FANDOM

Az M42A az Armat Battlefield Systems egy 10 mm-es impulzus félautomata puskája, amit az USCM mesterlövészei használnak. Kulcsfontosságú szerepet játszik a zászlóalj szintű műveleteknél, hiszen az M42A pontossága és nagy hatótávja kitolja az alakulat hatóterét egy kilométerrel, vagy többel (terepfüggő). Századonként egy mesterlövész birtokolja, zászlóaljanként pedig 4 fő.

Áttekintés

Az M42 egy bullpup felépítésű fegyver, vagyis a tár (ami 15 lőszert fogad be) a hátsó pisztolymarkolat és az elsütőmechanizmus mögött kap helyet. A vázat titánium-aluminid fedi, a fegyver elején pedig bipod kap helyet. Bár vizuálisan nagyon különböznek, de az M42A-t úgy tervezték, hogy nagyban közös legyen az M41A karabéllyal. Ez ott mutatkozik meg, hogy mindkét fegyvernek azonos a belső felépítése, csak az M42 erősebb lőszert képes használni. A cső ellátható tűzrejtővel (ez elnyeli a torkolattüzet, vagyis nehezebb kiszúrni a mesterlövészt), illetve nagy távolságokra lévő célpontok legyűrésére használható csőszájfék.

A távcső egy kombinált multi-spektrumú szenzor, ami 20x-os nagyítást tud nyújtani. A távcső összetett képet ad, amiket normál, infravörös és elektromágneses kisugárzásból alakít ki. Továbbá a fegyvert összelehet kötni optikai kábellel, vagy helyi szenzor mátrixszal (digitális kommunikációs adáson keresztül), hogy képes legyen a távcső megjeleníteni más adatokat is. Így a mesterlövésznek nem feltétlen kell mindenre figyelnie, a mozgásérzékelők, földi radarok, infravörös szenzorok adatai mind befutnak hozzá. Továbbá ott a (hadititoknak számító) PARGET irányítórendszer, amivel lehet a sentry gunok mátrixába belépni, vagyis a mesterlövész szabadon irányíthatja azokat.

Lőszerek terén M252 HEAP-et alkalmaznak, nagyobb távra pedig stabilizált golyókat, amik 3800 méterig hatásosak. Az M56 Smartgun által használt standard M250 modifikáció nélkül kilőhető, de ennek hatótávja 2 km alatt van. Az M250 és M252 HEAP lőszer között lehet váltani egy kapcsoló segítségével, így nem kell külön új tárat behelyezni.

M42a ruha

A kezelő

A lövész egy csak neki készített ghillie (cserkelő vagy vadorzó) ruhát visel. A ruha radar elnyelő tulajdonsággal bír, a kamuflázst pedig a környezetnek megfelelően lehet kialakítani (sivatag, dzsungel, stb.). A ruhához tartozik egy BiMex M3 típusú éjjellátó szemüveg, ami ha kell, 20-szoros nagyítást tud adni. Egy opcionális szerkezettel a viselő el tudja nyelni a hőjeleit is, ehhez egy hosszú vezethető kábel áll rendelkezésre, hogy a ruhát és a gépet összekösse.

Előfordulás