember, nyílt terepen. Az érzékelők egészítik ki az előre szerelt fehér fény és az infravörös kereső aktív megvilágítási céljait.

Egyéb tulajdonságok[]

Az APC hajótestének nyurga alakja biztosítja a nagy radar keresztmetszetet a csatatéren. Kísérletet tesznek arra, hogy csökkentsék ezt radar nedvszívó anyagok beépítésével, de csak részleges sikert érnek el. Az álcázó festéke a lézereket magába szívja (LIDAR festék) és a jármű még büszkélkedhet egy infravörös álcázó funkcióval, amelyet a festék alatt levő hűtőelemek biztosítanak.

Fegyverzet[]

Apc part2.png

Az APC félelmetes saját fegyverekkel rendelkezik, ami még kiegészül a tengerészgyalogosokkal.

Re Re700: Két szinkronizált Republic Electric RE700 20 mm-es gattling ágyú, aminek tűzgyorsasága 1700 lövés/perc. Hatásos élőerő ellen, hátránya, hogy nehéz, odavan szerelve és csak 60 fokban lehet vele tüzelni.

Boyars PARS-150: Egy 6 mW-os hidrogén üzemanyagcella adja az erejét. Lézert lő ki, ami 5000 m/s sebességgel csapódik a célpontba. Egy feltöltéssel 3000 lövést lehet leadni.

A jármű változatai[]

Galéria[]

Előfordulás[]

Minden mű, ahol az M577 APC, vagy annak módosított változatai előbukkannak.

Advertisement