Aliens-Predator-Aliens versus predator-wiki
Advertisement

Az M41 Pulse Rifle széria harmadik darabja, amit az Armat Battlefield Systems gyárt, hogy az M41A Pulse Rifle és M41A Pulse Rifle MK2 fegyvereket leváltsák. Az USCM és Weyland-Yutani egyaránt használja ezt a fegyvert, például a BG-386 kódjelű bolygóra küldött tengerészgyalogosok zömében ezt a fegyvert használják harcaik során.

Áttekintés

Az elsütőszerkezettel megindított elektronikus impulzus váltja ki a lövést. Ha a lövedék megakadna, a kezelő megnézheti a fegyver bal oldalán lévő adagolónál és azt akár a fogóval ki is piszkálhatja. A szabvány U hajlatban csatlakozó tár mérete 99 lőszernek elég. A lőszer automatikusan kerül a tárból betöltésre a fegyver, amit a fentebb említett elsütőmechanizmussal sütnek el. Az M41A/2-t azt teszi nagyszerűvé, hogy tűzzáporával könnyedén megtöri a felfegyverzett támadókat. Legalábbis ezt akarják elhitetni, mert ez lett a leggyengébb M41, amit valaha gyártottak.

A karabély bír néhány új fejlesztéssel, ami jobbá tesz az öregedő M41A Pulse Rifle-vel szemben. Ilyen például az elülső és hátsó irányzék, ami a célzást teszi könnyebbé. A tisztítópálca is baloldalra került, így megkönnyítve annak elérhetőségét a jobbkezes lövészeknek. Az M41A esetleges elakadását is megoldották a teljes tárak betöltése esetén, immár lehetséges a teljes 99 lőszerrel bíró tárakat azonnal használni. A fegyver pillanatok alatt képes kiüríteni ezt, bár ez nem javallott, hiszen a visszarúgás pontatlanná teszi a célzást, így automata tüzelésnél erre ügyelni kell. Hatékonyabb rövid, irányított sorozatokat leadni.

Az M41A gránátvető problémáját is kijavították, a kilőtt gránát ugyanúgy becsapódáskor felrobbantja az ellenséget, viszont a közelében lévő célpontokat nem repesszel szórja meg, hanem a bekövetkező légnyomás zavarja meg őket, ezzel egy kis időre harcképtelenné téve őket. Továbbá a közelre kilőtt gránát már nem jelent akkora veszélyt a használóra, ugyan így is komoly sérülést lehet bekapni, de közel se akkorát, mintha azt egy M41A esetén. A reklámszöveg szerint a fegyver képes legyűrni a praetorianok páncélját a lőszerével, de ez eleve igaz a többi M41A-ra is, bár ott is elég sokat kell a lénybe belelőni, hogy kimúljon.

Valójában az M41A/2 ereje kicsi, egyetlen warriorba is minimum egy tucat lövedék kell, a harci szintetikusokba meg akár egy egész tár (az M41 fegyvercsalád más tagjai ennél jóval kevesebb lőszerrel képesek az előbb sorolt ellenfeleket likvidálni). A gránát robbanása pedig a közelben levő célpontokat képes elkábítani, vagy semlegesíteni, habár a gránátok robbanásait és repeszeit még mindig nagy eséllyel el lehet kerülni.

Galéria

Előfordulás