FANDOM

M42A

Gyártó:

Armat Battlefield Systems

Modell:

M42A

Típus:

Félautomata mesterlövész

Hossza:

101 cm

Tár kapacitás:

15 lőszer

Tüzelési mód:

Félautomata

Lőszer típus:

M252 HEAP

10×28mm Caseless

Lőtáv:

2950 m-ig efektív

Alakmás:

M42C Scoped Rifle

M4RA Battle Rifle

Éra:

2170-es évek

Az Armat Battlefield Systems által gyártott félautomata mesterlövész puska, amit az USCM használ mint alap mesterlövész puskát. A zászlóaljméretű egységeknél eme fegyver kulcsszerepet játszik, mert erős és precíz lőfegyver, amivel 1 km mélyen lehet az ellenséges területet lefedni, vagy annál többet (terepfüggő). Az M42A századonként fordul elő egy embernél, egy zászlóaljban általában négy ember akad, akik eme fegyverrel vannak ellátva.

Áttekintés

Maga a fegyver 10 mm-es M252 HEAP lőszert használ és az USCM elsődleges mesterlövész puskája. Bár vizuálisan nagyon különböző, az M42A-t úgy tervezték, hogy magas fokban közös legyen az M41A karabéllyal, belsőleg ugyanaz a forgó farfekvés és az összerakás. Az M252-nél valamivel nagyobb és erősebb 10 × 28 mm-es hüvely nélküli lőszerrel is működik, de a hatótávja és pontossága rosszabb lesz, mindkét lőszerből 15 fér egy tárba. A fegyver konfigurációja 81 cm (maximális objektív hossz) miközben mindenhol össze van tömörítve. A fegyver egy duratel keret és titán aluminide-ből készül. A puska készlete teljesen állítható az egyéni orvlövésznek, a fegyver lehajtható támasztékkal is bír, illetve egy védő szemfedővel. A tárat a puskaagynál, a hüvelykujj mögött lehet cserélni. Az opcionális vaku elnyomót is fel lehet szerelni. A puska csöve kombinált multi-spektrális passzív érzékelővel van ellátva, ami 20-szoros nagyítást tud nyújtani. A kijelzőn egy összetett kép jelenik meg infravörös és elektromágneses sugárzásból. A fegyvert lehet csatlakoztatni optikai kábellel a mozgás-, földi radar-, infravörös- és lidar érzékelőkhöz. Továbbá a PARGET rendszer (aminek tulajdonságai titkosak) képes a közelben lévő UA 571-C Automated Sentry Gunra a mátrixon keresztül kapcsolódni, így a lövész megváltoztathatja az őrfegyver ívének tüzelését az ellenség irányába. A fegyver súlya 4,26 kg.

Lőszerek

M42a ruha
Az alábbi lőszereket is fel tudja használni:
  • M252 High Explosive Armor Piercing (HEAP) lövedék: 2950 méterig hatásos ez a lőszer, ami a találatkor robban, de belehet állítani a puskán, hogy a páncélzat átütése után (a húsban) robbanjon.
  • Long Range Stabilized lövedék: egy szélsőséges tartományú lőszer, hatásossága 3800 méter.
  • M250 lövedék: az M250 10×28mm hüvely nélküli lőszerek az M56-ból, amit szintén kitud lőni modifikáció nélkül, de ennek hatósugara 2000 m alatt van.

A kezelő

A lövész egy csak neki készített ghillie (cserkelő) ruhát visel. A ruha radar elnyelő tulajdonsággal bír, a kamuflázst pedig a környezetnek megfelelően lehet kialakítani (sivatag, dzsungel, stb.). A ruhához tartozik egy BiMex éjjellátó szemüveg, ami ha kell, 20-szoros nagyítást tud adni. Egy opcionális szerkezettel a viselő el tudja nyelni a hőjeleit is, ehhez egy hosszú vezethető kábel áll rendelkezésre, hogy a ruhát és a gépet összekösse.

Előfordulás