Advertisement

Az M41 Pulse Rifle széria harmadik darabja, amit az Armat Battlefield Systems gyárt, hogy az M41A Pulse Rifle és M41A Pulse Rifle MK2 fegyvereket leváltsák. Az USCM és Weyland-Yutani egyaránt használja ezt a fegyvert, például a BG-386 kódjelű bolygóra küldött tengerészgyalogosok zömében ezt a fegyvert használják harcaik során.

Áttekintés

Az elsütőszerkezettel megindított elektronikus impulzus váltja ki a lövést. Ha a lövedék megakadna, a kezelő megnézheti a fegyver bal oldalán lévő adagolónál és azt akár a fogóval ki is piszkálhatja. A szabvány U hajlatban csatlakozó tár mérete 99 lőszernek elég. A lőszer automatikusan kerül a tárból betöltésre a fegyver, amit a fentebb említett elsütőmechanizmussal sütnek el. Az M41A/2-t azt teszi nagyszerűvé, hogy tűzzáporával könnyedén megtöri a felfegyverzett támadókat. Legalábbis ezt akarják elhitetni, mert ez lett a leggyengébb M41, amit valaha gyártottak.

A karabély bír néhány új fejlesztéssel, ami jobbá tesz az öregedő M41A Pulse Rifle-vel szemben. Ilyen például az elülső és hátsó irányzék, ami a célzást teszi könnyebbé. A tisztítópálca is baloldalra került, így megkönnyítve annak elérhetőségét a jobbkezes lövészeknek. Az M41A esetleges elakadását is megoldották a teljes tárak betöltése esetén, immár lehetséges a teljes 99 lőszerrel bíró tárakat azonnal használni. A fegyver pillanatok alatt képes kiüríteni ezt, bár ez nem javallott, hiszen a visszarúgás pontatlanná teszi a célzást, így automata tüzelésnél erre ügyelni kell. Hatékonyabb rövid, irányított sorozatokat leadni.

Az M41A gránátvető problémáját is kijavították, a kilőtt gránát ugyanúgy becsapódáskor felrobbantja az ellenséget, viszont a közelében lévő célpontokat nem repesszel szórja meg, hanem a bekövetkező légnyomás zavarja meg őket, ezzel egy kis időre harcképtelenné téve őket. Továbbá a közelre kilőtt gránát már nem jelent akkora veszélyt a használóra, ugyan így is komoly sérülést lehet bekapni, de közel se akkorát, mintha azt egy M41A esetén. A reklámszöveg szerint a fegyver képes legyűrni a praetorianok páncélját a lőszerével, de ez eleve igaz a többi M41A-ra is, bár ott is elég sokat kell a lénybe belelőni, hogy kimúljon.

Valójában az M41A/2 ereje kicsi, egyetlen warriorba is minimum egy tucat lövedék kell, a harci szintetikusokba meg akár egy egész tár (az M41 fegyvercsalád más tagjai ennél jóval kevesebb lőszerrel képesek az előbb sorolt ellenfeleket likvidálni). A gránát robbanása pedig a közelben levő célpontokat képes elkábítani, vagy semlegesíteni, habár a gránátok robbanásait és repeszeit még mindig nagy eséllyel el lehet kerülni.

Galéria

Előfordulás

Advertisement