Vasquez's Smart Gun

Gyártó:

Nem ismert, de a Weyland-Yutani csinál néhány változatot belőle

Típuscsalád:

M56A2

Típus:

Géppuska

Éra:

A 2130-as évektől a 24. századig

Az M56A2 géppuska általános célú, számítógép-vezérlésű, a tengerészgyalogos raj fő támogató tűzerejét adó automata fegyver; könnyű, erős és megbízható. Harc közben egy testhevederre erősített állványzaton hordják - így nincs szükség a géppuska kötött helyen való felállítására; továbbá össze van kötve egy infravörös célkereső rendszerrel. Az impulzus-működtetésű, 1500 méter hatótávolságú szerkezet az M250 típusú, 10 mmx28-as hövely nélküli lövedéket használja. Az elméleti tűzgyorsaság 1200 lövedék/perc. A fegyver nagyrészt öntött szénszálból és könnyű ötvözetekből készül, míg egyes belső alkatrészek műanyagból. A cserélhető csőrendszer léghűtéses, de hőelvezető is csatolható hozzá. A teljes rendszert a kezelő taktikai hordmellénye tartja. A fegyver önirányító az állványzaton, de a tüzelés kézi vezérlésű. A komplett rendszer (hordmellénnyel és teli tárral együtt) 17,82 kg súlyú. A fegyver hossza 122 cm, melyből a cső 54,5 cm. A rendszer tehát négy fő részből áll: a kezelő taktikai hordmellénye; a fejen hordható célzókészülék (HMS - Head Mounted Sight); az összekapcsoló állványzat és maga a fegyver. A mellény kompozit mikrohálós ballisztikus páncélzatból készül, mellrésze magába foglal egy PRC 489/4-es kommunikációs adó-vevőt, valamint a kereső- és célzóprocesszort. A háti részen csatlakozókat helyeztek el a processzorhoz, és egy lezárt "fekete doboz" egységet (LRU - line replacement unit). A giroszkóp-stabilizáló kar a mellény bal csípőrészéhez csatlakozik, koaxiális kábelei pedig a processzor- és energiakimenetekhez. A fegyvert ezután csatolják a kar végére. A fegyver keresője egy univerzális csatlakozón keresztül kapcsolódik a processzorhoz. A fegyvert még a lőszer betöltése előtt feszültség alá helyezik. A teljes rendszert egy hagyományos DV9 lítium elem látja el, mely egy feltöltéssel 50.000 lövés leadására képes. Az elem a hordkar és a fegyver között futó energiakábelhez csatlakozik, így könnyen és gyorsan cserélhető. A fegyver lövéskiváltó szerkezetének három fokozata lehetséges: négyeslövésekre vagy teljes sorozatra állítva, illetve bebiztosítva (utóbbi esetben automatikusan beindul a fegyver energiafeltöltése). A lövedékeket folyamatos műanyag heveder szállítja a muníciós dobozból, mely gyorsan újratölthető használat közben is. A video-célzókészüléknek és a fegyvernek saját célkeresztja van, mindkettőt látja a kezelő a kis képernyőn, és a fegyver mozgatásával hozhatja azokat fedésbe: ekkor pontos a célzás. A szerkezet érzékeli a test melegét, és tiszta hőképet mutat a célzókészüléken. A kép digitalizálható, így éjjel is színes nappali látványt nyújt a kezelő katonának. A célzórendszer megfigyelésre és álzázott személyek felkutatására is alkalmas.

Felhasznált oldal: http://database.aliensonline.hu/ (Aliens: Technical Manual lefordítása)

Egyéb tudnivalók

A Marine 70 program keretében kerül csapatszolgálatba, bár már előtte is megtalálható volt (a legkorábbi ismert előfordulása 2138-ra tehető). Kezdetben a katonák nagyon elégedetlenek vele a hibái miatt, ezért előfordul, hogy a régi M38 fegyverekkel gyakorlatoztatják a leendő smartgun kezelőket. Később a hibák nagy részét kijavítják, de megmarad az a hibája, hogy minden újratöltéskor (nem mindig) gyakorta beragad a fegyver az első sorozatnál. Ennek kiköszörülésére ajánlott manuálisan felhúzni a fegyvert az újratöltés után. A fegyvernek születnek további változatai, az M56 még a 2300-as években is szolgálatban marad. A fegyverről a katonák elégedetten beszélnek (kivéve a korai szakaszt), Helene 215-ön a fegyver demoralizáló hatással van az ellenségre (egyetlen tengerészgyalogos megöl 8 lesben levő ellenséget), akik ettől kezdve ha tehették, a smartgun kezelőre támadtak először.

A fegyver ha kell automatikusan átvált infravörösre, a rendszer automatikusan küldi az audio jeleket a kezelő fülhallgatójába. A műszerek 1,5 km-es körön belül tudják érzékelni a mozgó célpontokat. Az M56-ra fel lehet még szerelni egy hőérzékelős mozgásdetektort.

Változatai

Galéria

Előfordulás

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.